Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > stap te *ver* der als hand opfok
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2012-08-20 - 23:21:35

quote
Begaan met dieren is nooit negatief….
Kijk maar naar Volkert van der G. of de walgelijke reclamespotje op de radio van ‘Wakker Dier’ om de plofkip te ontmoedigen. Dat zou verboden moeten worden. Dit asociale volk is zelfs vertegenwoordigd in de politiek.

Dat er mensen zijn die de kennis en de energie hebben om vogels met de hand groot te brengen is alleen maar mooi. Dat ze er soms ook nog eens wat aan verdienen maakt het nog mooier. Ik vind het een hele kunst dat sommige mensen dit voor elkaar krijgen. We leven in een vrij land en wij zijn dus vrij om deze vogels al dan niet te kopen.


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-08-20 - 23:29:24

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

kost verdienen geen probleem mee hand opfok in dien nodig geen probleem mee maar ook uitbroeden en dan op deze schaal daar zet ik kanttekens bij .




Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-08-20 - 23:33:41

quote
Begaan met dieren is nooit negatief….


Inderdaad.

@Rik
Dat er idioten bestaan die "dierenliefde" gebruiken als argument om misdaden te begaan, doet hier niets aan af.

De spotjes van Wakker Dier vind ik overigens prima.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2012-08-20 - 23:49:31

De reclamespotjes van Wakker Dier zijn ronduit misdadig. Triest dat sommige bekende Nederlanders zich hiervoor laten gebruiken.

Voor mij een reden om mijn kip alleen nog maar bij de Jumbo te halen. happy :)


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2012-08-21 - 00:38:34

Voor sommige mensen geldt: hoe meer vogels hoe meer euro’s hoe meer vreugd.

Er zijn mensen die inderdaad emmers vol met vogels kweken.

Dat deze emmerkwekers de vogelhobby naar de knoppen hebben geholpen is niet het geval. Dat hebben we met z’n allen –al dan niet op grote schaal- gedaan. Het moet altijd ‘meer’, ‘gekker’, ‘groter’, ‘anders’, ‘aparter’, etc. Sommige mensen weten precies wat anderen willen en spelen daar handig op in door tijdig hun kweek hierop af te stemmen. Die kweken een grote voorraad vogels en op het moment dat ze genoeg hebben zitten worden ze op de markt gebracht. Slimme jongens. happy :) Wij zijn de gekken die ze dan uiteindelijk voor veel geld kopen.

Als je dan nog het geduld kan opbrengen om een jaartje te wachten dan zit je voor een dubbeltje op de eerste rang. happy :)

Op het moment dat de prijzen van een bepaalde mutatie kapot zijn is gelijktijdig meestal ook de vogelsoort naar de knoppen geholpen. Het is nou eenmaal niet anders.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2012-08-21 - 12:39:11

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

De spotjes werken prima anders:
http://www.hoorngids.nl/nw-7951-7-3415196/nieuws/supermarkt_deen_stopt_als_eerste_met_plofkip.html

Nee, gewoon de andere kant op kijken bij dierenleed, dat is beter....


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-08-21 - 12:56:59


quote
Wat ik een stap te ver vind is de ongebreitelde mutatiekweek. Het streven naar nieuwe kleurtjes die zeldzaam zijn en dus veel geld waard zijn. Hte is met name de manier waarop dit gebeurd en dat is pure inteeld. In een ander topic op deze site wordt dat genoemd door: "bedenk je wat er de laatste plus minus 40 jaar aan mutatie,s zijn bij gekomen dat kan dus alleen wanneer het DNA verdunt/schraler word"

In lekentaal door het plegen van inteelt krijg men andere kleurtjes, want dat gaat het snelst. Daarbij zijn natuurlijk veel misvormde en onvruchtbare jongen bij, als gevolg van de inteeld, maar leve het geld. Men denkt toch niet dat het toeval is dat het nieuwe kleurtje altijd bij dezelfde eigenaar ontstaat. Denk even aan de kans in de loterij als vergelijk.

Kijk maar bij welke soort papegaai ook, zodra er een mutatie komt gaat de soort naar de k***e. door nog mer inteeld kleinere en zwakkere vogels. Na een tijdje als de "wereld" verzadigd is dan het kleurtje zijn ze niet meer aan de straatstenen "kwijt" te raken en kun je de gezonde forse wildkleur haast niet meer vinden.


er is mijn gevraagd hier op te reageren jammer dat men dus niet weet hoe je vogels moet kweken die genen die denken met inteelt wat te bereiken kunnen niet kweken en hebben totaal geen verstand.
kweek nog niet zolang om dit te kunnen zeggen pas ruim dertig jaar en met van alles .het is zelfs jammer dat je tegenwoordig eerst een mutatie cq wildvorm sterker moet kweken omdat er juist al veel inteelt in zit .en niet alleen voor geld maar voor het jaarlijkse schouderklopje op TT.het is jammer dat u mijn niet persoonlijk ken maar nodig u bij deze uit eens een keer te komen kijken.



m.v.g eric


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2012-08-21 - 14:00:16

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
De spotjes werken prima anders…
Probleem is dat als je deze criminele organisatie geen medewerking verleent, de kans groot is dat ze je bedrijf naar de knoppen helpen door bijvoorbeeld je vrachtwagens in de fik te steken of je personeel bedreigen. Ze doen niets anders. Dat terwijl de bedrijven niets doen wat bij wet verboden is. Eigen richting, dat is waar dit soort organisaties mee bezig zijn. Vaak op een achterbakse manier.

Het krantenberichtje is gewoon weer een actie van Wakker Dier en is geen neutrale berichtgeving.

Dierenleed of niet, voor criminele organisaties kan ik geen respect opbrengen. De Britten en de Amerikanen beschouwen niet voor niets de dierenactivisten als de grootste terroristische bedreiging na Al Qaida.

(Niet persoonlijk opvatten allemaal hoor! Het is slechts een persoonlijke mening!)


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2012-08-21 - 14:39:53

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hoe dan ook (volgens mij doet wakker dier niets illegaals of iets wat maar op terrorisme lijkt), door de regeringen en klanten werd en word er weinig gedaan.
En behalve dat het voor de plofkippen het niet prettig is is het voor de voedselkwaliteit ook niet goed.

Overigens richt wakker dier zich op de supermarkten ed. Die hebben er voor gezorgd dat de boeren zeer slecht betaald worden voor hun werk en dus wel moeten meegaan naar schaalvergroting etc.


Vind hettrouwens een beetje vreemd dat je plofkippen prima vind maar je wel druk maakt om, zoals sommigen ze noemen, toverballen.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2012-08-21 - 15:15:42

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Wakker Dier maakt zich zeker wel schuldig aan terroristische activiteiten. Ik kan je een hele (chronologische) waslijst opnoemen als je dat wilt.

Lees eens het boek: Eco Nostra (door Peter Siebelt). Daar staan alle terroristische praktijken uitgebreid in beschreven. Achterin staan alle misdaden door de jaren heen nog eens chronologisch opgesomd.

Ik heb inderdaad niets tegen de scherp geprijsde plofkippen.


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2012-08-21 - 15:24:36

Ik ken het boek en ik weet niet hoe serieus je dat moet nemen. Er zit hier veel complottheorie denken achter.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2012-08-21 - 15:31:59

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Aan de andere kant staat het boek ook vol met feiten.

Ook als de helft van dit boek niet waar zou zijn, dan zou het zeker nog de moeite waard zijn om het te lezen.

Verder heb je wel gelijk Daniël...je moet er van houden.


swanny
Website Member
Posts :312

Website Member
2012-08-21 - 16:12:02

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

@ Eric008
Ik snap niet dat ze je gevraagd hebben om te reageren op mijn stukje, want ik noem je naam toch niet.
Het is in zijn algemeenheid geschreven, dus hoef je niet te kennen. Ik heb slechts 1 zin van je gebruikt die in mijn ogen mijn mening onderschrijft. Zo ook in je reactie staat er 1 die mijn schrijven onderbouwt dat het heel gebruikelijk is om via inteelt dat andere kleurtje te bereiken.
" het is zelfs jammer dat je tegenwoordig eerst een mutatie cq wildvorm sterker moet kweken omdat er juist al veel inteelt in zit"
Ik begrijp alleen niet waarom je een wildvorm sterker moet kweken, daar wordt juist bewust geen inteelt toegepast, omdat men forse sterke wildkleur wil behouden.


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-08-21 - 17:22:19

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
Ik begrijp alleen niet waarom je een wildvorm sterker moet kweken, daar wordt juist bewust geen inteelt toegepast, omdat men forse sterke wildkleur wil behouden.


jammer genoeg moet je de wildvormen en wildkleuren zeer zeker selectief goed in de gaten houden want 98% is het niet meer bij de meeste soorten dus dit houd in dat als je een wildkleur koppelt aan een wildkleur je al toverknollen heb en we vergeten voor het gemak ook de transmutanten maar te noemen .




aschwin
Website Member
Posts :26

Website Member
2012-08-21 - 17:50:53

dat men dus niet weet hoe je vogels moet kweken die genen die denken met inteelt wat te bereiken kunnen niet kweken en hebben totaal geen verstand.


Gewoon maar vraag en misschien zou Eric hierop een antwoord willen geven, hoeft niet er is niets verplicht!.

De vraag luid als volgt: Eric pas jij wel eens inteelt toe of heb je wel eens inteelt toegepast om een bepaald doel te bereiken binnen je selectiekweek. (Zo ja op welke manier en wat was je motivatie / doel om het toe te passen.)






Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 150 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede