Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > prijzenlijst 2012 Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



swanny
Website Member
Posts :312

Website Member
2012-09-11 - 20:40:45 send message to swanny

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Thanygnaus lucionensis, roodoor ara, amazona rhodocorytha, dufresna amazone, goud parkiet, ara couloni, molukken kakatoe, Amazona xanthops, amazone vinacea, enz
dat soort vogels waar vroeger niet eens mee geadverteerd werd en nu veelvuldig en langdurig te koop staan


Max Weijers
Website Member
Posts :253

Website Member
2012-09-12 - 17:11:25 send message to Max Weijers

swanny ben het helemaal met u eens. de prijzen van deze soorten zijn echt enorm gedaald. maar ook van vogels onder de duizend euro per koppel zijn de prijzen soms zelfs gehalveerd, bijv. verschillende pyrrhura soorten. zelfs aan scharlakenkop papegaaien is nu niet al te moeilijk aan te komen, maar ook zachtvoereters zie je veel vaker: aracari's, tangaras honingzuigers enz.


vogeltje1000
Website Member
Posts :309

Website Member
2012-09-12 - 18:09:33 send message to vogeltje1000

Ha die Max

Ik heb niet de kennis die hebt maar wat is een scharlakenkop papegaai.


Max Weijers
Website Member
Posts :253

Website Member
2012-09-12 - 18:31:12 send message to Max Weijers

kijk dat bewijst maar weer eens hoe zeldzaam dat hij is. en toch is er redelijk aan te komen.
zoek maar op google Pionopsitta pileata. is een zuidamerikaanse papegaai.


lapland
Website Member
Posts :224

Website Member
2012-09-12 - 19:00:19 send message to lapland

En de prijs Max..? Als ze inderdaad zo veel tekrijgenzijn de roodkop en de colony dan ben ik nu zeker aan de beurt ?of gaat het nog steeds om veleduizenden € .?


Max Weijers
Website Member
Posts :253

Website Member
2012-09-12 - 19:42:19 send message to Max Weijers

Ik kan van iemand een pop kopen die nu op eieren zit plus de jonge die er uit komen (nog geen prijs gehoord) en een man kan ik van het LP kopen voor duizend euro. maar er zitten her en der ook nog kwekers die ze hebben maar wat hun prijzen zijn weet ik niet.


swanny
Website Member
Posts :312

Website Member
2012-09-12 - 19:44:00 send message to swanny

Als je bij aanbieders van die vogels informeert weet je wat ze kosten. Je kunt natuurlijk alleen vergelijken als je weet wat ze 1 of 2 jaar terug kosten.
Kom laten we eerlijk zijn, of kweken we ineens allemaal struisvogels en zijn we eigenschappen van die vogels aan het over nemen? Hahahaha
Zoals max zegt, alle vogels zijn in prijs gezakt. Kijk waar een koppel grijze roodstaarten voor wordt aangeboden. 1 tot 2 jaar terug waren die ruim €500 tot €800 meer per koppel. Zo kunnen we nog wel even doorgaan, roodbuiken, jardine, meyer, bonte boer, ruppel enz enz.


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2012-09-12 - 20:18:03 send message to medaar

amaai : zo veel geld voor een parkiet?


Max Weijers
Website Member
Posts :253

Website Member
2012-09-12 - 20:19:50 send message to Max Weijers

en tegenwoordig zie je ook vaak vogels te koop die vroeger alleen maar in dierentuine te zien waren:
lel kraanvogels, zwarte neushoornvogel, papua jaarvogel, hoornraven en verschillende roofvogels enz.

ook de glansspreeuwen, lijsters en gaailijster zijn trouwens enorm gezakt. ik heb wel eens gehoord dat je de driekleuren en purper haast niet meer kwijt krijgt.


Arjan K
Website Member
Posts :25

Website Member
2012-09-13 - 07:20:26 send message to Arjan K

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

ik zoek al meer dan een jaar een koppel grijze roodstaarten. Vast geringde en gave vogels. Zijn niet te vinden, alleen ongeringde, geplukte, handtamme enz. Is dus echt niet zo!


meyersam
Website Member
Posts :215

Website Member
2012-09-13 - 07:23:35 send message to meyersam

probleem met grijze is dat er veel besmet zijn met kds


Max Weijers
Website Member
Posts :253

Website Member
2012-09-13 - 08:35:51 send message to Max Weijers

Het is ook niet zo dat alle vogels op internet te koop aangebode worden. je zal ook wel eens persoonlijk contact kunne opzoeken en bijv. natuurbroed jonge bestellen.
Ik geloof namelijk niet dat er wel aan verschillende soorten zwarte kaketoes te komen is en niet aan grijze roodstaarten razz :p


Arjan K
Website Member
Posts :25

Website Member
2012-09-13 - 09:45:51 send message to Arjan K

Het gaat er mij niet om wat jij gelooft, het is gewoon zo. En uiteraard heb ik ook wel wat contacten hier en daar. Daarnaast is zoals hierboven genoemd een groot deel van de grijze kds patient/drager.


swanny
Website Member
Posts :312

Website Member
2012-09-13 - 10:48:52 send message to swanny

Arjan ik denk dat je toch wat te stellig bent. als je even op een andere grote advertentie site kijkt van NL zie diverse goede koppels erop staan. ik bedoel dan geringd, natuurbroed, gesekst, met een prijs beneden de 1000, dat was 2 jaar terug wel anders. KDS staat los van het aanbod en bovendien kun je daar afspraken over maken en laten testen. Zijn je huidige koppels wel getest, of vind je toch niet zo belangrijk ivm de kosten?


Arjan K
Website Member
Posts :25

Website Member
2012-09-13 - 11:31:39 send message to Arjan K

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Ik heb nog eens gekeken maar niks gevonden. Een nestje verwante natuurbroed. Verder, of 1 van beiden ongeringd of geplukt of wilvang of kan niet vliegen of of ...

Wat heeft dit met testen te maken?? Behalve dan dat veel verkopers daar niet aan mee willen werken. Wat voor mij ook een reden is om er vanaf te zien, zeker bij grijze!




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 147 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede