Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > -13 Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2012-01-29 - 09:45:03 send message to mijnkaketoes.nl

Zou best kunnen want bij zijn profiel staat buiten nederland he :|)


Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2012-01-29 - 10:12:31 send message to Ruben31

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

www.knmi.nl
www.wetteronline.de

Bedoelde ook zaterdag,niet goed gekeken.



Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2012-01-29 - 10:25:47 send message to Ruben31

En trouwens.......

Eerste jaar dat ik vogels in echt koude omstandigheden hou.
Is het dan logisch dat men zich ietwat zorgen maakt?

Mensen op de hak nemen zijn ze tegenwoordig op elk forum goed in.


Ramon
Website Member
Posts :476

Website Member
2012-01-29 - 11:07:24 send message to Ramon

Ruben,
Je opent dit topic met een vraag. Je krijgt hierop van verschillende mensen antwoord maar je blijft alsmaar beren op de weg te zien.
Als je verstandig was geweest, had je eerst het onderkomen van jouw vogels helemaal voor elkaar gemaakt, incl. verwarming. In Nederland kun je ondanks het veranderende klimaat, nog steeds strenge vorstperiodes verwachten. Maar nomaals jouw Perlata’s slapen s’nachts in een nestkast die in het nachthok hangt, dus dit moet geen enkel probleem geven.


Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2012-01-29 - 12:53:04 send message to Ruben31

Ramon,

Qua nachthok en verwarming heb je helemaal gelijk en als ik het overnieuw mocht doen had ik dit direct in orde gemaakt.

Ik ben gek met mijn vogels en als ik hier een vraag stel en een paar feiten naar voren haal om toch zeker te zijn dat ik me niet erg zorgen hoef te maken heb ik niks aan antwoorden of ik mijn weerbericht uit polen haal en daarna een reactie dat dit klaarblijkelijk wel zo blijkt te zijn omdat in mijn profiel staat buiten nederland.

Komt bij dat mijnkakatoe elke gelegenheid aanpakt om mij af te vallen en om achterlijk te doen.
Moet hij zelf weten maar ik stel dat niet op prijs.


frehen
Website Member
Posts :169

Website Member
2012-01-29 - 13:24:15 send message to frehen

Hallo ruben,als je vogels gaat nemen neem ik aan dat je je wel een beetje laat voorlichten.Er is zoveel te vinden op het internet.Maar even op je vraag terug te komen als de vogels goed uit de wind zitten en tochtvrij kunnen ze wel tegen een stootje.Ik ken iemand die heeft wel 300 gaaien en parkieten en die blijven het hele jaar door buiten maar zitten wel uit de wind.Maar even terug komen op mijnkaketoe dat is een serieuze vent.Er worden zoveel vragen op het forum gezet die nergens over gaan die jezelf ook zo op kan lossen.Maar zoals jezelf al zei je krijgt ook een hoop rotzooi op je vraag maar dat krijg je als je een vraag stelt.Je moet die mensen gewoon negeren andersa houd het nooit op.
groetjes freek.


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2012-01-29 - 14:46:12 send message to molineti

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

user wiped their message


marti
Website Member
Posts :303

Website Member
2012-01-29 - 16:15:40 send message to marti

Vandaag de hele dag lopen prutsen om een voerbakverwarmingssysteem (leuk scrabbel woord) in elkaar te zetten om de loripap dooi te houden. Normaal haal ik de lories binnen bij langer durende vorst, maar ze zitten op eieren.. dus dat wordt moeilijk. Kijken hoe het gaat..
De pyrrhura's redden zich wel, die geven weinig om vorst zolang het overdag niet onder de -10 komt althans. Dikke blokken en beschutting is voldoende. Nachthok is niet eens perse noodzakelijk, al ga ik er wel een bouwen.


Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2012-01-29 - 16:37:40 send message to Ruben31

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Martijn,

Is idd een heel gepruts met dit weertype.
Mijn Pyrrhura's leken het idd weinig te deren,zaten wel wat boller met 1 poot opgetrokken maar bij tijd en wijle waren ze erg actief en zaten in takken en op de bodem te ouwehoeren.

Het drinkwater hou ik nu dooi door druivensuiker toe te voegen,heb het twee keer vervangen vandaag omdat het bevroren was.(-2 hier)

Ik heb ook doorgepakt en zeer binnenkort word ook mijn nachthok in elkaar gezet.
Ik wil me niet meer ellendig voelen om mijn vogels en het moet gewoon in orde zijn.

Aankomend weekend word het nog kouder.
Hopen dat het met je lories goed gaat,anders toch naar binnen halen ondanks de eieren.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2012-01-29 - 18:15:13 send message to mijnkaketoes.nl

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ruben

Je haalt nu geen vogels naar binnen. En dan daarna weer over wennen naar de koude. Denk je dat daar de vogels beter van worden??? Zoals de meesten je hier al duidelijk proberen te maken ze kunnen wel ergens tegen. En als het extreem koud wordt dan denken aan een warmte lamp of vorstbegrenzer. Wat nog mooier is heeeeeel snel je nachthok in elkaar zetten.

Henk

p.s hoop niet dat het een achterlijk antwoord is happy :)


Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2012-01-29 - 19:27:27 send message to Ruben31

Henk,

Dat is idd geen achterlijk antwoord.
Ik ben gewoon te laks geweest en dacht dat we geen winter meer kregen.

Dus wilde mijn nachthok utistellen tot in het voorjaar.(mits mijn vogels niet op eieren zaten)

Hier pluk ik nu de vruchten van.

Tis behoorlijk wat werk mijn nieuwe nachthok,de hele voliere moet worden verplaatst en alles moet omgegooid worden incl tuin.shocked 8O


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2012-01-29 - 20:38:46 send message to wiechmann

3of 4 jaar geleden hadden we hier in limburg -23 mijn incatjes en div grote ara`s hadden binnenvoilere en waar sliepen ze buiten met hun lijf in de ooste wind en toen ik dat gezien heb .maak ik me niet zo druk meer om de temp .


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2012-01-29 - 20:44:53 send message to denegon

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

ik neem het zekere voor het onzekeren en plaats de voliere rond plexiglas panelen en dan bij de voeder plateaus een ontvorst kacheltje. het gebeurd dan wel dat er een laagje ijs op de waterbak zit maar kouder dan -2 wordt het niet. uiteraard zitten de vogels aan de koude kant van de voliere en ze houden het goed als ze maar niet in de gaas hangen dat is wat slecht voor de teentjes
groetjes egon


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2012-01-29 - 21:04:13 send message to molineti

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

user wiped their message


yaro
Website Member
Posts :177

Website Member
2012-01-29 - 21:55:47 send message to yaro

ik denk dat de meeste dieren dat toch wel weten
ook in de natuur .
ik zie bij mij de vogels die normaal aan het gaas hangen vanavond toch op stok zaten met doorgezakte poten




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 111 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede