Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > goede boeken over kweek en verzorging van Grijze R.St. en Bont Boeren Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : goede boeken over kweek en verzorging van Grijze R.St. en Bont Boeren
timney
Website Member
Posts :66

Website Member
2004-07-10 - 21:14:11 send message to timney

Ik zoek goede boeken over de kweek en verzorging van Grijze Roodstaarten en Bonte Boeren.

Ik wil graag boeken die er dieper op in gaan.
Niet voor de beginner.
In de parkieten societeit en via de site van NBvV staan verschillende boeken. Zitten hier goede boeken tussen?
Suggesties?

Graag reactie.

mvg, Wilbert


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2004-07-10 - 21:47:05 send message to Dennis Fr.

In boeken staan ook niet veel beschrefen.het beste is om kwekers naar hun ervaringen te vragen is mijn mening.Helaas zijn er ook veel kwekers die niks vertellen.Waarom snap ik niet we willen toch allemaal het beste voor onze vogels.

Groeten Dennis


Riboet
Website Member
Posts :99

Website Member
2004-07-11 - 10:24:16 send message to Riboet

Ik heb inmiddels ook ervaren dat lang niet al je vragen beantwoord worden door boeken.
Ik heb momenteel 3 jongen bij mijn koppel grijze roodstaarten en dat zijn mijn eerste jongen (heb het koppel nu een maand of 3) dus alles is voor mij nog nieuw en interessant. Ook rezen er veel vragen bij mij op en helaas kon ik die niet beantwoord krijgen door mijn boeken en of internetsites. Gelukkig kan ik de vragen nog stellen aan de vorige eigenaar en ook heeft hij met mij zijn ervaringen met het koppel gedeeld). Dergelijke ervaringsuitwisselingen zijn overigens ook niet echt in een boek te vangen. Want hij zei A en een andere vogelliefhebber beweerde van B... (Hihi, het koppel doet wel steeds A happy :).

Overigens wil ik niet zeggen dat boeken dus onzin zijn, ik blader ze nog steeds met alle plezier door, heb er bij de bouw van de voliere ook profijt van gehad, maar heel specifieke vragen waar je pas voor staat als je de vogels hebt, worden niet altijd beantwoord. Ik zou ook mijn aantal boeken wel wat willen uitbreiden, al is het alleen maar om ze naast elkaar te kunnen leggen, omdat ook in die boeken er een A en B staat.

De boeken die ik nu het meeste pak zijn 'Het Nieuwe Papegaaienboek' van Tirion en 'Papegaaien en Parkieten' van David Alderton. Ik heb echter het idee dat de betere boeken in het Engels of Duits verschenen zijn. Ben dus ook benieuwd naar suggesties van goede boeken.


Groeten,

Riboet




Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 250 bezoekers op de site, waarvan 9 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede