Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > ark van Noach gevonden? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2010-10-23 - 18:54:08

het ga mij meer over de sterfsdatum waarom is die dan iedere keer op een andere datum .
ok al zal de geboorte datum zo vast gelegd zijn dan had ook de sterf datum vast gelegd kunnen worden


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-10-23 - 19:02:27

Citaat uit een boek over Jezus : "... Veel mensen in deze tijd geloven dat Jezus op 25 december geboren is. Maar in December is het in Bethlehem regenachtig en koud. Herders zouden in die tijd van het jaar niet s'nachts met hun kudden buiten in het veld blijven. Ook is het niet waarschijnlijk dat de Romeinse caesar een volk dat toch al tot opstand tegen hem geneigd was, zou dwingen in het hartje van de winter die reis te laten maken om zich te laten inschrijven. Jezus werd kennelijk vroeg in de herfst geboren" Lukas 2:1-20 ; Micha 5:2


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-10-23 - 19:13:24

citaat van ruben 31
quote
Door het geloof heb je vele oorlogen gehad en tegenwoordig blazen mannetjes zich op in de naam van het geloof.




quote
Hoe zal dat op u van invloed zijn?
Wat is valse religie? Vindt u het ook zo erg als er misdaden begaan worden in naam van religie? Bent u verontwaardigd als mensen die beweren God te dienen betrokken zijn bij oorlogen, terroristische aanslagen en corruptieschandalen? Waarom lijkt religie de oorzaak van zo veel problemen?

De oorzaak ligt niet bij alle religie, maar bij valse religie. Een gerespecteerd religieus leider, Jezus Christus, gaf aan dat valse religie tot slechte dingen leidt, net zoals een ’rotte boom waardeloze vruchten voortbrengt’ (Mattheüs 7:15-17). Welke vruchten brengt valse religie voort?
Valse religie . . .
MENGT ZICH IN OORLOG EN POLITIEK: „Machtshongerige leiders in Azië en elders manipuleren schaamteloos het religieuze gevoel van mensen om hun eigen doelen te verwezenlijken”, stond in Asiaweek. Het tijdschrift waarschuwt dat als gevolg hiervan „de wereld krankzinnig lijkt te worden”. Een vooraanstaand geestelijk leider in de Verenigde Staten verklaarde: „Je moet de terroristen doden om het moorden te laten ophouden.” Zijn oplossing? „Blaas ze allemaal op in de naam van de Heer.” In contrast hiermee zegt de bijbel: „Indien iemand de bewering uit: ’Ik heb God lief’ en toch zijn broeder haat, is hij een leugenaar” (1 Johannes 4:20). Jezus zei zelfs: „Blijft uw vijanden liefhebben” (Mattheüs 5:44). Hoeveel godsdiensten kent u waarvan de leden aan oorlogen meedoen?


van het internet


Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2010-10-23 - 19:27:25

Nog zoiets kroms wat in de bijbel staat.

Adam en eva waren de eerste mensen op aarde.
Als ik het goed heb werden er twee zoons geboren toch?

Hoe heeft de mens zich dan verder verspreid?
hebben de zoons het met hun eigen moeder gedaan om het menselijke ras op de wereld te zetten?

En al die dinosaurus botten die men tegenwoordig vind,hebben ze die er neergelegd om ons te misleiden?

ik heb een compleet andere theorie maar ook dit hoeft niet de waarheid te zijn.Nogmaals...dat er meer is tussen hemel en aarde staat voor mij vast!

maar een god of een jesus die alles regelen kan er bij mij niet in.

Gegroet


Sootje
Website Member
Posts :21

Website Member
2010-10-24 - 09:59:47

Het is gewoon zo het is en blijft een geloof,
en niemand weet het zeker.
Ik heb er niks mee, en als het wel zo is is het
allemaal geneuzel van vroeger en daar heb je niks aan.
Je moet vooruit kijken.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-10-24 - 10:50:08

quote
Ik heb er niks mee, en als het wel zo is is het
allemaal geneuzel van vroeger en daar heb je niks aan.
Je moet vooruit kijken.



Dat is nou ook het mooie van geloof, je bent vrij om te doen en laten wat je zelf wil, ieder heeft een vrije wil.

En het geneuzel van vroeger: Het "geneuzel"aangaande de ark was iets van vroeger, maar toch weer heel actueel geworden. ofwel de dingen die ook al vroeger voorzegd werden zijn uitegkomen, en/of moeten nog uitkomen.
Dan komen we bij je derde punt aan, je moet vooruit kijken: als ik zo vooruit kijk, is ondanks alle technologie, etc etc de wereld nog nooit zo'n grote puinhoop geweest mileu, geweld, oorlogen, financieël etc etc.
Nee het is een rooskleurig beeld allemaa.
Gelukkig is ook daar over geschreven, maar ook daar weer, wat ieder gelloft.
De tijd zal het leren.
Wat denk je dat de mensen in die tijd tegen Noach en zijn gezin zeiden? die is voor alles en nog wat uitgemaakt,. en geregeld voor gek versleten totdat.......


Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2010-10-24 - 12:00:22

Ik lees het al witte bulldog.
jij bent ook een gelover.

Hoe heeft het zo ver kunnen komen jong?
Ik had een leidinggevende die dacht dat de aarde nog maar 2000 jaar oud was,hoe naief en kortzichtig kun je zijn!

Ik denk over erg veel dingen na,soms teveel en ben tot mijn eigen conclusief gekomen.

Wat een ander gelooft of denkt moeten ze zelf weten,alhoewel ik me er soms behoorlijk aan erger.Zo had ik een oom die bij de jehova zat,die mocht zijn eigen kinderen geen hand geven op hun verjaardag en kerst vieren was helemaal uit den boze.



mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2010-10-24 - 12:25:04

Quote : Ah, verdorie, kan ik het toch niet laten .
Parkietenpeter.


Had het maar gelaten


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2010-10-24 - 12:42:10

Het jammere van valse religies is, dat ze allemaal denken dat juist zij de enige goede weg bewandelen.
De Bijbel, Koran of Tora als leidraad voor je leven lijkt mij uitstekend, alles letterlijk nemen echter veroorzaakt mijns inziens juist de problemen.
Veel, zo niet alles, is symbolisch bedoeld, dat is voor heel veel mensen net te ingewikkeld kennelijk.

Een serieuze vraag dan nog. De getuigen waar ik mee discussieerde, konden me geen antwoord geven.
Er staat geschreven dat we geen vlees mogen eten van dieren die door verstikking om het leven gekomen zijn. Hoe rijmt dat zich met het eten van vis?


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2010-10-24 - 13:25:28

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik merk toch dat er enkelen, oprechte vragen hebben m.b.t. Bijbelse uitspraken/vermeldingen, waarvoor er veel onduidelijkheid bestaat. Ik wil omdat ikzelf de discussie niet gestart ben en omdat ik graag duidelijkheid wil verschaffen (kan ik ook niet helpen, ik wil gewoon helpen) toch enkele dingen onderbouwen. Met uw permissie.

- heel mooie en duidelijke onderbouwing van BLG, trouwens.

-Ruben31: Dat mensen anderen leed aandoen in naam van geloof is absolut niet in de Bijbel te vinden. Dit is een eigen uitleg. Zie hiervoor de uitspraak van Jezus Christus zelf in Johannes 18:36-39 Wij hoeven niet te strijden, dat doet Jezus straks zelf volgens Openbaring Hoofdstuk 6 e.v.

- Wiechman, Zoals al geschreven werd is Jezus absoluut niet op 25 ecember geboren. Volgens de Bijbel is zijn geboortedag niet bekend. Zijn sterfdag daarentgen wel. Dat is 14 Nisan volgens de joodse kalender. Dit is de 14de dag na de zonnewende die het dichts bij de lenteequinox ligt (de langste dag in maart/april). Aangezien hier van maanmaanden uitgegaan wordt is deze dag verschillend. Maar ook weer niet steeds op een zondag.
quote
Probleem is hoe je de Bijbel Koran etc leest en wat je WILT lezen!!!en hoe degene die het vertegenwoordigt het verkondigd.

-Dat is ook het grote probleem met vele religies, maar laat de Bijbel zelf antwoordt geven (en dat kan) en dan is het 'Gods woord' en niet dat van mensen.

- Ruben; Adam werd vader van zonen en dochters. (Genesis 5:4) Aangezien de mens toen nog over een betere DNA structuur beschikte was het de mens toegestaan dat broers en zussen paarden. Naarmate de mens onvolmaakter werd, werd dit ook verboden. Tot de 3de of 4de generatie.

- Wat er voor de mens op aarde rondgelopen heeft is niet Bijbels te ondersteuenen maar zeker ook niet te bestrijden. Dus voordat de mens er was waren er zeker dinosaurier. Dat bewijst immers de opgravingen.

- De vraag van Ton moet ik even over nadenken (lezen), overigens een aardig doordachte vraag, maar daar zal ik zeker nog op terug komen, hetzij even in een persoonlijk berichtje.

Misschien dat ik zo toch enkele een duidelijk antwoord in deze "kroeg-discussie" heb kunnen geven.

wink ;) Peter

edit: even wat taalfouten gecorrigeerd.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2010-10-24 - 13:50:14

quote
Er staat geschreven dat we geen vlees mogen eten van dieren die door verstikking om het leven gekomen zijn. Hoe rijmt dat zich met het eten van vis?

Vis is geen vlees!


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2010-10-24 - 13:52:32

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

En dat had ik intussen inderdaad ook gevonden. En in de bijbel wordt inderdaad onderscheid gemaakt tussen vissen en vlees.
quote
Als voedsel in de cultuur
Vis wordt over het algemeen niet als vlees beschouwd maar er zijn uitzonderingen. Sommige vegetariërs eten geen visproducten omdat deze net als vleesproducten van dieren afkomstig zijn, maar niet alle vegetariërs zijn hierin even strikt. In de christelijke traditie wordt op vrijdag vis gegeten. Alle vissen die schubben hebben en door hun vinnen waarmee ze zich voortbewegen op landdieren lijken zijn toegestaan. Ook binnen het Jodendom en de Islam is het eten van vis respectievelijk Kasjroet en Halal. Alleen levend aangetroffen, geschubde vissen mogen worden gegeten.

bron:http://nl.wikipedia.org/wiki/Vis_%28voeding%29

En op http://nl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Humor_en_onzin/Verschil_tussen_vlees_en_vis wordt ook een en ander gesteld. Maar zoals over alles is het maar van welk standpunt uit je het beziet. Bijbels wordt vis ook apart gezien van vlees. Met vlees wodt doorgaans alle zich bewegende schepselen op en boven de aarde bedoelt. Terwijl met vis alle zich bewegende schepselene onder de wateren omschreven wordt.

Mag voor mij duidelijk zijn. Wil het graag ook hierbij laten gezien mijn geschiedenis. Wilt iemand echter iets weten sta ik PERSOONLIJK hier altijd voor open.
Maar dat weten jullie inmiddels denk ik wel.

wink ;) Peter


Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2010-10-24 - 14:10:15

Ik had een paar antwoorden anno 2010 niet verwacht.

Dus peter als ik het goed begrijp waren adam en zijn zonen en dochters zo perfect dat men met elkaar het bed in mochten duiken.Vroeger werd dat idd getolereerd.

Maar betekent dit dan niet dat we allemaal broers en zussen van elkaar zijn?

Ik heb nog nooit zoiets absurds in mijn leven gehoord.Hoe is de mens dan zwart geworden?

Hoe zijn de eerste mensen naar het continent amerika en zuid amerika gekomen?
In die tijd dachten ze dat de aarde plat was dus verspreiden konden ze zich niet.Of heeft god ze vleugeltjes gegeven en zijn ze de oceaan over gestoken?immers is de inheemse bevolking van amerika donker getint.

maar als jullie de bijbel willen geloven wees er blij mee en trek er steun uit.maar die koek gaat er bij mij niet in.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2010-10-24 - 14:56:49

Kijk dit is dus waar ik bang voor was.sad :(

Ruben, ik wil je best antwoord geven op dit soort vragen. Maar omdat de toon toch wel spottend is in mijn ogen en ik kan me er niet aan onttrekken dat he respect voor andersdenkenen niet echt aanwezig is, begin ik daar dus niet meer aan.
Op de vragen die jij stelt ís echter wel een antwoord te vinden en deugdelijk door de wetenschap gestaafd! Maar zoals ik al jammerlijk opmerk wil niet iedereen het antwoord horen zoals het is. En dat mag iedereen natuurlijk ook helemaal zelf weten.

Wellicht kunnen we ons beter beperken hier tot de vondst van de ark van Noach.

happy :) Peter


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2010-10-24 - 15:07:20

peter 14 nisan. had in het bewuste sterfdag ook een huidige kalender datum welke was dat dan.

en op 25 dec word door de kerk gepredikt als de geboorte dag dus ook daar in word de gelovige belazerd .waarom niet op zijn juiste geboorte datum .men weet het niet schrijf men maar men weet wel dat er toen een telling was.

het adam en eva verhaal kan er bij mij ook niet in.zijn daar bewijzen van dat zij de eerste zijn .en wie heeft dit verhaal op geschreven toen .ik weet wel dat de bijbel in de huidige tijd heel veel op gebracht had voor de schrijver.

leuke discussie




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 109 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede