Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Heeft vogelbescherming eigenlijk wel nut? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Heeft vogelbescherming eigenlijk wel nut?
Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2009-11-06 - 15:45:54 send message to Karel

Heeft vogelbescherming in Nederland eigenlijk wel nut, als deze vogels vervolgens in andere landen worden afgeschoten en/of opgegeten?

http://www.nu.nl/algemeen/2117574/lepelaar-harrie-gesneuveld-in-frankrijk.html


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2009-11-06 - 16:12:46 send message to Rik

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Vogelbescherming heeft denk ik wel nut...maar helaas liggen Fransen, Italianen en Engelsen vaak vaak dwars als het om internationale regels gaat. sad :(

Laatst een boekje Europees recht doorgelezen. Échte naarlingen!


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2009-11-06 - 19:16:31 send message to Daniel

mmmh het is altijd de vraag in hoeverre het werk van vogelbescherming echt effect heeft. Het is wel zo dat de internationale branche birdlife in het zuiden van Europa actief is tegen deze jachtpraktijken (zie bijv artikel op de bbc website).
Maar het blijft een feit dat de vogelbescherming haar successen optimistisch presenteert


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2009-11-06 - 19:20:56 send message to Ton Koek

Zonder bescherming waren er misschien helemaal geen lepelaars meer geweest. Dus, ja ik vind het nuttig.

Wij zijn ook niet zo heilig, "wij" vergassen ganzen, we schieten eksters en kraaien dood en we vergiftigen roofvogels.
Gelukkig zijn er ook mensen die zich voor de dieren inspannen.


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2009-11-07 - 09:24:54 send message to Rogert

Ik vind het ook nuttig. Ondanks dat vogels in andere landen afgeschoten of gevangen worden doen ze in Nederland goed werk.

Ze zorgen voor beschermde gebieden, wat niet alleen te gunste komt van de vogels, maar ook van de natuur in zijn algemeenheid. Ze maken mensen bewust van de schoonheid in de lucht. Ze houden soorten in de gaten die kritieke levensverwachting hebben in onze natuur en proberen overheden bewust te maken van het nut van een goed ecosysteem.

Ik denk dat wij in Nederland door zo'n organisatie ons meer bewust zijn geworden van de natuur om ons heen en dat er ook heel veel mensen plezier beleven aan de dieren die ze zien.

Als er ergens in een landschap een zeldzaamheid leeft, dan zijn het dergelijke organisaties die het voor elkaar hebben gekregen dat er geen wegen, woningen of industrie gebouwd mogen worden.

Ik las vanmorgen in de krant dat er in Frankrijk ongeveer 40 lepelaars per jaar sneuvelde door jagers, maar hoeveel worden er per jaar geboren en hoeveel trekken er ook echt naar het zuiden?

En wat doen jagers eigenlijk met geschoten lepelaars? Eten ze die op of is het puur een trofee?



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 206 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede