Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Dakbedekking Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Dakbedekking
rjroering
Oud Lid
Posts :21

Oud Lid
2004-07-06 - 16:44:02

Hallo sportvrienden,

Ik ben op zoek naar een alternatief voor polyester golfplaten. Op dit moment heb ik deze platen op mijn vogelhok liggen, maar het wordt gigantisch heet. Graag zou ik te weten willen komen wat de beste dakbedekking geschikt is voor mijn vogelhok. Ik heb weleens gehoord van polycarbonaat, is dit geschikt en waar kan ik dit vandaan halen?

Alvast bedankt,

Rico Jan


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2004-07-06 - 16:47:23

Bedoel je dat de platen zelf te heet worden of dat het in de voliere te heet wordt?
Moeten het transparante platen zijn?


rjroering
Oud Lid
Posts :21

Oud Lid
2004-07-06 - 16:53:07

Dag Karel,

Het wordt door deze platen veel te warm in mijn hok. Dus hiervoor graag een alternatief. De platen zijn doorzichtig ja.

Groeten,

Rico Jan


pitylus
Website Member
Posts :210

Website Member
2004-07-06 - 19:24:37

beste vriend als je licht trekt van vanboven heb je onvermijdelijk te veel warmte wat je kan doen is heel simpel de platen die erop liggen veronderstel ik dat het klare plastiek platen zijn je kan deze schilderen met een soort primer voor pvc dat is te krijgen bij een schilderwinkel of een doe het zelf zaak het gaat wel iets verdonkeren maar het gaat een 10 tal graden minder warm zijn . polycarbonaat platen zijn platen dat ze gebruiken bij veranda s zijn te warm en te duur . schilder gewoon de bovenkant met primer en liefst wit van kleur dat weerkaatst nog de zon . veel succes

gr rudy.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2004-07-06 - 20:20:57

Je kunt er ook een "vals" dak boven maken, 50 cm boven het bestaande dak. Dit dak is dan van fijnmazig gaas. (bouwgaas tegen wind en direct zonlicht wat vaak gebruikt wordt in de bouw) In het najaar kun je dit eenvoudig verwijderen zodat je weer licht hebt in de donkere wintermaanden. Wit primeren is wel een alternatief maar vaak onthecht dit na verloop van tijd omdat het niet wordt afgewerkt met een aflak. Ook zit er een UV filter op de bovenkant van deze polycarbonaatplaten welke onthechtend werkt. Succes
Groet Gert.


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2004-07-06 - 21:01:31

Kijk eens op www.avbeindhoven.nl, dit is een klein bedrijf Aluminium Veranda Bouw en dat werkt met vele soorten en mogelijkheden "golfplaten". Wellicht hebben zij een alternatief of oplossing.
Succes


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2004-07-06 - 21:09:08

Het is precies zoals Rudy zegt: zolang je de zon doorlaat, wordt het warm in de voliere. Het witten (zoals ze ook in de tuinbouw doen) is een goede zonwering en laat toch nog behoorlijk licht door. Ook zijn er folies in de handel, maar niet zo handig als je een golfplaten dak hebt. Het groene bouwnet weert de zon goed, maar laat weinig licht door.

Zelf heb ik naast mijn vogelschuur (met polyester platen) een rij knotwilgen geplaatst. In het najaar knot ik ze tot goothoogte. In het voorjaar schieten de twijgen op tot 1,5m boven het dak en vormen een prima verticale zonwering, terwijl het niet veel donkerder wordt in de schuur.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2004-07-06 - 23:09:08

Je zou natuurlijk ook bouwgaas als een soort zonnescherm verticaal kunnen plaatsen en weghalen in het najaar als meer licht is gewenst in de donkere maanden van het jaar.
Gert


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2004-07-07 - 21:18:47

Mijn vogelhok is gebouwd van zogenaamde sandwichpanelen. Het dak is ook van dergelijk materiaal en dus goed geisoleerd, zodat dit weinig direkte warmte doorlaat. Op de buiten verblijven heb ik transparante kunststof golfplaten. Hieronder kan het behoorlijk warm worden als de zon er rechtstreeks op schijnt. Mijn vogelbestand bestaat uit van origine bosvogels en je merkt al gauw dat zij niet graag in de volle zon zitten. In de zomermaanden ligt hier dan ook schaduwnet overheen en dat bevalt erg goed. Dit materiaal wordt in de tuinbouw veel gebruikt en gaat ook wel onder de naam windbreeknet. Bedenk dat je met begroeiing ook veel kunt doen. Bladverliezende bomen of struiken weren in de zomer de direkte zon en laten in de donkere maanden toch genoeg licht en dat dan lekkere zonnetje door.
tip: tijdens erg hete zomerdagen kun je ook gewoon tijdelijk een aantal takken met blad op de volières leggen.


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2004-07-11 - 17:04:29

Hallo rjroering

ik heb voor je nagevraagd hoe die golfplaten heten die ik op me voliere heb liggen deze laten zonlicht door maar houden de warmte vast de platen zijn melkwit en heten trapezium.het blijkt dat deze platen niet overal verkrijgbaar zijn.de houthandel hier waar ik ze gekocht heb hoopt ze nog weer te krijgen maar wist ie niet zeker.


Groeten Dennis



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 164 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede