Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > ark van Noach gevonden? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2010-10-22 - 10:51:31

Zomaar een vraag die al even bij me kriebelt; waarom willen sommigen toch zo graag bewijs hebben?


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2010-10-22 - 11:03:29

Die wil ik wel beantwoorden. happy :)

De Bijbel zelf definieert geloof als een verzekerde verwachting van dingen waarop wordt gehoopt, de duidelijke demonstratie van werkelijkheden die echter niet worden gezien. (Hebreeen 11:1)

Dus hoe meer verzekering hoe sterker een geloof kan zijn. En als je genoeg bewijs hebt kan ook niemand je van je geloof af brengen. Dit vormt dan weer een basis van geloof in de dingen die nog gebeuren moeten, maar wel al opgeschreven staan.

En hoeveel bewijs(verzekering) iemand nodig heeft is natuurlijk persoonlijk.

wink ;) Peter.


VGM
Website Member
Posts :89

Website Member
2010-10-22 - 11:37:30

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Van mij mogen ze alles vinden ,het zal me niet overtuigen, dat ik niet geloof komt omdat vele mensen relegies misbruiken(lees onderdrukking) om ons tegen elkaar op te zetten ,we zijn niet verdraagzaam naar elkaar toe en dat geeft alleen maar wrijving ,het maakt niet uit welk geloof we hebben ,we menen dat we zelf het altijd het beste weten en proberen anderen uit te leggen naar ons beeld toe ,maar past dat beeld wel bij die personen ?
Dat ze nu een boot vinden op de berg waar noach volgens de bijbel is gestrand helpt daar niet bij ,waarom zoeken ze niet op een andere berg ?
misschien vinden we er ook eentje op de mount-everest en daardoor kunnen we bewijzen dat hier miscchien de tropen waren en in Afrika een gematigd klimaat,maar omdat er iets gebeurt is waarom de klimaten zijn veranderd.

PS dit is niet bedoeld om mensen te overtuigen om tegen een geloof te zijn ,als men zich gelukkig voelt in een geloof blijf dan ,ik voel me gelukkiger zonder geloof omdat het voor mij meer tegenslag als geluk heeft gebracht,maar dat hoeft niet voor iedereen zo te zijn.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-10-22 - 19:49:37

kijk geloven zijn er velen, en het is nou juist de kunst ook te kijken, en te onderzoeken wat nou waar is, en belangrijker nog welke religie deze ook beleid zoals dat is opgetekend volgens bijv de Bijbel.
Als ik foto's zie waarin bepaalde geestelijken ( in dit geval katholiek) oorlogsvliegtuigen staan in te zegenen, terwijl hun bijbel verbied oorlog te voeren , dan is dat natuurlijk aan niemand uit te leggen.
zo kan je voor jezelf uitzoken, en een beeld vormen welke religie op waarheid berust, en welke religie zich schikt naar de maatstaven zoals opgetekend.

Zoals gezegd onderzoek alles en onthoud het goede.


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2010-10-23 - 07:21:36

Zaten ze wel een beetje krap, bijna 200 dagen aan boord, inclusief voedsel.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ark_van_Noach

Volgens de Bijbel was de Ark van Noach 300 el lang, 50 el breed en 30 el hoog. Uitgaande van een el van 45 cm is dat 135 meter lang bij 22 meter breed bij 13 meter hoog.

Toen begon het veertig dagen en veertig nachten hevig te regenen en kwam de vloed. Honderdvijftig dagen gingen voorbij voordat het water zakte

Wanneer het Bijbelse gegeven 'naar zijn aard' geïnterpreteerd wordt als diersoorten, zou de Ark van Noach ruwweg één miljoen officieel geregistreerde diersoorten (waaronder afgerond 4.000 zoogdieren, evenveel amfibieën, ruim 6.000 reptielen, een kleine 10.000 vogels, 50.000 weekdieren of mollusken en meer dan 750.000 insecten) twee of zeven exemplaren te huisvesten en deze meer dan een jaar te voeden lijkt. De meeste creationisten verklaren echter dat de huidige diersoorten voortgekomen zijn uit zgn baramins die overeenkomen met de huidige families en geslachten in het dierenrijk. De Bijbelse norm 'naar hun aard' duidt op de basissoorten. Dit zijn er veel minder dan soorten en dan zouden er wellicht enige duizenden plaatsen in de ark benodigd zijn geweest. Zie ook degeneratie.


Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2010-10-23 - 08:06:42

Door het geloof heb je vele oorlogen gehad en tegenwoordig blazen mannetjes zich op in de naam van het geloof.

De mens heeft een houvast nodig in het leven en dat is jesus of god.Ik denk wel dat er meer is dan dat we zien,maar een god die de aarde binnen 7 dagen heeft geschapen enzo enzo en nog meer van die kolder gaat er bij mij niet in.


Onze kinderen worden ook al gebrainwashed op scholen met een geloof,schandalig!


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2010-10-23 - 08:49:56

voor de mensen die geloven deze vraag .

jezus is geboren op een vaste datum men zeg 25 december.maar waarom is hij niet op een vaste datum overleden pasen is nooit op de zelfde datum vreemd .als iemand overlijd op 5 april 2010 is hij over 1000 jaar nog steeds overleden op 5 april 2010 .


oli4
Website Member
Posts :745

Website Member
2010-10-23 - 09:18:41

heb altijd tijdens de lessen godsdienst geleerd dat hij niet echt op 25/12 gestorvan is, maar een andere datum, en dat ze later er de 25e als datum van overlijden hebben gepakt, reden??? da weet ik nie meer, zal in het vervolg wa beter oplettenrazz :p


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-10-23 - 09:23:15

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote

De mens heeft een houvast nodig in het leven en dat is jesus of god.Ik denk wel dat er meer is dan dat we zien,maar een god die de aarde binnen 7 dagen heeft geschapen enzo enzo en nog meer van die kolder gaat er bij mij niet in.




die 7 dagen zijn geen letterlijke dagen.
als je de bijbel wat beter bestudeerd, dan zal je zien dat voor God 1000 jaar is als een dag, je moet het dus in veel breder verband zien, door verder te kijken in deze.

Misshien even ter illustratie , laat zeggen dat de gemiddelde leeftijd van een mens 80 jaar is, voor een eendagsvlinder staat één dag ( ofwel zijn hele leven) gelijk aan wat voor ons die 80 jaar is ( ook je hele leven) , dus in dit gevel staat even een dag gelijk aan 80 jaar.
Ik weet het , het is even niet de meest beste vergelijking.
Maar het zijn in elk geval geen letterlijke dagen.

En ik ben van mening dat je inderdaad niet altijd alles hoeft te zien om het te geloven.
Want sommige zeggen; Als ik het niet kan zien, dan geloof ik het niet, maar bedenk dan: De wind zie je niet, maar geloof je wel dat ie er is?


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2010-10-23 - 11:26:35

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

@oli4: mooi dat die lessen kennelijk nog iets hebben opgeleverd.
@wiechmann: kennis van hoe feestdagen tot stand zijn gekomen, leert dat de datum van de feestdagen weinig te maken heeft met de feitelijke data van geboorte en overlijden van Jezus.


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2010-10-23 - 12:58:59

waar dan mee johan leg uit .ik heb vaste geboorte dag en ook een vaste sterf dag .waarom jezus dan niet .en voor de rest heb ik zelf niets met de bijbel.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2010-10-23 - 14:57:47

@johan, ik zie niet zo in dat hij/zij wat geleerd heeft
@Oli, met 24/12 vieren we de geboorte, niet de sterfdag wink :)


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2010-10-23 - 15:31:04

joh dat geloof gaat er uiteindelijk anzelf uit,bekijk ons katholieke geloof in de kerk zitten enkel "oude" mensen (waarschijnlijk gedwongen in jeugdtijd) nog bij de avondmis,,jeugd en middenmoters gaan nog bij bruiloft en begrafenis,(zelfs zwarte kledij is al niet meer op begrafenis) naar de kerk.Dat bv Islam nog beetje erg achter ligt maar al aan inhaalrace bezig is (zie Turkye) is het questie van tijd.
Probleem is hoe je de Bijbel Koran etc leest en wat je WILT lezen!!!en hoe degene die het vertegenwoordigt het verkondigd.Zoals sommige de koran nu verkondigen deden wij eeuwen geleden met de bijbel.De 1 gaat met zijn tijd mee de ander blijft wat haken.Men zou beter op school godsdienst kunnen afschaffen en daarvoor een leer in respect en omgang met n ander doen.Want daar ontbreekt het in deze huidige tijd aan.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-10-23 - 18:37:30

Betse Goulds,

Wat jij zegt staat ook in de bijbel nl dat ze valse religie gaan aanvallen.
Dus weer een profetie die ingevuld wordt?


Ubernoob
Website Member
Posts :405

Website Member
2010-10-23 - 18:48:42

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Vanoudsher werd met de kerstdagen de winterwinde of midwinter gevierd geloof ik. Dan is de kortste dag geweest en worden de dagen weer langer.

Pas veel later is aan dit feest het kerstfeest gekoppeld waarbij de geboorte van de Heer Jezus word herdacht.

En even voor de volledigheid:

Met Goede vrijdag herdenken we lijden en sterven van de Heere Jezus en met Pasen Zijn opstanding.

Het lijkt me dat het weten van de specifieke geboortedatum dan wel sterfdatum niet nodig is om dit feit toch te herdenken en te vieren.

Wil wel even kwijt dat ik blij ben dat de toon van de discussie hier nog vriendelijk is. Ik ben ook christelijk maar heb nooit zoveel zin in die internetdiscussies omdat het al snel verzand in dezelfde verwijten over en weer....




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 110 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede