Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > geelvoorhoofd zelfstandig na vijf dagen uitvliegen? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : geelvoorhoofd zelfstandig na vijf dagen uitvliegen?
jaap van de pol
Website Member
Posts :377

Website Member
2009-09-11 - 11:16:02 send message to jaap van de pol

Hallo,

Ik heb een geelvoorhoofd die voor vijf dagen terug is uitgevlogen (natuurbroed). Zou deze al geheel zelfstandig zijn? Er is namelijk nog niks uit de voerbak.

groeten Jaap


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2009-09-11 - 11:46:54 send message to rajar

Het kan zeker 4 tot 8 weken duren voor een jong zelfstandig is. Als het jong bij de ouders zit hoef je er niets aan te doen zoniet bijvoeren tot hij of zij zelf eet. In dit geval bij iedere zitplaats voer en water aanbieden.


Mvg Rob


112marc112
Website Member
Posts :378

Website Member
2009-09-11 - 17:40:12 send message to 112marc112

ik zou ook eivoer en trosgierst geven


Mark Honsbeek
Website Member
Posts :22

Website Member
2009-09-11 - 17:54:53 send message to Mark Honsbeek

is trosgierst niet iets te fijn voor een geelvoorhoofd ?


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2009-09-11 - 18:45:13 send message to johanblok

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Het is aan te raden om de vogel in ieder geval tot 8 weken na het uitvliegen bij de ouders te laten. Ook als je ze wel een keer ziet eten, kan het nog veel te vroeg zijn.


jaap van de pol
Website Member
Posts :377

Website Member
2009-09-11 - 19:23:57 send message to jaap van de pol

ik heb zojuist gezien dat hij zat te eten, dus geen reden om zorgen te maken. jonge grijze van 13 weken heb ik ook bij de ouders weggehaald hoor, dus niet 8 weken bij de ouders gelaten?? is dat echt nodig, ik doe het nooit.

groeten Jaap


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2009-09-11 - 19:43:11 send message to molineti

quote
dus geen reden om zorgen te maken


Doen ,,We,, ook niet,maar de vragesteller in eerste instantie welwink ;)

Maar waarom zou Je ze eerder van de ouders willen halen dan goed voor hun is.

M.A.W waarom risico lopen als dit niet nodig is,ze kunnen (meestal)maandenlang zonder problemen bij hun ouders blijven zitten.

MVG Rene


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2009-09-11 - 19:58:12 send message to meyer

Beste Jaap, ik durf het bijna niet te vragen maar zit deze vogel nog bij zijn ouders?
En wat versta jij onder uitvliegen?

quote
Ik heb een geelvoorhoofd die voor vijf dagen terug is uitgevlogen (natuurbroed). Zou deze al geheel zelfstandig zijn? Er is namelijk nog niks uit de voerbak.


Groeten Meyerwink ;)


jaap van de pol
Website Member
Posts :377

Website Member
2009-09-13 - 19:41:32 send message to jaap van de pol

hallo meyer,

deze vogel zit al apart van de ouders. Hij eet trouwens al goed zelf, fruit, zaad, alles eet hij al. Deze vogel is wat eerder bij de ouders weg gehaald, omdat ik hem zelf wilde aanhouden. Denk je trouwens dat hij nog tam te maken is. Het is een natuurbroed, hij is nu nog wat bang en wild. Maar ik heb geen idee hoe snel natuurbroed vertrouwd wordt met de verzorger??

groeten Jaap


Ruben89
Website Member
Posts :300

Website Member
2009-09-13 - 20:16:03 send message to Ruben89

hallo,

ik snap het niet helemaal
u haald hem eerder bij de ouders weg, omdat u hem zelf wil aanhouden...
Een degelijke opvoeding krijgt hij dus niet, want zn ouders hebben hem nix meer kunnen leren.
Ik vind persoonlijk dat u erg onvoorzichtig omspringt met uw jonge kwetsbare papagaai... maar dat is natuurlijk uw eigen keus, maar ik ben t er niet mee eens. erg treurig.
wild? ja dat is niet zo vreemd, groot gebracht in een nestblok, ziet het licht en wordt direct bij de vertrouwde ouders weggehaald door een groot wezen: in zijn ogen een roofdier..

mvg, ruben


jaap van de pol
Website Member
Posts :377

Website Member
2009-09-13 - 21:56:22 send message to jaap van de pol

hallo Ruben,

even de feiten op een rijtje:

- hij zat tot een goede week na uitvliegen bij de ouders.
- toen ik hem zag eten heb ik hem weggehaald.
- nu vraag ik of zo'n vogel nog vertrouwd wordt?

dus dat even om misverstanden te voorkomen.

vr groeten Jaap van de Pol


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2009-09-14 - 13:05:14 send message to Rik

Beste Jaap,

Ik weet zo goed als zeker dat de vogel vetrouwd gaat worden. Gewoon de vogel even met rust laten en even laten wennen aan zijn nieuwe omgeving.

Een goede keuze om de vogel op het moment dat hij zelfstandig is weg te halen bij de ouders.


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2009-09-14 - 19:09:05 send message to molineti

quote
Een goede keuze om de vogel op het moment dat hij zelfstandig is weg te halen bij de ouders.



Waarom is dat een goede keuze,ik dacht dat het juist goed was voor jonge vogels om zolang mogelijk bij de ouders te blijven,of heb ik het mis.

Ben benieuwd naar Je uitleghappy :)

Groeten Rene


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2009-09-14 - 23:28:55 send message to Ton Koek

Het onderwerp begon met de vraag: Ik heb een geelvoorhoofd die voor vijf dagen terug is uitgevlogen (natuurbroed). Zou deze al geheel zelfstandig zijn?

Het antwoord kan kort zijn, nee.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2009-09-15 - 12:20:45 send message to Rik

quote
Ben benieuwd naar Je uitleg


Ik bedoel eigenlijk alleen dat ik het 100x liever zie dan handopfok. (Excuus...was inderdaad niet helemaal duidelijk)

Zelf laat ik inderdaad de jongen zo lang mogelijk bij de ouders zitten. Sterker nog...mijn voorkeur gaat uit naar vogels die verdraagzaam zijn tegenover jongen.

In 1995 had ik mijn eerste koppel taranta's dat één jong kreeg. Dat jong heeft zo'n driekwart jaar bij de ouders gezeten. Mooier kan niet!


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2009-09-15 - 18:19:46 send message to meyer

quote
In 1995 had ik mijn eerste koppel taranta's dat één jong kreeg. Dat jong heeft zo'n driekwart jaar bij de ouders gezeten. Mooier kan niet!



Dan zou ik nog maar eens goed terug lezen want deze vogel is net een week na uitvliegen bij zijn ouders weggehaald omdat hij in de voerbak zat te pitsen.Dan komt de eigenaar nog met de vraag "zou hij al zelfstandig zijn" .
Ik wed dat deze vogel niet eens meer bijgevoerd wordt.angry

Groeten Meyerwink ;)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 136 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede