Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Wat zijn F vogels bijv F 1, F 2 Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Wat zijn F vogels bijv F 1, F 2
RICHARDVHASSELT
Website Member
Posts :232

Website Member
2009-10-04 - 09:47:00 send message to RICHARDVHASSELT

Ik lees wel eens F1 F 2 vogels maar wat betekent het eingelijk linkt stom maar ik kweek al jaren maar vaak gelezen maar weet nooit wat het echt betkent wie weet er meer.

Bvd Richard


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2009-10-04 - 10:24:32 send message to Daniel

F1 F2 is niets anders dan de aanduiding van de nakomlingen van een ouder koppel F1 is dan de eerste generatie en F2 de tweede generatie.
In de praktijk wordt het vooral gebruikt voor kruisingen. En geeft dus aan hoeveel generaties geleden de kruising heeft plaatsgevonden.


RICHARDVHASSELT
Website Member
Posts :232

Website Member
2009-10-04 - 10:41:33 send message to RICHARDVHASSELT

Mooizo bedankt ik zalhet goed onthouden.

Gr Richard


Stef den Tek
Website Member
Posts :26

Website Member
2009-10-04 - 11:10:14 send message to Stef den Tek

Tevens wordt deze aanduiding gebruikt bij het aangeven van vogels op de CITES-lijsten. Vogels uit de F1 en F2 genaratie vallen vaak onder deze bescherming, terwijl verdere nakweek dit niet meer is.


termaat
Website Member
Posts :61

Website Member
2009-10-04 - 12:49:28 send message to termaat

is het ook niet zo dat bij bv mutatiekweek (bv grote alexander x halsband) vanaf F3 de vogels als zuiver gezien worden of heb ik dat verkeerd?


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2009-10-04 - 13:19:36 send message to Daniel

zodra je soorten gaat kruisen zijn deze nooit meer zuiver. Na een aantal generaties kunnen de vogels zuiver gaan lijken, maar genetisch blijft het "vervuild".


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2009-10-04 - 13:43:57 send message to molineti

quote
Tevens wordt deze aanduiding gebruikt bij het aangeven van vogels op de CITES-lijsten. Vogels uit de F1 en F2 genaratie vallen vaak onder deze bescherming, terwijl verdere nakweek dit niet meer is.



Weet Je dit zeker?

Of geldt dit alleen voor hybride waarvan 1 (of 2 van de ouders?)een lijst 1 vogel is.

Groeten Rene


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2009-10-04 - 13:57:46 send message to Niltava

Vraag me ook af hoe je dat kan zien(F1 of F2 vogel etc) Doel hier op het cites verhaal.


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2009-10-04 - 14:17:08 send message to Daniel

quote
Tevens wordt deze aanduiding gebruikt bij het aangeven van vogels op de CITES-lijsten. Vogels uit de F1 en F2 genaratie vallen vaak onder deze bescherming, terwijl verdere nakweek dit niet meer is.


Klopt niet helemaal. Binnen Cites valt een hybride onder dezelfde regelgeving als de voorouders in de 4 voorafgaande generaties.

Dus indien een van de "voorouders" in de laatste 4 generaties onder cites 1 valt dan geldt dit ook voor de hybride.


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2009-10-04 - 17:06:59 send message to Wickingh

De jongen van oude wildvang die onder de cites-bepalingen vallen worden toch ook vaak voorzien van een beperkte cites-vergunning.
In dat kader lijkt het me idd wel van belang of het F1 is of niet,

mvg Frank


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2009-10-04 - 18:21:24 send message to Niltava

quote
De jongen van oude wildvang die onder de cites-bepalingen vallen worden toch ook vaak voorzien van een beperkte cites-vergunning.
In dat kader lijkt het me idd wel van belang of het F1 is of niet,
mvg Frank


En hoe herken je die dan??


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2009-10-04 - 19:52:32 send message to molineti

F1 of f2 is hiervoor niet van belang,het kan wel zo zijn dat je voor jongen van vogels met een ,,beperkte,,cites ,cites op naam aan moet vragen(houder/koper).

niet beter te wetenhappy :)

groeten rene


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2009-10-04 - 22:54:57 send message to Wickingh

Dank voor de verduidelijking Rene , stond idd wat onduidelijk.
In principe zal het cites-dokument uitsluitsel geven,

mvg Frank

PS Beter weten is geen enkel probleem , niet beter willen weten wel wink ;)


Stef den Tek
Website Member
Posts :26

Website Member
2009-10-05 - 20:49:31 send message to Stef den Tek

quote
quote
--------------------------------------------------------------------------------
Tevens wordt deze aanduiding gebruikt bij het aangeven van vogels op de CITES-lijsten. Vogels uit de F1 en F2 genaratie vallen vaak onder deze bescherming, terwijl verdere nakweek dit niet meer is.

--------------------------------------------------------------------------------



Weet Je dit zeker?

Of geldt dit alleen voor hybride waarvan 1 (of 2 van de ouders?)een lijst 1 vogel is.

Groeten Rene



Ik wil deze reactie niet uit laten draaien op een welles nietes spelletje en zeker niet op een uiteenzetting van alle CITES-regels.

Maar wat ik bedoelde met mijn reactie is dat vogel uit wildvang en eerste en tweede generatie aan allerlei extra regels moeten voldoen om ze te mogen houden, terwijl F3 vogels en verder met beperkte papieren gehouden mogen worden. Dit geldt overigens voor vogels op CITES 1. Vogels op CITES 2 hebben weer andere voorwaarden.


Stef den Tek
Website Member
Posts :26

Website Member
2009-10-05 - 20:54:20 send message to Stef den Tek

quote
quote
--------------------------------------------------------------------------------
Tevens wordt deze aanduiding gebruikt bij het aangeven van vogels op de CITES-lijsten. Vogels uit de F1 en F2 genaratie vallen vaak onder deze bescherming, terwijl verdere nakweek dit niet meer is.
--------------------------------------------------------------------------------



Klopt niet helemaal. Binnen Cites valt een hybride onder dezelfde regelgeving als de voorouders in de 4 voorafgaande generaties.

Dus indien een van de "voorouders" in de laatste 4 generaties onder cites 1 valt dan geldt dit ook voor de hybride.


Hybride vogels is weer een andere regeling.


peter wauben
Website Member
Posts :17

Website Member
2009-12-13 - 22:09:49 send message to peter wauben

Hybrides de plaag van elke serieuze kweker.



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 238 bezoekers op de site, waarvan 9 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede