Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > True light zin of onzin. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


Galah46
Website Member
Posts :188

Website Member
2009-12-11 - 10:05:01 send message to Galah46

Deze true lights worden ook al lang gebruikt bij de aquarianen. onder water oppervlak geeft deze een heldere schijn, maar is lichtgelig naar groenachtig toe. Kleur van de visjes worden dan ook iets beinvloed. Bepaalde planten groeien wel geweldig met deze, maar zeker niet allemaal.Het spectrum van de lamp ligt in de geel/groene zone, volgens ik me nog herinner. Intussen zijn er al betere opties op de markt.Maar ik spreek dan wel voor de aquariums.


Galah46
Website Member
Posts :188

Website Member
2009-12-11 - 10:15:03 send message to Galah46

Iets vergeten, de HQI lampen die ze gebruiken meestal op zee aquarium geeft een prachtig helder witblauwig licht, met UV, maar gedeeltelijk ook vermindert door het glas dat ertussenzit(tegen spatten).Kunt gaan tot 15000°K(als ik me niet vergis), naargelang de zwaarte in wattage. Maar zijn erg duur in aanschaf, ook erg duur in verbruik, komt daar nog bij dat dat ze erg veel hitte afgeven. Heb deze ook nog gezien boven planten binnenshuis en vogels ook.


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2009-12-13 - 14:46:26 send message to arjandaf

noel"

het welzijn van de vogels ... prima maar als ik er al koppijn van krijg laatstaan een vogel . truelight bestaat niet in licht vorm maar in MERK vorm ( onthoud even het woord MERK) je betaald dus voor een merk terwijl er net zo goed niet betere alternatieven zijn te vinden A beter voor je portomonee en B net zo goed voor de vogels dag licht met een blauwe gloed ?shocked 8O nou dat mag zeker wel truelight genoemd worden NIET
maar dat is maar mijn mening

m.v.g arjan


RICHARDVHASSELT
Website Member
Posts :232

Website Member
2009-12-13 - 20:25:52 send message to RICHARDVHASSELT

Ik gebruik al jaren true licht met een rimo 2000
en HF armateuren bevalt mij prima je hebt er echt licht van en niet van dat gloed licht,maar ja dat is mijn ervaring ik spreek voor mij zelf natuurlijk.Anderen denken er anders over houd je toch mag en moet ook allemaal de zelfde gedachten is ook niet goed.


Mo277
Website Member
Posts :1

Website Member
2013-01-01 - 19:38:26 send message to Mo277

True light bestaat al meer dan 20 jaar. Resultaten zijn door onafhankelijke instituten vastgesteld. In nederland is dit gedaan door tno.
Dat gewoon 960 licht hetzelde doet als true ligt is beslist niet waar. De uv afgifte werkt tot ca 2-2,5 meter. Dat van 5 cm kloptniet. Goedkope alternatieven zoals birdlight bevatten geen uv en zijn vergelijkbaar met normaal 960 light.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-01-01 - 19:52:46 send message to Karel

quote
True light bestaat al meer dan 20 jaar


En nog langer zelfs voor aquaria (40+).



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 174 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede