Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > -13 Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2012-02-04 - 18:06:23 send message to Wickingh

Wat ik me afvraag of er na vanacht door de leden dode vogels zijn aangetroffen die onverwarmd hebben gezeten en zo ja wat voor vogels?
Als dat niet het geval is geweest, kunnen we concluderen dat sterke vogels het buiten prima redden ook met deze temperaturen.
Als dat wel het geval is geweest ben ik benieuwd naar juist die omstandigheden.

Mvg Frank


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2012-02-04 - 18:17:56 send message to johanblok

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

'dood aantreffen' is wel een beetje een zwak criterium voor de conclusie dat ze het 'prima redden'. De conclusie dat ze het wel 'overleven' lijkt me meer op zijn plaats. Naar mijn ervaring overleven papegaaien het zonder uitzondering wel, maar kan het afhankelijk van de soort wel een aanslag op hun conditie en welzijn zijn. Grote amazones hebben vaak geen centje pijn en spelen vrolijk in de sneeuw, maar ara maracana's zag je toch wel achteruit gaan en vooral nog bezig zijn met 'overleven'. Als het laatste gaat overheersen dan dien je naar mijn mening als eigenaar toch voor meer beschutting en warmte te zorgen.


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2012-02-04 - 18:20:46 send message to wiechmann

frank tot nu toe 0 opgeraapt .ja wel koppel grijze die eerste eitje gelegd heb.


oli4
Website Member
Posts :745

Website Member
2012-02-04 - 18:36:57 send message to oli4

Maracana's, zonnetjes en poicephalussen zijn hier nu wel wat "rustiger" met dit weer, ze sparen zichzelf wat. De caique's zijn nog lekker levendig en spelen met dit weer. 1 van men poppen is zo goed als helemaal kaal geplukt met dat ze broeds is,... trekt zich helemaal niets aan van die temperaturen. Extra zonnepitjes bijgevenwink ;)


manvan
Website Member
Posts :120

Website Member
2012-02-04 - 18:49:33 send message to manvan

ik heb geen overleden vogels
extra zonnepitten
heb alleen mijn japanse kwartels het nachthok in gezet
kunnen nu ff niet naar buiten
was vannacht hier min 15
en het is nu alweer min 11
mvg jan venema


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2012-02-04 - 19:05:35 send message to rajar

Het was zo koud - 18 dat zelfs de roodoor ara's binnen gingen slapen.
Is voor het eerst dat ze dat doen.


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2012-02-04 - 19:25:45 send message to Wickingh

@Johan

Ik bedoelde het zonder vooroordeel.
De opmerking van je dat jij denkt dat het zeker soort afhankelijk kan zijn is een waardevolle.
Jammer dat je zonder vergelijkingsmateriaal er niet heel veel conclusies aan kan verbinden.
Zijn er mensen die dezelfde ervaring hebben , met dezelfde soorten?

Het probleem met overleven of met het prima redden is, dat we als mens het eigenlijk moeilijk kunnen zien tenzij er al een echt pronbleem is.


Aamwilly
Website Member
Posts :18

Website Member
2012-02-04 - 20:49:57 send message to Aamwilly

ik heb twee bonte boeren in buitenvoliere , met nachthok. Al aantal jaren. Zitten snachts altijd buiten, beetje uit de wind achter stukje plexiglas. Vond het afgelopen nacht wel spannend met -18. Wederom gewoon buiten. Niets aan de hand. Heb ooit het nachthok verwarmd met Elstein lamp, maar ook toen verkozen zij de buitenlucht. Voor deze vogels concludeer ik dat vorst geen enkel probleem is, de conditie is er nooit door verminderd en de bevedering is schitterend. Is een combinatie van geisoleerd nachthok met buitenvoliere door de temperatuurverschillen wellicht juist schadelijker?


Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2012-02-04 - 20:50:36 send message to Ruben31

Momenteel lijkt het goed te gaan met mijn pyrrhura's.
Maar dit gebeurt me nooit meer weer.

Er komt een degelijk nachthok met verwarming.
Komen ze in zulke periodes beter door.

In de morgen zijn ze erg stil en zitten stijf naast elkaar,zodar het zonnetje op de voliere staat beginnen ze te leven.
Ik hoop dat dit absurde weer snel voorbij is,dit is een aanslag op hun gezondheid.

Ik voer veel walnoten en zonnepitten momenteel.


bakeliet
Website Member
Posts :131

Website Member
2012-02-04 - 21:57:52 send message to bakeliet

ik verwarm mijn nachthok tot 3 graden voor mijn Pyrrhura`s
groetjes Herman


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2012-02-04 - 21:59:08 send message to Rik

Op sommige plaatsen is het nu al -19.



Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-02-04 - 22:21:03 send message to Karel

quote
Het probleem met overleven of met het prima redden is, dat we als mens het eigenlijk moeilijk kunnen zien tenzij er al een echt pronbleem is.



Hier zie ik toch wel wat kleine verschillen bij de vogels. Er zijn soorten die heerlijk in de sneeuw aan het spelen zijn en waar ik me dan ook geen zorgen over maak.
Andere zijn wat "stiller" en eten wat onregelmatiger. Ze zitten niet bol en zijn zeker niet ziek, maar ook niet optimaal. 95% zou ik zo zeggen. Geen reden voor ingrijpen, maar ik blijf alert.


kaapsen
Website Member
Posts :213

Website Member
2012-02-04 - 22:25:55 send message to kaapsen

Vorig jaar februari gingen er jonge kaapse van mij van binnen ,(verwarmd) en in de nacht koel,dus verwarming uit.

Op transport naar buiten,naar Italie,was daar toen ook plm -10,zaten daar wel beschut,maar dus niet binnen.

Heeft toen geen problemen opgeleverd de vogels waren een paar maanden oud en zelfstandig,zelfde gaat nu ook weer gebeuren,ik heb ze nu wel al iets koeler zitten.

Gr Kees


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2012-02-04 - 23:33:00 send message to Ton Koek

De swiften en de tropen hier lijken er weinig last van te hebben. Ze eten meer dan normaal, maar dat lijkt me logisch.


Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2012-02-05 - 07:59:16 send message to Ruben31

Dit weer houd de hele week aan en de nachten worden weer kouder,volgende week zaterdag voorspellen zne weer -15 graden in de nacht en overdag weer -5.

Moet ik toch geen actie ondernemen,dit duurt maar voort.

Voor mijn gevoel zet ik ze liever in de schuur in een kweekkooi met iets verwarming.
Dan word dit al de tweede week klere koud weer.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 115 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede