Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Zeldzame papegaai gestolen uit vogelpark Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2009-09-16 - 09:32:07

Wat een beetje wringt is dat in het bericht doorklinkt dat de diefstal nobele kweekplannen doorkruist, terwijl het eerder om een publiekstrekker voor behoud van het vege lijf van het park lijkt te gaan.
In beide gevallen is het natuurlijk een ernstige en laffe diefstal.


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2009-09-16 - 12:04:17

Ik ben het met Gert volledig eens. Een volwassen aanpak mag wel eens de boventoon gaan voeren.

Maar verkopen is zo definitief. Er kan ook uitgeleend worden.

Ik heb dit jaar de stap gezet met één koppel zwartkopwevers in uitleen voor twee broedseizoenen omdat de pop jong is. De persoon kende ik al.
Wegens plaatsgebrek (voorrang aan een andere soort) heb ik mijn kweekkoppel uitgeleend voor een half broedseizoen (twee jongen op stok en al onverwant gemaakt) ipv ze inactief en ook gescheiden in een wachtvolière te stoppen. Die hebben twee jongen maar die zijn voor de leenpersoon (staat in het contract). Deze persoon kende ik niet en dat is via een advertentie van mij gegaan. Dat verloopt dus zeer positief. Ik wordt regelmatig op de hoogte gehouden van de gebeurtenissen.

Verkopen hoeft dus niet voor vogels die zeldzaam zijn of waar er weinig mee gekweekt wordt.
Er zijn tussenformules mogelijk waarbij je én kansen geeft aan de vogelsoort én mensen motiveert voor deze soort én de vogel niet kwijt bent.

't Is geven en nemen. Het niet willen in leen geven of afstaan van bedreigde diersoorten als er kweekmogelijkheden zijn, vind ik persoonlijk asociaal en onvolwassen. Je kan altijd een waarborg vragen bij uitleen. Ik heb dat zelfs niet gedaan. Ook vind ik het een must dat beide partijen bezoeken bij elkaar afleggen, zodat beide partijen zien waar de vogels terechtkomen en waar ze vandaan komen. Dat is heel eenvoudig maar dat verhelpt heel veel.

Diefstal ook al zou het zijn om er mee te kweken, is totaal uit den boze.
Ik heb de indruk van het eerste bericht al dat deze diefstal wel eentje op bestelling zou kunnen zijn. Voor de kweek of voor de aanvulling van een collectie (postzegeltjes)...dat maakt toch niets uit, gestolen is gestolen.

Ik vind wel dat dierenparken deontologisch gezien het voortouw mogen nemen in deze problematiek van kweekprogramma's, en velen doen dat ook, en niet moeten zitten wachten op particulieren die dat doen. Een gestructureerde combinatie van beiden zou trouwens een hele stap vooruit zijn.

Christine






Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2009-09-16 - 13:59:23

quote
Nou weet ik niet of ik Hans dan zou willen stelen?!


@Peter: of ik me laat stelen hangt natuurlijk ook een beetje af van de pop die je hebt.laugh :Dwink ;) Van uitsterven zal overigens uberhaupt geen sprake zijn, aangezien mijn genen al met plezier en succes zijn doorgegeven.happy :)

On topic maar weer:
Gert en Christine, ik ben het volledig met jullie eens, maar laten we er wel voor waken te gaan speculeren waar het de bedoelingen betreft die de NOP met deze vogel heeft/had.


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2009-09-18 - 19:56:38

VELDHOVEN - De zeldzame kaketoe die vorige week werd gestolen uit het Papegaaienpark in Veldhoven is weer terug in zijn volière. Het beestje werd donderdag teruggevonden in Gemert waar hij rondvloog. Een vogelliefhebber zag de papegaai en kon hem eenvoudig vangen. Dat liet de het Papegaaienpark vrijdag weten.

Een zwarte roodstaart Kaketoe.
Please Wait ...

De dief kon de vogel meenemen door een groot gat in de volière te knippen. De zwarte roodstaartkaketoe komt uit een andere dierentuin en zat in het kader van een fokprogramma in Veldhoven. Daarom loofde het park een beloning van 2000 euro uit voor de gouden tip die de vogel zou terugbrengen. De vinder uit Gemert heeft het geld gekregen en wil hiervan een vogel kopen, het liefst een kaketoe.


NTristan
Website Member
Posts :20

Website Member
2009-09-18 - 21:10:43

geeft je toch te denkenhappy :)


termaat
Website Member
Posts :61

Website Member
2009-09-18 - 22:58:43

ik wil niemand veroordelen, maar ben wel benieuwd of meer mensen de vogel hebben zien vliegen, of dat de "vinder" hem in een kooitje zag vliegen.
gebeurt niet vaak dat je zo makkelijk een (handtamme) vogel kan vangen.
in ieder geval mooi dat ie weer terecht is.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2009-09-19 - 00:38:07

Goed dat die vogel gevonden is in elk geval.

Maar dan weer dit: De vinder uit Gemert heeft het geld gekregen en wil hiervan een vogel kopen, het liefst een kaketoe.

Leuk, een kaketoe in de huiskamer... zucht!


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2009-09-19 - 08:18:08

Kan de vinder uit Gemert wel bij mij komen dan heeft hij gelijk een koppel
Moet hij wel beschikken over een grote voliere
Een kooi is te klein



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 115 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede