Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Ara maracana Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2009-09-28 - 22:13:45 send message to wiechmann

als je zonnetjes heb en dat ga goed dan is de maracaan een verademing voor de buurt en zullen ze niet merken dat je een koppel bij heb


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2009-09-28 - 22:23:28 send message to johanblok

Een maracana is kwa geluid inderdaad een kanariepietje vergeleken met zonparkieten en patagonen.


Pastis
Website Member
Posts :111

Website Member
2009-10-03 - 09:21:31 send message to Pastis

ben ondertussen op het idee gekomen om gewoon wat vluchten bij te gaan bouwen. Achter in de tuin was nog plaats .(lol)Had het idee opgevat om een voliere te plaatsen van 2,5 op 6 voor de Maracanas.En ooknog eentej voor Edels. maar enkele bevriende liefhebbers zeggen mij dat dit wel heel ruim is voor maracanas... Ik ben van de mening dat ze best wat vliegruimte verdienen.


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2009-10-03 - 09:54:19 send message to Antonia

Ruimte kan nooit te groot zijn wink ;)


frehen
Website Member
Posts :169

Website Member
2009-10-03 - 10:01:13 send message to frehen

even over de grote van de vluchten.
je kunt je hokken nooit groot genoeg maken de vogels vliegen in het wild ook van boom naar boom enz. maar de meeste mensen hebben maar beperkte ruimte.Ik heb mijnb vluchten 5 meter lang en een meter breed als de vogels een paar slagen met de vleugels doen zijn ze al aan het einde van de vlucht.Dus wat is de grote van de hokken???????????Ik zou zeggen maak ze zo groot mogelijk het is goed voor de conditie vcan de vogels want wat ik vaak tegen kom is dat de vogels vaak te vet zijn .groetjes freek.


Pastis
Website Member
Posts :111

Website Member
2009-10-03 - 10:33:37 send message to Pastis

Ik heb dezelfde mening. Ik vind ook dat de ruimte nooit groot genoeg kan zijn. Hier en daar hoorje dan dat ze beter tot kweek overgaan als ze wat kleiner behuist zitten.. grijze roodstaarten in kweekkasten van 1m op 1m.. Dan kan je niet meer zeggen dat je vogels houd omdat je ze mooi vind.
Daarom zal ik zeker zorgen om ze zo groot mogelijk te huisvesten.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2009-10-03 - 12:47:48 send message to johanblok

Fantastisch, zulke mooie grote vluchten voor maracana's. Voor de vogels zijn ze nooit te groot.


Pastis
Website Member
Posts :111

Website Member
2009-10-03 - 16:59:18 send message to Pastis

@ de maracana bezitter: Hoe groot hebben jullie ze eigenlijk zitten?


oli4
Website Member
Posts :745

Website Member
2009-10-07 - 17:41:32 send message to oli4

Hoi, ik zou ze zelf willen houden in vluchten van 1 op 6, met aansluitend nachthok. Ik ben eigenlijk benieuwd naar de leeftijd waar ze op beginnen kweken. Heb al dikwijls gehoord dat ze op 2 à 3 jaar beginnen, is dat niet eerder 5, of zijn het echt vrij vroegrijpe ara's? Hoe groot hebben jullie het blok?
oli4


frehen
Website Member
Posts :169

Website Member
2009-10-11 - 12:49:27 send message to frehen

hallo ik heb mijn maracanas jong gekocht en ik moest 2 jaar wachten op jongen ik heb ere nu 7 nesten van gehad.Let wel op met voeren dat je niet teveel pitten voert maar ook genoeg groente en fruit geeft.Ik geef ze na het broedseizoen 2 keer per week eivoer met daar doorheen gekiemt zaad en fruit.En als het broedseizoen aanbreekt voer ik dat op .groetjes freek.


davy
Website Member
Posts :11

Website Member
2011-03-17 - 22:38:51 send message to davy

hallo mijn koppel maracana is nu 2jaar oud en hebben sinds 23februari eitjes 3stuks waarvan 2 bevrucht.Ik wilde weten wanneer deze dan normaal moeten uitkomen?En of ik iets speciaal moet doen.
En hoe dat zit met cites.

mvg


davy
Website Member
Posts :11

Website Member
2011-06-03 - 03:48:00 send message to davy

toch even nog laten weten dat men 2 jonge maracana's nu een weekje uitvliegen, en ze zijn super mooi.Ouders hebben op hun jonge leeftijd de jonge mooi gevoerd, prachtige jongen groot gebracht. Nu een liefhebber vinden en dan sparen voor volgende dwergara soort op lijstje.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2011-06-03 - 09:38:49 send message to ParkietenPeter

Da's hartstikke mooi.
Veel plezier.

wink ;) Peter



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 163 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede