Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Iemand ervaringen met Eco Bird? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2004-10-19 - 22:32:31 send message to Dennis Fr.

Adriaan baan bedankt voor de uitleghappy :).
nu begrijp ik het beter.
ikzelf voer geen pellets.en ben ook niet van plan om over te stappen.
mijn vogels krijgen gewoon zaadmengsdels.en verder elke dag aanvulling van fruit en groente eivoer kiemzaad etc.mijn vogels doen het erg goed zien er goed uit zijn gezond brengen jongen groot dus waarom zou er voor mij een reden zijn om over te stappen op pellets.heb wel is een tijdje pellets bijgevoerd. naar ik vind het niks.de vogels knaagde het tot poeder en het bleef liggen of ze gooide het eruit. tuurlijk kun je zeggen van laat alleen de pellets liggen eten ze vanzelf.tuurlijk had gekunt.maar zoals ik al zij me vogels doen het erg goed happy :)

Groeten Dennis


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2004-10-20 - 13:01:15 send message to johanblok

Met de uitdruking dat pelletvoer als basis beter is dan een zaadmengsel bedoel ik dat je hierbij altijd minder afhankelijk bent van aanvullingen zoals eivoer/fruit/groenten om deficienties van bepaalde vitaminen/aminozuren/mineralen te voorkomen. Bij het voeren met papegaaienzaad zijn de aanvullingen eigenlijk belangrijker dan het zaad zelf.
Overigens is het volgens mij niet zo dat Loro park dat een samenwerking aan is gegaan met de firma die nutribird produceert ook deze pellets voert. Voor zover ik heb gelezen gebruiken zij de handopfok voeding. In geen enkel kweekverslag van loropark staat het voeren van pellets vermeld.
Geen enkel voer is wondermiddel en ieder voert wat hij of zij het best bevalt.
Feit is echter:
- papegaaienzaad alleen is volstrekt onvoldoende
- een goede pellet is in elk geval bedoeld om voldoende te zijn en altijd completer dan zaad alleen
- papegaaienzaad is niet natuurlijker dan pelletvoeding


adriaanbaan
Website Member
Posts :154

Website Member
2004-10-20 - 20:50:56 send message to adriaanbaan

Beste Marley

Dit weekend ga ik naar een vogelpark toe waar ze ervaring hebben met beide merken dus hoop ik je maandag een objectief antwoord te kunnen geven over de verschillen

Groetjes Adriaan


marley
Website Member
Posts :30

Website Member
2004-10-20 - 23:49:12 send message to marley

Oke,

Wij zijn echt benieuwd.
Als het klopt dat het Loro park Nutribird voert, dan zegt het genoeg dat dat echt een goede pellet is.



minka
Website Member
Posts :114

Website Member
2004-10-22 - 23:43:23 send message to minka

Er stond laatst in een dierenartstijdschrift een vergelijkend onderzoek tussen diverse soorten pellets en daar stond nutribird in de top 3, nog boven bingo ( wat ook veel bij dierenartsen verkocht wordt ). Misschien kun je aan je dierenarts vragen om het artikel te kopiëren. Het ging wel om papegaaienpellets. Harrisons stond ook in de top 3, maar dan is nutribird een stuk betaalbaarder. Ik voer mijn vogels gewoon zaad en doe pellets door hun eivoer heen.

Minka


marley
Website Member
Posts :30

Website Member
2004-10-24 - 17:16:35 send message to marley

Ik heb hier die Nutribird, maar het ruikt zo chemisch zoet.
Maar ja, de testen zullen er niet om liegen.
Ik denk dat ik gewoon zaadmengsels mix met pellets en dat ga geven.



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 201 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede