Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Zeldzame vogels gestolen uit vogelpark - Avifauna Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Zeldzame vogels gestolen uit vogelpark - Avifauna
ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2009-09-20 - 17:01:41 send message to ParkietenPeter

quote
Zeldzame vogels gestolen uit vogelpark


ALPHEN AAN DEN RIJN (ANP) - Onbekenden hebben vrijdagnacht twintig zangvogels gestolen uit het vogelpark Avifauna in Alphen aan den Rijn, waaronder een stel zeldzame Montserrat troepialen. Volgens een woordvoerder van het park leven er nog ongeveer vijfhonderd van deze vogels in de natuur en vijftig wereldwijd in dierentuinen.
Deze met uitsterven bedreigde vogels mogen alleen in dierentuinen worden gehouden. Avifauna roept mensen op contact op te nemen met de politie of het dierenpark als de vogels te koop worden aangeboden.


Het zullen ook eens bekenden zijn die het doen. angry


marie rose
Website Member
Posts :377

Website Member
2009-09-20 - 17:10:30 send message to marie rose

wat is me dat toch allemaal met dat stelen.
eerst lees je dat ze stelen met vogel liefhebbers
nu is het de beurt aan vogelparken
waar gaat dat eindigen?



chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2009-09-20 - 19:32:43 send message to chrislaevers

Dat eindigt m.i. niet tot de autoriteiten (Be-Nl-???) er zich eens ernstig mee gaan bezighouden. Een profiel opmaken van die dieven zou al een klein beginnetje kunnen zijn.
De diefstallen inventariseren, de manier van stelen inventariseren bij alle gevallen... DNA sporen zoeken? Welke vogels...op bestelling of niet?

Zolang dat niet gebeurt zullen volgens die dieven de vogels wel voor het 'rapen' zijn, vrees ik.

Christine



whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2009-09-20 - 23:49:19 send message to whitebulldog

gelukkig kunnen ze ze niet gemakkelijk aan de man brengen lijkt mij, daar er dus maar zo'n klein aantal in gevangenschap leeft, en je zal deze vogels dan ook heel goed verborgen moeten houden , omdat het nu al overal bekend is.

lijkt mij toch dat mensen hier niet graag hun handen aan zullen branden.


wilbor
Website Member
Posts :121

Website Member
2009-09-21 - 13:37:01 send message to wilbor

Ik heb mijn twijfels of men deze vogels niet kwijt kan, aangezien ik het gevoel heb dat deze vogels op bestelling zijn gestolen en de daders m.i wisten welke vogels zij moesten hebben.
sad :(
m.v.g.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2009-09-21 - 14:32:55 send message to Karel

quote
Dat eindigt m.i. niet tot de autoriteiten (Be-Nl-???) er zich eens ernstig mee gaan bezighouden


En dat is nu precies wat ze doen noch van plan zijn!

Vorige week sprak ik een Brabantse liefhebber wiens vogels -onder zijn ogen- door drie met breekijzer gewapende mannen werden weggehaald. Gelukkig kon hij zijn aanvankelijke gedachte om naar buiten te gaan onderdrukken en belde hij 112.
Toen de politie na 45 minuten(!) op kwam dagen, waren de vogels uiteraard al gevlogen.


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2009-09-21 - 18:10:35 send message to chrislaevers

Een ernstige aanpak van een soort misdaad begint vaak met een meldpunt. Ik zou het meteen al internationaal maken want de grens is heel vlug overgestoken.
Ik vrees echt wel dat vogelliefhebbers over de grenzen heen zich daarover mogen gaan buigen.
Wat is er als structuur in elk land? De nationale vogelbonden. Doen zij niets? Is daar geen enkel spoor bij hen te vinden van enig initiatief?
Als dat niet raar is dan is het wel een groot gebrek aan dynamisme.

Een meldpunt... hoe zet je dat op poten?
Hoe breng je alle diefstallen van de laatste twee jaar in kaart met behoud van privacy van de slachtoffers uiteraard.

Uiteindelijk ligt de bal in ons kamp.

Die diefstallen gaan toch doorgaan. Gaan we bij elke diefstal reageren met een 'oh jee wat erg!'?
Gaat elke individuele vogelliefhebber volgens zijn/haar budget de volières omsingelen met camera's? Nog een Rottweiler of een Dobbermann aanschaffen?
Die kant gaat het dus op denk ik.

'L'union fait la force' zeggen ze bij ons in het zuiden al meer dan in het noorden, maar daar gaat het in feite om.
In plaats van defensief stilletjes te hopen dat je als individu niet aan de beurt komt, kunnen we misschien eens denken om de krachten samen te ballen en in het offensief te gaan.

Als er niets gebeurt dan speelt éénieder zijn slachtofferrol.
Misschien moet er een echt slachtoffer vallen om iedereen wakker te schudden. Dat is zo typisch.
Ik hoop dat dat nooit gebeurt maar dat zit er dus dik in dat dat een keer wel gaat gebeuren.

Christine


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2009-09-21 - 18:18:39 send message to ParkietenPeter

Goed idee, nog een meldpunt.

Nee, helaas, ik denk niet dat een meldpunt gaat werken. Kijk voor de geind eens op google onder "huisdier gestolen meldpunt", je krijgt 2800 links. Welke moet je dan hebben?

Maar, daarom is het goed om op forums zoiets te melden. Daardoor verspreid je dus een waarschuwing.

wink ;) Peter



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 151 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede