Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > voliere vloer blijft nat !!! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : voliere vloer blijft nat !!!
dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2009-11-06 - 11:13:46 send message to dun grijzeroodstaart

wie heeft er mischien een handige tip voor mij .

ik heb nu een 8 maanden geleden een nieuwe voliere geplaatst .

in het voorjaar en zomer totaal geen last van gehad , maar nu het winter word en de dagen goed vochtig worden en veel regen krijg ik last van dat het erg vohtig blijft en de bodem en dus het zand wat er ligt erg vochtig blijft ...

de voliere staat op een betonnen vloer vlak !
de binnenkooi heb ik nog een betonnenvloertje overheen gestort om het wat hoger te krijgen en de randjes wat geegaliseert maar het blijft vochtig , zie foto,s !!





de eerste foto is in de vlucht nu ben ik wel van plan om er niet zoveel bodemzand in te doen want hoe meer er ligt hoe lager het vochtig blijft , en de 2foto is mijn sluisje je ziet de vochtige plekken nog , helaas kan ik geen kachel neerzetten omdat mijn nachthok niet geisoleerd is is van trespa ...



jotto
Website Member
Posts :37

Website Member
2009-11-06 - 11:56:32 send message to jotto

Vervang het zand eens door pulp. Pulp neemt geen vocht en zo blijft je bodem droger. Verder zal je eens moeten kijken naar de inrichting van je voliere en je afvragen waar het vocht van komt. Komt het door regenvlagen dan moet je plastiek tegen de wanden plaatsen. Komt het door de dauw, verplaats de kooi naar een drogere plaats eventueel onder een afdak als dat kan.


gravaka
Website Member
Posts :283

Website Member
2009-11-06 - 12:01:20 send message to gravaka

ik heb het zelfde probleem gehad.
zodra de herfst begint met al die regen dan werd het hok nat van binnen.
volgens mij trekt het water door de vloer heen.het gemetselde muurtje was zelfs nat.
ik heb in deze tijd met het koude weer een kachel erin en het is bijna helemaal over.
we laten de grond schuin aflopen en een drenage<--???(miss niet goed geschreven) buis erin zodat het water niet kan blijven liggen en als het goed is hebben we dan helemaal geen last meer.

grtz


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2009-11-06 - 13:11:32 send message to dun grijzeroodstaart

hoi ,

ja ik weet wel waardoor het komt heb een binnen en buitenvoliere en die staat op 1 fundering betonvloer !
die de regen die valt buiten op de grond op de betonnenvloer en trekt zo toch wat naar binnen omdat deze waarschijnlijk toch iets wat naar het nachthok afloopt [ niet over nagedacht met de aanleg ] nu te laat om het op te lossen fundering en beton ligt er al !

maar dat pulp wat is dat en waar is dat verkrijgbaar !??

ik kan proberen om nog een egalisatie erover heen te doen maar weet niet of dat echt helpt , weet wel dat ik dan heel erg moeilijkheden krijg wil ik mijn hok ooit verplaatsen omdat dan de panelen vast komen te zitten met de egalisatie er zit al een laag cement tegen dus vandaar .

een kachel plaatsen heb ik over nagedacht maar omdat mijn binnenhok niet geisoleerd is dacht ik daar niks mee uit te halen , uiteraard is mijn binnenhok helemaal uit alu panelen met trespa zie mijn voliere daar staan foto,s op ..

http://www.vogelarena.com/voliere/voliere_220.html



jotto
Website Member
Posts :37

Website Member
2009-11-06 - 13:29:27 send message to jotto

Met pulp als bodembedkking bedoel ik eigenlijk vermalen hout dat je in iedere dierenspeciaalzaak vindt als bodembedekking voor konijnen cavia's en dergelijke. Nog tips op : http://www.vogelproblemen.nl/Bodembedekking%20kooi%20en%20voliere.htm


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2009-11-06 - 14:57:18 send message to dooren

Waarschijnlijk optrekkend vocht vanuit de ondergrond.

Ik neem aan dat je folie tussen het gele zand en het beton hebt zitten, zoniet dan is dat waarschijnlijk het probleem.

Zorgen dat het terrein rondom goed droog blijft help misschien iets. Wat ventilatie op de grond oid.
Gert



Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2009-11-06 - 15:30:39 send message to Ton Koek

Wat ook kan, een geultje graven om de betonvloer heen en daar grind in storten. Hoe dieper je graaft, hoe beter het werkt als waterafvoer.

Je had vast toch nog geen weekendplannen... happy :)


Vinkenier
Website Member
Posts :10

Website Member
2009-11-06 - 16:43:51 send message to Vinkenier

Voor het storten van de beton vloer moet men de vloer met dik plastic bedekken...
Liefst ook de zijkanten.
Dit alles tegen optrekkend vocht..

( Een gevlinderde vloer zuigt meet vocht op dan een niet gevlinderde. )

Naast en gelijktijdig met de plastic kan men ook piepschuim aanbrengen tegen optrekkende kou


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2009-11-06 - 19:20:29 send message to molineti

Ik ben bang dat Je met dit probleemje zult moeten leren leven.

Als Je op deze manier(niet onaardig bedoeldhappy :)) kooien bouwd zal je condens en optrekkend vocht moeten accepteren.

Trespa,maar ook het aluminiumprofiel is niet thermisch onderbroken,hierdoor krijgt men een koude brug met condens als gevolg,als de vloer niet geisoleerd is zal dit voor nog meer condens/optrekkend vocht zorgen.

Je had beter(maar achteraf is makkelijk praten) voor een sandwichpanelen nachthok kunnen kiezen met een geisoleerde vloer dan had je dit probleem(mits goed geventileerd) niet gehad.

Zou overigens ook beter geweest zijn voor Je geluidsoverlast probleemje(sandwichpanelen isoleren ook goed tegen geluid)

Een dikke laag Zeoliet lijkt mij nu de beste oplossing voor je vochtige bodemprobleem.

Groeten Rene



Vinkenier
Website Member
Posts :10

Website Member
2009-11-06 - 20:40:52 send message to Vinkenier

Het vocht probleem verhelp je niet met absorberende bodembedekkingen...dat maakt het juist meer vatbaar voor bacteriën en schimmels.

De vloer uitkappen en opnieuw storten...of een 2e vloertje er bovenop ( wel goed afdichten met plastic )

Goed ventileren...zoals in het voorgaande stukje al aangegeven is idd een vereiste.
Maar !....goede ventilatie is sowieso een vereiste in welke (vogel)ruimte dan ook


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2009-11-06 - 21:17:04 send message to molineti

Ik verwacht niet dat dat de oplossing zal zijn,maar als Hij dit gaat doen zou ik hem aanraden om de vloer meteen te isoleren tegen optrekkende koude.

quote
trespa is ook zo schoongemaakt en je hebt tegenwoordig dubbel met iso ertussen .
maar ik heb gekozen voor enkel , dit is gewoon simpeler in mekaar te zetten .
met sandwich heb je weer een hoop hoeklijntjes etcetc .



Ik verwacht dat omdanks dat je er een nieuwe vloer in zou leggen,de vloer toch nat zal blijven,omdat condens aan de binnenzijde van je trespapanelen en aluminiumprofielen na beneden zal lopen en de vloer zal bevochtigen.

maar hopelijk heb ik het mishappy :)

Groeten Rene


Vinkenier
Website Member
Posts :10

Website Member
2009-11-06 - 22:41:33 send message to Vinkenier

Klopt !!!

De vloer vervangen is volgens mij ook niet voldoende...maar het verhelpt natuurlijk wel het grootste probleem
Ook met een redelijke ventielatie zou met koud en vochtig weer idd het trespa al snel ( net als glas ) condens opslag gaan vertonen.
Zeker in een geheel omsloten ruimte

Wellicht dat 1 kant open met een sluis aan de voorkant een optie zal zijn ???
Dan heeft de wind veelal wel een positieve invloed op het hok ( mits ) juist geplaatst.
Op deze manier houdt men ook de putters en goudvinken....die toch "vochtgevoelig" zijn


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2009-11-07 - 00:10:38 send message to dun grijzeroodstaart

alleerst bedankt voor de reactie,s

ik heb de fundering aangebracht samen met mijn schoonbroer , we waren bezig met een aanbouw bij mij en toen gelijk de fundering gegraven voor de voliere 40 cm diep dun laagje [ te weinig achteraf ] geel zand folie erin ijzer en toen storten maar !
met de aanbouw hebben we wel meer aandacht besteed maar had er verder ook niet over nagedacht dat dit zou kunnen gebeuren dacht goeie stevige fundering en klaar , de aanbouw hadden we veel dieper gegraven en geisoleerd en veel geel zand ....

maar goed mijn tuin is helemaal aangestraat en voliere staat helemaal dus zal weinig veranderen worden , hopelijk is het na wat iemand zei via pb na een goeie warme zomer weg !!!!
het komt nu pas opzetten nu het vochtiger word , heb dus waarschijnlijk voor niks nog een laag egalisatie en beton erover heen gelegd , zal toch nog wel een poosje blijven zweten en mischien nooit over gaan !!!

houtkorrels durf ik niet als bodembedekker te gebruiken want schimmelt helemaal snel , mischien oplossing om toch een goedkoop kacheltje te plaatsen !!??

mvg

Tim


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2009-11-07 - 11:10:00 send message to dun grijzeroodstaart

hoi molineti, inderdaad een nachthok van sandwichpanelen was beter geweest , maarja achteraf had ik nog wel een paar dingetjes kunnen veranderen , nu valt er niet veel te veranderen alleen mischien een paar kleine dingen die toch wat kunnen helpen , mischien andere bodembedekker en een redement kacheltje erin plaatsen ...

om nu heel de winter zo,n vochtig nachthok te hebben is voor de vogels ook niet gezond en heel veel onderhoud want wil geen schimmels ...

gelukkig is het echt in deze tijd alleen maar , want heb er heel het voorjaar en zomer geen last van gehad en komt dus echt door de regen want voorjaar heb je ook wel is vochtige dagen...



maewim
Website Member
Posts :159

Website Member
2009-11-07 - 13:01:33 send message to maewim

leg er maar zeoliet in en ik denk dat juow probleem opgelost is


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2009-11-07 - 13:33:07 send message to dun grijzeroodstaart

hoi maewim ,

waar haaal je dit zeoliet !??

en werkt het wel goed als ondergrond !?

gr

tim



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 132 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede