Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Blauwgele baby-ara met 1 stijve poot Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



ens
Oud Lid
Posts :47

Oud Lid
2004-09-14 - 13:52:29

wens je veel sterkte toe.
groetjes ens


memaa
Website Member
Posts :195

Website Member
2004-09-14 - 19:20:57

heb al 2 keer een grijze roodstaart met een gebroken pootje gehad.
De veearts heet die poot gezet en nu kan de vogel er goed op staan.
Hoe het zit met het kapsel van die andere poot dat weet ik niet.
Groetjes


memaa
Website Member
Posts :195

Website Member
2004-09-14 - 19:25:17

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Heb al 2 keer een grijze roodstaart met een gebroken pootje gehad. De veearts heeft dat gezet en nu ziet ge aan die poot niets meer.
Hoe het met dat kapsel zit dat weet ik ook niet.
Groetjes


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2004-09-15 - 09:14:44

Remember! You cant save them all.
Een waar woord, Erwin.

We hebben de aratinga die niet meer door de ouders gevoerd werd, zelf gevoerd met de spuit, en hij knapte al heel aardig op. Maar hij bleef klungelen met zijn poot.
Ben gisteren met de aratinga naar de dierenarts in Drachten geweest. Hij had dus een gebroken pootje. De poot is gespalkt onder narcose. Nu is de vogel alleen niet goed door de narcose gekomen omdat hij toch nog waarschijnlijk te zwak was.
Hij is gisteren in mijn hand gestorven.
Echt kut gewoon(kan er niks anders van maken)!!

Achteraf hadden we hem eerst nog verder moeten laten aansterken voordat hij behandeldt zou worden. Dierenarts baalde ook dat hij dat niet had ingezien. Wel weer van geleerd. Jammer alleen dat dat een vogel kost.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-09-15 - 15:35:34

een harde les ;(



jhobbens
Oud Lid
Posts :11

Oud Lid
2004-10-17 - 15:36:19

Hallo allemaal,

We hebben een nieuwe blauw/gele ara. Ze/hij heet Kyra en we zijn er heel blij mee. Het verschil tussen Fiddle en Kyra is ontzettend groot. Dit is echt een pittig beestje. Ze is 6 1/2 week oud. De kweker vond dat ze er aan toe was om opgehaald te worden.

Kyra krijgt voornamelijk Nutribird voeding, aangevuld met een mengsel volgens het eigen recept van iemand anders wink :)(met o.a. eivoer / granen / nutribird / noten / kalk / gist / fruit / Yomild). Dat laatste voer vindt ze echt het einde.

Al met al gaat het prima met onze nieuwe vogel. Dit beestje heeft al zo'n forse kop, echt heel wat anders dan Fiddle. Hartstikke leuk hoor! Jammer dat ik geen foto bij kan voegen haha.

Groet, Petra en Jurgen


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2004-10-17 - 22:17:01

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
Ze is 6 1/2 week oud. De kweker vond dat ze er aan toe was om opgehaald te worden.
Onbegrijpelijk dat je daarin meegaat!!!! shocked 8O


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-10-17 - 22:34:27

Sommige dingen zal ik nooit begrijpen.
Waarom hebben jullie nu weer een zo jonge vogel aangeschaft? Hebben jullie nu zoveel meer geleerd dan in de laatste weken?

Ben het met Tonnl eens! Onbegrijpelijk shocked 8O
erwin


Marcel_H
Website Member
Posts :16

Website Member
2004-10-18 - 00:15:26

Ik had persoonlijk een gespeende vogel aangeschaft. Maar ik hoop dat het met deze beter gaat succes in ieder geval.

Marcel


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2004-10-18 - 19:53:06

Ben het volkomen eens met Hawkeye en Tonnl...... een niet zelfstandige etende vogel blijft in onervaren handen een groot risico met alle ellende en verdriet voor jullie. De overgang van pap naar zaad (of pellets) gaat veel moeilijker dan veel kwekers doen voorkomen en alle risico met spijsverteringsproblemen zijn voor jullie.
Ik wens jullie echter heel veel succes en hoop dat deze ara je geen verdriet maar alleen maar plezier zal opleveren, dat jullie het beste voorhebben is mij wel duidelijk.
met vriendelijke groet.


jhobbens
Oud Lid
Posts :11

Oud Lid
2004-10-20 - 20:01:37

Hallo zeg, wat zien jullie een problemen waar ze niet zijn. Het probleem met de vorige vogel waren zijn poten en verder niets.

We zijn dan wel geen experts, maar ook niet volkomen blanco. We hebben jaren geleden een grijze roodstaart gehad. Het beestje was 8 weken oud en kreeg haar pap netjes met de lepel. De geleidelijke overgang naar zaad enz. ging prima. Gewoon alles rustig aan, niets overhaasten.

Deze nieuwe ara is dan wel wat jonger dan die Grijze Roodstaart, maar wel heel wat steviger en krachtiger. Ze krijgt haar pap met de spuit, beetje ander voer er met de lepel bij, daarna wat schoon water en geleidelijk bouwen we dat uit. Overdag gaat ze gewoon mee naar het werk. Enne... wat we niet weten vragen we na, quite simple.

wink ;)Geen problemen zien waar ze niet zijn jongens! wink ;)


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-10-20 - 20:27:04

Het is niet zo dat wij problemen voorzien. Het is alleen dat wij tegen het handelen met baby's in het algemeen zijn. Natuurlijk zijn er mensen die graag hun vogel zo jong als mogelijk willen hebben. Dit is echter nooit zonder extra risico voor het dier zelf. Vandaar!

Maar geen probleem, jij denkt hier anders over en dat is jouw goed recht. Ik wens je ook heel veel plezier toe met je nieuwe aanwinst.

Erwin razz :p


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2004-10-20 - 21:57:47

quote
Het probleem met de vorige vogel waren zijn poten en verder niets.
Goh, ik dacht toch dat ie overleden was.


jhobbens
Oud Lid
Posts :11

Oud Lid
2004-10-20 - 22:39:50

Goh, clever opgemerkt. Hij heeft een spuitje gekregen omdat zijn beide poten niet goed waren. Verder was er niets aan de hand.

Had jij een alternatief? Wij niet. Feit blijft dat we de eerste ara niet hadden moeten kopen, omdat we al wisten dat 1 poot niet goed was. Maar ik denk dat iedereen wel eens "ziende blind en horende doof" is nietwaar? Daar voel ik me trouwens niet schuldig over, het beestje had geen overlevingskans, bij niemand. Hij heeft het bij ons hartstikke goed gehad, ook al duurde dat niet lang. Weet jij alles? Wij ook niet.....


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-10-21 - 08:22:38

happy :)

In veel dingen van het leven betaal je lesgeld.
Achteraf gezien weten we alles.
De emotie's die je hebt ervaren met de eerste ara hadden niet nodig geweest.
Dat je dit hebt moeten meemaken, heeft meerdere oorzaken, de drive om een ara te bezitten vertroebeld menig objectieve blik van toekomstige eigenaren, te vlug en ondoordacht handelen om toch maar een ara te hebben enz..
Op zich is daar niets mis mee, maar het maakt je zo kwetsbaar, je ziet alleen maar de kleur en omvang van de ara, dat er iets mis is met de ara dat neem je voor lief, zal wel goed komen, leert hij mee leven, en meer van dergelijke uitspraken.
Trekken je over de wel bekende streep.
Geloof me nu maar, hier op dit forum zweven planty liefhebbers rond die vergelijkbare ervaringen hebben mee gemaakt.
En vanuit dat gegeven proberen ze te waarschuwen.
Wel een aantekening wat de leeftijd betreft, zes en een halve week is jong.
Het overschakelen op zaad/pellets gaat niet altijd van een leien dakje, ken er toch wel die op de leeftijd van ruim een jaar nog op pap staan, gewoon omdat ze geen zaad of pellets opnemen.
Maar laten we van het beste uitgaan.

Heel veel plezier en succes met je aanwinst toegewenst.
Ik lees uit je topic's dat het uit een goed hart komt met de beste bedoelingen.

wink ;)

Peter.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 113 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede