Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Baby grijze roodstaartjes, wat nu? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Bons
Website Member
Posts :24

Website Member
2010-08-03 - 18:49:02 send message to Bons

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik krijg constant privé berichten van mensen die aanbieden onze kleintjes na het ringen of op 4, 6 weken wel op te willen komen halen of de eieren van de volgende x... dat gaan we dus NIET doen!

We komen net kijken in dit wereldje maar weten een paar dingen heel duidelijk...

Dit 1e nest wordt geheel door de eigen ouders groot gebracht, als dit stom blijkt te zijn leren we dat. Als ze volgend jaar weer gaan broeden zien we wel weer op basis van hetgeen we dit jaar leren. We gaan GEEN eieren verkopen. Als ze hun eieren niet uit mogen broeden gooien we ze weg. Of een ander ze nu in de broedmachine doet en met de hand grootbrengt of wij, dat maakt voor de toekomst van betreffende vogels nix uit. De verantwoording blijft in onze ogen bij ons. Ei of kuiken.

We hebben ruimte zat om ze desnoods alle 3 minimaal 3 jaar te kunnen houden als tam maken niet meer blijkt te lukken na 12 weken.

Geld interesseert ons bij de eventuele verkoop 0,0 maar we verkopen ze niet onder de prijs. Dit om handelaren, koopjesjagers en impulsaankopers te weren.

Ik heb veel ervaring met handopfok, ook van kromsnavels, dat is het probleem niet. We kweken al jaren valkparkietjes dus ook ringen is geen probleem (als we bereid zijn de toorn van mammagaai op ons dak te halen) We hebben de tijd en de ruimte eendagskuikens op te voeden als dat zou moeten, dat is het probleem niet. Ons probleem is de ethische kant van het verhaal, de verantwoording voor levende dieren. En we kunnen dat nooit 100& goed doen, zeker niet voor dieren met een levensverwachting als die van veel kromsnavels. Maar we kunnen het toch op zijn minst zo goed mogelijk proberen te doen naar ONZE (niet zaligmakende) maatstaven.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2010-08-03 - 23:06:17 send message to Ton Koek

Helaas zitten de koopjesjagers overal.

Stel dat je zelanger houdt en ze gaan toch problemen geven, misschien is het een idee om ze t.z.t. proberen te plaatsen bij een vogelpark waar je vertrouwen in hebt.


jeeg
Website Member
Posts :73

Website Member
2010-08-07 - 10:27:34 send message to jeeg

hey hoe gaat het met de jonge??heb je toevallig ook een foto van het buitenverblijf??ben benieuwd hoe die is ingedeeld met bezigheden.gr jeeg


Bons
Website Member
Posts :24

Website Member
2010-08-08 - 15:02:13 send message to Bons

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Even een update en nieuwe foto's happy :)

Het gaat goed met de jongen, het is grappig om te zien dat ze alle drie een ander koppie hebben. Jong 3 heeft een bos pluisjes op het koppie  ;D

Ik zou eigenlijk vanaf vandaag of morgen de oudste moeten ringen maar we (Lief en ik) hebben unaniem besloten dat we ze door de dierenarts laten ringen als ze het blok uit zijn. We willen ze toch laten controleren en testen op PBFD e.c.t.

Nu gaan we elke ochtend als ik eten en drinken vervang samen op "kraamvisite". Dat vinden beide vogels prima, Koko was in het begin erg wantrouwig maar ik geloof dat ze er op begint te vertrouwen dat we onze handen thuis houden en alleen kijken. De kleintjes lijken nieuwsgierig en vertonen geen enkele angst. Ik ben bang dat vertrouwen weer te verliezen als ik ga ringen, dat is eigenlijk de hoofd reden het door de DA te laten doen als ze ouder zijn.

Deze foto's zijn van gisteren, vandaag zaten ze echt op hun pootjes. Foto's maken valt niet mee, dat flitsen werkt niet meer omdat de jongen zo groot zijn dat je ze door de slagschaduw die de flits maakt helemaal niet meer ziet. Mijn telefoon flits niet, bovendien zou ik dan dichterbij moeten dan ze goed vind.

Ik heb nu een zaklamp boven op het blok die de jongen door een kier in de deksel verlicht en dan lukt het net om op iso 1600 f2.8 nog voldoende sluitertijd te kunnen pakken de jongen scherp te krijgen, stil zitten doen ze niet meer  wink ;)

Als ik deze lens ooit wil verkopen zal ik de nieuwe eigenaar moeten uitleggen hoe de krassen op de lenshoed komen. *lach* Daar zet Koko regelmatig een snavel in. Ik moet vrij dichtbij de kier anders zie je veel hout en weinig vogel. Gisteren liet ik haar de foto's zien en toen tikte ze heel zacht met haar snavel 3x tegen het LCD schermpje van de cam om vervolgens met fluistergeluidjes in het blok te kijken. Alsof ze wou kijken of ze daar nog wel zaten. *smelt*

Soms zegt ze "hallo" of "Heeeeeeeeeey jongetjessssssss" als ze terug het blok in gaat. Roxy begroet mij momenteel niet langer met een luide boer of een wind maar een vrolijk HALLoooooooooooooowww en een voldane soooooooooooooooow als de bakjes weer vol zijn.  ;D













Hier wat foto's van toen het buitenverblijf net klaar was. De kleinere vluchten zijn 1 van 4x1 en 3 van 3x1. Daar zitten valkparkieten in. De grote vlucht is voor Koko en Roxy. De indeling is niet veranderd alleen vervangen we elk jaar de zitstokken en brengen we er regelmatig takken met groen in. Er hangen zelfgemaakte schommels maar dat is denk ik moeilijk te zien. Worden veel gebruikt happy :) Er zit nu ook een badderbad in waar ze ook graag gebruik van maken.


oli4
Website Member
Posts :745

Website Member
2010-08-08 - 16:11:44 send message to oli4

shocked 8O Waouw!!! dat is nu eens een voliere voor een koppel grijzenwink ;) heel mooi van afmetingen, dat is wat anders dan die donkere kooitjes waar ze toch jammer genoeg te veel in worden gehouden. veel succes ermeewink ;)


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2010-08-08 - 16:24:12 send message to Ton Koek

Super!!!
Leuke foto's van de jongen en wat een prachtige verblijven.
Een voorbeeld voor velen.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2010-08-08 - 18:31:38 send message to dooren

Prachtige voliere, en super dat je grijze daarin natuurbroed mogen doen.
Gert


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2010-08-08 - 23:02:05 send message to molineti

Goed bezighappy :)happy :)

Groeten Rene


Bons
Website Member
Posts :24

Website Member
2010-08-23 - 12:23:08 send message to Bons

Bedankt happy :)

Ze hebben over de huisvesting inderdaad niet echt te klagen. Wat dat betreft is het jammer dat ze het überhaupt doen in van die afschuwelijke kistkooien zonder buitenvlucht sad :(

We hebben gisteren het blok schoon gemaakt, beide vogels waren buiten dus snel het gaasluik (konden ze zien wat we uitvraten) dicht gedaan en blok + binnenhok schoongemaakt.

Nog een par foto's gemaakt, die zal ik er vanmiddag op zetten. Niet veel bijzonders want het moest allemaal niet te lang duren en in tegenstelling tot de ruimte voor de vogels is onze ruimte in het binnenhok niet bijster ruim wink ;)


digipeet58
Website Member
Posts :582

Website Member
2010-08-23 - 20:00:39 send message to digipeet58

geen wonder dat je niet het risico wilt lopen dat de jongen in kleine kooitjes komen;
wat een ruimte; gewoon prachtig.
voorlopig hebben ze het bij jullie ongetwijfeld bijzonder goed.
ga vooral zo door.
blijf ervan genieten en nog heel veel succes.wink ;)


Bons
Website Member
Posts :24

Website Member
2010-08-23 - 21:02:22 send message to Bons

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Nieuwe foto's happy :) Op deze foto zijn ze 4 weken oud. Het gaat erg goed. Zoals je ziet was het blok wel toe aan een schoonmaakbeurt en of ze het wist... Konden we haar buitensluiten en aan het schoonmaken. Vandaar de vieze handen van mijn man haha, terwijl hij stond te graven zat ik op het pak houtsnippers met de kleintjes op schoot.

Ze zijn wel wat voorzichtiger maar ontdooien heel snel en schreeuwen niet. Nu hopen we dat we ze regelmatig even kunnen knuffelen om al wat vertrouwen op te bouwen. Maar mams is niet erg gecharmeerd van dat plan :/













Mams

Paps


oli4
Website Member
Posts :745

Website Member
2010-08-23 - 21:14:52 send message to oli4

mooi verslag van een mooi resultaatwink ;)

veel succes ermee,
en hou ons op de hoogtewink ;)


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2010-08-23 - 21:35:06 send message to Ton Koek

Prachtig gezicht!
Vooral de boze mam is helemaal geweldig.

Nog een vraag, geef je de vogels nu ander voedsel dan normaal?


Ubernoob
Website Member
Posts :405

Website Member
2010-08-23 - 21:37:57 send message to Ubernoob

Mooie foto's zeg. En een prachtig kweekresultaat natuurlijk.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-08-23 - 21:48:08 send message to whitebulldog

ik zou willen dat ik de ruimte had om zo'n vlucht te plaatsen, prachtig.
Goed bezig met hobby,op alle fronten.
suc6




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 139 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede