Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > kweken met kleine putter. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Alex_010
Website Member
Posts :109

Website Member
2012-05-02 - 19:28:28 send message to Alex_010

Ik geef ze levend voer, die buffelwormen. Heb alleen niet het idee dat ze dit eten. Moët ik ze diepvries geven dan?


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2012-05-02 - 23:07:17 send message to roodmus

Proberen he, neem Pinkey maden.

Rijpe en half rijpe paardebloemen.

Grt.


Alex_010
Website Member
Posts :109

Website Member
2012-05-03 - 08:25:50 send message to Alex_010

Heb ook al een keer meelwormen geprobeerd, die moesten ze ook niet. Wat voor laden zijn dat? Moet ik die levend kopen of diepvries. Die paardenbloemen die jij bedoeld zijn gewoon die gele die je nu overal ziet? Moet ik dan alleen het gele deel plukken of ook de blaadjes?


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2012-05-03 - 17:17:07 send message to roodmus

Diepvries Pinky maden van Top insect. kosten rond de 10 € een pak.

Paardebloemen zijn inderdaat de gele ,maar je moet die plukken die uit gebloeid zijn,dan is het geel verdort en gaat het zaad rijpen ,als het zaad rijp is gaat ie open en zie je de pluisen wegvliegen ,dan ben je te laat.

Pluk ze als ze dicht zijn en een wit pluis randje laten zien.

Ook als ze dicht zijn en het geel een beetje bruin ziet dan zijn ze half rijp.

Wil je niet te veel pluis in je hok dan kun je het bovenste stukje eraf knippen het zaad zit daar onder.

Verder kun je ook het blad geven,is ook een middel tegen mest eten.

Zoek wel op plekken die niet bespoten zijn en niet langs auto wegen,ivm met lood vergiftiging.

Grt.


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2012-05-03 - 17:25:22 send message to roodmus

Als ze echt geen levendvoer willen eten dan kennen ze het waarschijnlijk niet.

Maak in het weekend je hok schoon zodat er geen voer resten meer liggen.

Geef s.morgens vroeg wat eivoer met pinky en buffel wormpjes erdoor,geen hardvoer en geen onkruiden en groen,ze moeten dan wel dat eivoer eten met diepvriesvoer.

Haal dit s,avonds,(maar wel voor het donker ze moeten nog wat zaad kunnen eten) laat weg en geef een beetje hardzaad.

Herhaal dit zo nodig op zondag nog een keer.

Dit doe je eigenlijk in de winter normaal gesproken,maar nu moet je wat

Voor de eventueele opfok van jonge heb je toch pinkey´ nodig,en geef liever geen meelwormen.

Grt


Alex_010
Website Member
Posts :109

Website Member
2012-05-06 - 12:18:51 send message to Alex_010

Damn! Daar waar ik dacht dat het eerst zo goed ging, gaat het nu een stuk minder. Het lijkt wel alsof ze elkaar niet meer mogen. Het mannetje is ineens heel dominant. Elke keer als de POP in de buurt is gaat hij fel lopen kwetteren en met zijn snavel jaagt hij haar weg. Op de stok, bij het voer, wat is dit toch?


Alex_010
Website Member
Posts :109

Website Member
2012-05-06 - 12:30:24 send message to Alex_010

Nou volgens mij gaat dit goed mis. Zie ze nu ook echt met elkaar vechten. Gebeurde bij het voer. Ik had net nieuw voer neergezet. Sowieso jaagde hij haar de hele tijd weg en toen ineens veel gespring en gefladder en dat ze echt vechtend met elkaar de lucht in sprongen/vlogen.

Help me...


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2012-05-06 - 17:22:50 send message to roodmus

zet de man ff appart in het zicht van de pop.

kijk of ze wil gaan slepen en nestelen en zet als het nest klaar is de man er weer bij.

geef geen insecten aan de man alleen hardvoer.

houd alles goed in de gaten.

weet je zeker dat het een koppel is en hgeen 2 mannen.

grt.


Alex_010
Website Member
Posts :109

Website Member
2012-05-06 - 18:49:50 send message to Alex_010

Ik kan de man niet apart zetten. Ik weet niet zeker of het 2 mannetjes zijn. Ie ziet wel.dat eentje duidelijk groter is en het rood op de kop veel intensiever is. Ze tonen echt totaal geen interesse in de nestjes. Vraag me af of ze het uberhaubt wel zien...


Alex_010
Website Member
Posts :109

Website Member
2012-05-06 - 19:18:48 send message to Alex_010

Ik snap er nu verder echt geen zak meer van. Nu lijkt het alsof er niets aan de hand is geweest. Ze voeren elkaar weer en al die andere signalen die ze eerst gaven zijn er weer. Wat raar joh, iemand een logische verklaring?. Ik heb nu nog een half open bol opgehangen. Deze heb ik zonder groen opgehangen naast hun zitstok. Hier heb ik een klein beetje cocosvezel ongedaan en wat witte wol.


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2012-05-06 - 21:14:14 send message to Vogelen

Ik heb geen ervaring met putters maar wat bij alle vogels telt is geduld! Geen uren of minuten, maar maanden tot jaren. Succes!


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2012-05-06 - 23:00:47 send message to roodmus

Alex.

Ik denk zelf dat je teveel gericht bent op de kweek,logisch iedereen wil jongen,terwijl hier normaal gesproken in het begin van de winter al met de voorbereidingen word begonnen.

Je kunt ze niet dwingen,morgen zitten ze allebei in een hoek en dan roep je wat nu weer,komem er weer 2-3 oplossingen en de volgende dag is het weer anders.


Laat het gaan,dwing niets ze zoeken het zelf wel uit of niet en dan heb je gewoon pech.

Suc6 grt


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2012-05-06 - 23:31:20 send message to tropic

wat zielig, vogels die je in mei pas samenzet, kan je in april moeilijk mee kweken.
Een heel klein beetje voorkennis en info zou hier op zijn plaats zijn , maar ja, nu ben ik waarschijnlijk weer negatief.


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2012-05-07 - 08:21:50 send message to roodmus

Je hebt helemaal gelijk,zoals ik al zei normaal begin je al in de herfst -winter met koppelen-voer etc.

Maar soms moet je wat he,en Alex wil graag broeden met de putters en heeft daar geen ervaring mee zo stuit hij van het ene op het andere probleem.

We proberen hem zo goed mogelijk te helpen maar ook wij kunnen via internet niet alles zien en bekijken.


Verder is het niet zielig hoor alleen lastig om jongen te krijgen en veel geluk.

Grt.


Alex_010
Website Member
Posts :109

Website Member
2012-05-07 - 08:38:17 send message to Alex_010

Thnx voor de reacties. Ik heb het houden van putters onderschat. Het is niet zo dat ze pad net bij elkaar zitten. Ze zaten al bij elkaar toen ik ze kocht.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 127 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede