Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > verzekering vogeldiefstal Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



wkreuze
Website Member
Posts :69

Website Member
2004-03-24 - 20:53:36 send message to wkreuze

bel eens unive assen
bel eens unive meppel
bel eens unive steenwijk

bij deze 3 kan het in ieder geval wel


Freek
Website Member
Posts :107

Website Member
2004-05-11 - 09:24:41 send message to Freek

Ik heb toevallig gisteren navraag gedaan bij de RVS verzekeringen over het verzekeren van vogels en deze zeiden mij dat ze ook onder de inboedel vielen. Je moet wel dan bij de RVS kenbaar maken om welke vogels het gaat en hoe duur ze zijn.
Groetjes Freek


Olekram
Oud Lid
Posts :3

Oud Lid
2005-10-21 - 00:44:44 send message to Olekram

Zlef heb ik mijn vogels bij UNIVE-OOST verzekerd voor o.a diefstal en WA
De verzekerde som bedraagt max 5000 Euro met een totale jaarpremie van ongeveer 12,50 Euro

** gedekt zijn alleen directe brand -en stormschades en diefstal is NIET verzekerd wanneer de vogels verblijven in een buitenvoliere.



Olekram
Oud Lid
Posts :3

Oud Lid
2005-10-21 - 00:45:47 send message to Olekram

zie vorige bericht datum van afsluiten is 15 april 2005


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-10-21 - 11:37:53 send message to tonnl

Bij stormschade zou ik nog even nakijken wat er precies vergoed wordt.
De vogels die ontsnapt zijn als je dak wegwaait, tellen bijna zeker niet mee, alleen degene die dood of zwaar beschadigd in je tuin liggen. sad :(
Ook bij brand, is dood door verstikking ook meeverzekerd?
Ton.


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2005-10-21 - 16:46:35 send message to molineti

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Zorg dat apart op de polis vermeld staat dat het om een collectie vogels gaat(en de waarde van deze collectie!!

Laat ook op de polis vermelden dat het(indien het zo is)hobbymatig is!!wink ;)

Mocht dit niet vermeld staan,en er gebeurd iets,zou de verzekerings maatschappy wel eens kunnen gaan zeggen dat het bedrag te hoog is voor hobbymatig;en ze het zien als bedrijfsmatigsad :(

Dan heb je dus wel al die tijd premie betaald maar wordt er niet uitgekeerd,omdat bedrijfsmatig niet onder een inboedelverzekering valtwink ;)

Ben hier na urenlang bellen met diverse mensen van de verzekering achtergekomen!

Om problemen te voorkomen moet je dus zorgen dat het tot in de details op de polis staat.

Vaak stellen de maatschappijen(boven een bepaald bedrag)wel eisen aan de sloten en/of alarm.
Ook diend er een goed gekeurde brandblusser in de ruimte aanwezig te zijn.

Als er geen eisen gesteld worden moet je toch enigzins twijfel hebben,of er wel daadwerkelijk uitgekeerd zou worden bij diefstal,brand of stormschade!!

(heb zelf jarenlang premie betaald bij nationale nederlanden,tot ik erachter kwam dat ze niet uit zouden keren bij eventuele problemen, omdat het te verzekeren bedrag boven de grens van hobbymatig zat)
Dit was me echter nooit verteldshocked 8O



De Tol
Website Member
Posts :179

Website Member
2008-01-07 - 16:13:01 send message to De Tol

Heb het geprobeerd bij unive maar het kan echt niet kijk maar na de mail die ik terug kreeg

heeft ons gevraagd of er een mogelijkheid bestaat om uw vogels te verzekeren. Helaas is dit niet mogelijk via Univé.

U kunt het proberen bij "Dier en Zorg". Wellicht hebben hun hier mogelijkheden voor.

Met vriendelijke groet,

Univé



ROCIO
Website Member
Posts :111

Website Member
2008-01-07 - 16:55:01 send message to ROCIO

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Bij een vriend zijn een aantal jaar geleden zijn collectie papegaaien gestolen waar onder geelvleugel ara"s er werd wat molineti al aan haalde niet uitgekeert om dat het in eens bedrijf matig zou zijn dus voor niets een veilig gevoel een premie betaalt ook bij brand en storm word er niet betaald als de vogels gevlogen zijn je moet de lijkjes kunnen tonen


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2008-01-07 - 18:43:28 send message to pietparkiet 10

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

hebben jullie aandelen in de verzekeringen


De Tol
Website Member
Posts :179

Website Member
2008-01-07 - 19:03:21 send message to De Tol

Heb jij alleen kanaries


sabine107
Website Member
Posts :91

Website Member
2008-01-08 - 09:15:58 send message to sabine107

Ik heb eerder bij centraal beheer achmea gezeten.
Deze beweerden toendertijd mijn vogels mee te verzekeren.
Nou kwam ik er laatst achter (omdat ik een wijziging moest doorgeven) dat deze echt niet zijn meeverzekerd.
Nou dus met unive gebeld, dit wilden ze niet.
Ze verwezen me door naar mens en dier (waar je alleen een hond en kat kan verzekeren)....
Bij Ohra kan het wel.
Maar heb het nu bij groot assurantien. Deze heeft betere voorwaarden dan bij Ohra. Je betaalt iets meer maar mocht je het nodig hebben dan ben je het beste verzekerd.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2008-01-08 - 10:11:04 send message to ParkietenPeter

quote
maar mocht je het nodig hebben dan ben je het beste verzekerd

Jammer genoeg zegt elke verzekering dit.
Heb je er al ervaring mee gehad met de vogels? Of hoe kun je dit zo zeker geloven?

Zelf heb ik in het verleden ervaring gehad met een gebroken aquarium en dat gaf al veel onduidelijkheid en sores.

Wat zijn de voorwaarden en wat kost het?


hoogervorst
Website Member
Posts :411

Website Member
2008-01-08 - 10:20:00 send message to hoogervorst

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik heb zelf een extra inboedelverzekering afgesloten bij NN en hier voor 7500 euro aan vogels verzekerd.
Tevens zet ik hierbij de link naar de enige echte vogelverzekering van Groot assurantien waarin de voorwaarden beschreven worden, en Peter Groot kennende staat hij zeker met een stand in Apeldoorn waar hij zeker bereid is al uw vragen te beantwoorden.
Nee ik heb geen aandelen bij hem, maar ken hem wel als goede kennis.

http://www.grootassurantien.nl/pdf/vv.pdf

Ronald Hoogervorst


sabine107
Website Member
Posts :91

Website Member
2008-01-08 - 12:31:23 send message to sabine107

@parkietenpeter

Nee heb er geen ervaring in maar het staat duidelijk allemaal in de voorwaarden (dan moet het toch goed zitten).
Zie de link van Hoogervorst.


Peter Groot
Website Member
Posts :3

Website Member
2008-01-08 - 18:24:23 send message to Peter Groot

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Beste mensen,

Ik heb de discussie even gelezen. Er is heel veel te zeggen over het verzekeren van vogels. Zelf preventie uitvoeren is natuurlijk het beste om er voor te zorgen dat de kans minimaal is. Voorkomen is beter dan genezen.

Om toch het risico te verzekeren zijn er een aantal optie's. Zoals ik al lees bij diverse leden. Probeer het eens bij je eigen inboedelverzekeraar. Laat het dan wel heel uitdrukkelijk op de polis opnemen. Zelf ben ik ook mensen tegen gekomen die dachten dat het verzekerd was maar de inboedelverzekeraar trok zich toch terug. Feit is dat een inboedel niet specifiek is voor een collectie vogels. Net zo min trouwens als een collectie postzegels of een collectie schilderijen.

Dan kom ik op mijn gebied. Wij (www.grootassurantien.nl) verzekeren de vogels op een specifieke vogelverzekering. Deze is er speciaal voor gemaakt!
Verstikking door brand bij derden is NERGENS verzekerd. Wij hebben het gelukkig in de voorwaarden kunnen meenemen.
Zelf zit ik in de vogelhobby, dus ik weet waar ik over praat.

Wil je je zelf laten overtuigen, kom dan naar Vogel 2008 in Apeldoorn. Wij staan er met een stand. Of bel volgende week eens op 0224-296000.

Ook voor valkeniers en bedrijven hebben wij mogelijkheden.

Met vriendelijke groet,
Peter Groot




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 138 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede