Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Mijn papegaai-man is een blokduiker en nu? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Mijn papegaai-man is een blokduiker en nu?
dundee
Website Member
Posts :57

Website Member
2009-09-17 - 10:52:44 send message to dundee

Hallo, ik heb een koppel papegaaien waarvan de man vaak in het nest zit. iig elke keer als ik in de buurt van het hok kom. Heeft iemand hier ervaring mee? Moet ik een kraag voordoen? heeft dit negatieve effecten op de kweek?
MVG Robin


oli4
Website Member
Posts :745

Website Member
2009-09-17 - 11:10:45 send message to oli4

Misschien kun je eerst even vermelden over welke soort het gaat? Als het over amazones of zo gaat kan je misschien het blok wegdoen, die broeden deze tijd van het jaar niet meer. Andere soorten slapen dan weer in het blok of gelijk Phoicephalussoorten kunnen nu met eieren of jongen liggen. Dus misschien eerst even laten weten welke soort het is. Is de man misschien een vogel uit de import? Die zijn natuurlijk een stuk schuwer.
oli4


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2009-09-17 - 12:21:08 send message to Ton Koek

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik heb zelden iemand zo zien schrijven over vogels. Waarom doe je geen ketting om zijn poot? angry


Patrick
Website Member
Posts :80

Website Member
2009-09-17 - 12:41:26 send message to Patrick

Ik zie het probleem niet Ton,dit is maar een vraag?Heb zelf een soort gelijke situatie en ik zoek ook naar een oplossing.


dundee
Website Member
Posts :57

Website Member
2009-09-17 - 13:46:06 send message to dundee

Het gaat om een roodbuikpapegaai en een ketting heeft hij al Ton


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2009-09-17 - 18:37:02 send message to blg

Wat je kunt doen is het invlieggat gedeeltelijk dicht maken met een dun plankje als ze willen gaan broeden knagen ze het gat wel groter, zo kunnen ze eerst wennen dat er niets gebeurd als je in de buurt komt.


Bonita
Website Member
Posts :12

Website Member
2009-09-20 - 14:16:42 send message to Bonita

Waarom is het zo erg als die man vaak in het blok is???



112marc112
Website Member
Posts :378

Website Member
2009-09-20 - 14:50:29 send message to 112marc112

het is slecht voor de veren


kvhooff
Website Member
Posts :180

Website Member
2009-09-20 - 15:03:55 send message to kvhooff

Ik heb het zelfde gedrag bij mijn roodbuiken in de broedkooi. Als ze in de voliere zitten doen ze dit niet.

Sinds vorig jaar ben ik gestopt met het kweken van roodbuiken in de broedkooien. Doordat ze continu in het blok kropen nam de conditie snel af. Als ze na de kweek weer in de voliere gingen konden ze vrijwel niet meer vliegen.

Jonge vogels hebben zijn in het algemeen er schuw en hebben eveneens de neiging om steeds in het blok terug te kruipen. Na 16 weken haal ik ze daarom bij de ouders weg en krijgen ze niet de beschikking over een nestkast.
Ik krijg ze rustig door iedere dag het voer na een uur of twee weg te halen. Na een paar dagen zien ze je graag komen en zijn ze van hun ergste schuwheid af.

Nog een vorm van blokkruipen:
Het mannetje gaat bij het begin van het broedseizoen (okt-nov) het blok in. Pas na een week of 3 komt de pop erbij.
Dit gedrag heb ik graag want dan komt het goed. Ze doen dit verigens niet allemaal.

Kees


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2009-09-20 - 17:40:02 send message to denegon

ik heb zoals velen al weten caiques en heb dit verschijnsel bij een van mijn koppels ook de man die het blok van binnen verdedigd de pop zit wel buiten bij al mijn andere koppels is het anders om de poppen in de blok en den mannen die buiten de beschermengel zijn. ik zie mijn vogels graag maar in de kweek periode zijn ze vaak in het blok en de man dus echt agressief maar ja dat is ook een goede periode van de vogel.

ps ik kweek ook voornamelijk in kweekkooien de vogels in vluchten zijn nog te jong om te kweken.

groetjes egon



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 101 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede