Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Wat moeten we hier nu mee aan?! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



lorie
Website Member
Posts :69

Website Member
2004-12-15 - 10:54:41 send message to lorie

quote
Vind het veel belangrijker als je besluit om een huisdier te nemen dat je overal je licht eens gaat opsteken voordat je overgaat tot de aankoop van een huisdier.
Op deze manier voorkom je leed bij jezelf, en je schakelt de dubieuze handel uit.



Helemaal mee eens Peter. Is toch normaal als je overgaat tot aanschaf van welk dier dan ook !!

Denk dat een programma als radar inderdaad alleen maar aandacht zal schenken aan de negatieve kanten van de vogelhandel. En D. te A. zal zich rot lachen.

Mijns inziens kun je de negatieve kanten van de vogelhandel alleen maar de kop indrukken (lees=uitschakelen) door de (95%)positieve kanten te laten zien en dus goede informatie voorziening.Heel veel mensen zijn nou eenmaal onwetend

Had laatst een droom dat ik op de Tros ned2 een dierenprogramma mag presenteren. Titel zou dan zijn: "Vogels houden een prachtige hobby"

Ik zou dan per uitzending van en half uur 2 hobby kwekers en/of professionel kwekers bezoeken. Uiteraard met veel aandacht voor: aanschaf,volieres, verzorging,tips, etc. Maar ook laten zien hoe goed de vogels het hebben en hoeveel plezier het baasje er aan kan beleven mits hij zich aan bepaalde spelregels houd.
Kortom: een plezierig,positief en vooral informatief programma

Maar ach...........de meeste dromen zijn bedrog




goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2004-12-15 - 13:15:09 send message to goffini

quote
Denk dat een programma als radar inderdaad alleen maar aandacht zal schenken aan de negatieve kanten van de vogelhandel. En D. te A. zal zich rot lachen.



Klopt, kijk maar op zijn site onder bekend van.
Staat ook 'kat in de zak bij. Hij is er nog trots op ook , en dat was echt geen positief artikel.


Cheetah
Website Member
Posts :174

Website Member
2004-12-15 - 14:56:13 send message to Cheetah

quote
--------------------------------------------------------------------------------
Vind het veel belangrijker als je besluit om een huisdier te nemen dat je overal je licht eens gaat opsteken voordat je overgaat tot de aankoop van een huisdier.
Op deze manier voorkom je leed bij jezelf, en je schakelt de dubieuze handel uit.

--------------------------------------------------------------------------------


Daar heb ik een opmerking over.
Toen ik vroeger(10 jaar geleden) een papegaai wou hebben, hoorde ik alleen de naam D.
D. heeft alles, D. heeft de meeste papegaaien.
Op het moment dat ik eindelijk een papegaai wou aanschaffen, ben ik bij D. langsgeweest. Het zag er heel goed uit daar. Ook had ik geen internet toen, pas later toen ik internet had, hoorde ik hoeveel mensen een zieke papegaai van hem hadden gekocht.
Maar ja, ik kende op dat moment alleen D., en dat schenen de deskundige te zijn.


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2004-12-15 - 15:28:58 send message to wiechmann

dat heb ik ook gehad mijn amazone heb ik 28 jaar geleden gekocht n 10 jaar geleden heb ik bij d in den h een edel gekocht en 2 jaar later een edel bij gekocht ze doen het nog steets perfect de vogels die bij d van daan heeft en dagelijks nog veel plezier van nu internet er is weet je dat je toen met de prijs te veel heeft betaald en waar je aan een papegaai kon komen maar wist ik veel nu gelukig wel dus hij heeft niet alleen maar zieke vogels hij heeft ook gezonde vogels verkocht.


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2004-12-19 - 15:06:38 send message to Lennart

Hallo allemaal,
Ik ben helemaal nieuw hier maar wil toch wel graag even reageren! Ik ben al een paar maanden bezig met de aanschaf van een amazonepapagaai (oranjevleugel) Dus ik ga niet over 1 nacht ijs en ben al maanden bezig om info te verzamelen over het dier. Ik ben nu 57 en heb al heel wat dieren gehad in mijn leven en ben daar ook zeer veel malifide handelaren en/of kwekers-fokkers tegen gekomen en door schade en schande wordt je gewoon wijs! Het vervelende vaak is dat door schade het meeste voorkomt. Maar gelukkig zijn er véééél meer bonafide handelaren en kwekers en elke aandacht die je dan ook aan D te A geeft is er één te veel, want inderdaad: negatieve reclame schijnt heel vaak de beste reclame op termijn te zijn om dat veel mensen veel te licht over gaan op de aanschaf van een nieuw huisdier zonder zich zelf eerst goed op de hoogte te stellen wat er allemaal voor komt kijken!
Verder vind ik dit een hele goede site waar ik al heel veel dingen aan kennis over papagaaien in het algemeen er van af heb gehaald en op weer andere sites meer specifieke over de oranjevleugel!

happy :) Lennart


bob_verhagen
Oud Lid
Posts :218

Oud Lid
2004-12-19 - 16:25:12 send message to bob_verhagen

wat is volgens jullie dan wel de ideale leeftijd om een papegaai te verkopen als je al zeker weet dat hij bijvoorbeeld naar een gezin gaat. wat is hiervan dan het uiterste aantal weken?

alvast bedankt Bob


parkietenpeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2004-12-19 - 16:32:00 send message to parkietenpeter

Lennart,

Welkom bij Vogelarena en dit forum, leuk.
Straks als de 'volieres' weer actief zijn ben ik benieuwd naar jou verhaal. Leuk.

Het is zo dat elke aandacht iet op gaat leveren, dat moge uit dit topic wel duielijk zijn geworden. En, ja het is niet alles wat negatief is bij bepaalde handelaren er zijn best wel mensen geholpen.

Het probleem waar Wiechmann tegen aan liep is denk ik door velen in te vullen. Hoe kom je aaan een goede fokker als je een vogel wilt? Nu met internet is dit makkelijker, hoewel het nog te weinig gebruikt wordt, blijkbaar.

Voor honden heb je de raad van beheer op kynologisch gebied. Rasverenigingen die geraadpleegd worden. Stom, maar bij vogels "schijnen" de verenigingen te ver weg of niet benaderbaar.

Moesten mensen toch eens meer doen.

Wie weet wordt men nog wijs...

Groetjes en welkom
wink ;) Peter


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-12-19 - 19:04:09 send message to natasja

quote
Voor honden heb je de raad van beheer op kynologisch gebied. Rasverenigingen die geraadpleegd worden. Stom, maar bij vogels "schijnen" de verenigingen te ver weg of niet benaderbaar.



sorry maar zo behulpzaam zijn de verenigingen ook niet .. althans ik hebdestijds ook rond gebelt en mocht me eerst eens gaan lid maken en dan kon ik wellicht verder geholpen worden maar adressen van fokkers zou me zowieso niet gegeven worden ..


parkietenpeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2004-12-20 - 10:12:04 send message to parkietenpeter

Dat bedoel ik dus.

In de avifauna is er zoveel geheim omtrent kwekers, vanuit de verenigingen dan, het is dus heel logisch dat mensen die een vogel willen en niet over internet beschikken, een heel makkelijke prooi zijn. Zo mogen wij dus niet schelden op de handelaren want het wordt dor 'ons allen' in de hand gewerkt omdat nergens bekend is, buiten internet, waar een bonafide kweker te vinden is.

Iets voor de verenigingen om hard aan te gaan werken.

sad :( Peter


smedinga
Website Member
Posts :0

Website Member
2004-12-20 - 12:19:32 send message to smedinga

FF een reactie, ik ben zelf voorzitter van een afdeling van de NBVV, en wij zouden als bestuur en leden alle medewerking verlenen aan beginners en mensen die met vragen zitten omtrent de hiervoor genoemde materie.


Anjolo
Website Member
Posts :81

Website Member
2004-12-20 - 15:55:01 send message to Anjolo

Ben bestuurslid van een afdeling van NBVV en ook wij geven alle medewerking aan beginnende vogelliefhebbers. Dit zouden meer afdelingen moeten doen. Uiteindelijk zijn dit misschien zelfs wel je toekomstige leden.


Hawkeye_nl
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-12-20 - 16:15:44 send message to Hawkeye_nl

quote
wat is volgens jullie dan wel de ideale leeftijd om een papegaai te verkopen als je al zeker weet dat hij bijvoorbeeld naar een gezin gaat. wat is hiervan dan het uiterste aantal weken?

Voor mij persoonlijk geldt dat een papegaaien baby tot de 6de week bij de ouders blijft en vanaf dan in huiselijke kring kan worden opgevoed. Verkoop van de papegaai kan elk moment gebeuren, alleen het afgeven aan de mensen die het dier hebben gekocht gebeurt bij ons niet voordat ze 12 weken oud zijn en zelfstandig kunnen eten. Uitzondering is als de koper een ruim aantoonbare ervaring heeft met handopfok. In dat geval is afgifte op zijn vroegst bij 6 tot 8 weken. Dit is echter eerder uitzondering dan regel!

Erwin


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-12-21 - 08:07:51 send message to natasja

wat mij destijds opviel toen ik Kicah wilde kopen of althans een edelpop wilde kopen waren de muren waar je tegen aan loopt , waar moet je gaan zoeken naar een vereniging bijvoorbeeld ?
en als je er eentje hebt en die helpt je niet verder wat dan ?
Je weet als leek simpelweg niet hoeveel verenigingen er bestaan , ik ben zelf destijds gaan rondbellen en ook naar een vereniging hier in zaanstad geweest maar er niets mee opgeschoten , toen ik zelf een advertentie plaatsten kwam ik wel verder maar dan nog.. dan weet je nog vrij weinig..

Ondanks dat mijn Kicah 5.5 weken oud was en ik ook 2 amazones heb gehad met 6 weken vind ik persoonlijk 6 weken ook te jong zeker in handen van mensen die er nog geen ervaring mee hebben , 8 weken zou ik zelf als minimum aanhouden en wat betreft winkels .. vind ik handopvoed helemaal not done ..

Bij ons in Ranzijn is in dezelfde periode als dat ik Kicah met de hand voede een edel gekomen van de zelfde leeftijd als Kicah .. eerst werd dat diertje overal mee heen gesleept door het winkelpersoneel .. hartverscheurend vond ik het toen het diertje later in een kooi tentoongesteld werd voor de verkoop en het beestje maar roepen naar zijn verzorgers sad :(

zulke jonge dieren horen wat mij betreft niet in een winkel thuis


parkietenpeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2004-12-21 - 17:15:02 send message to parkietenpeter

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Smedinga, Anjolo,

Natuurlijk zijn er best verenigingen die open staan voor 'vreemden', en dat vind ik goed van de NBVV. Maar zoals Natasja al aangaf zijn niet alle verenigingen zo hulpvaardig.

Natuurlijk mag er nooit een volledige schuld op verenigingen gelegd worden. De koper heeft altijd bij levende have de plicht om zich ter dege te informeren. Eerlijk is eerlijk; als we een auto gan kopen worden brochures naast elkaar gelegd en de ene na de andere garage afgelopen.
Waarom niet als het om een diertje gaat?

Hoe er betere bekendheid gegeven kan worden waar gedege informatie te verkrijgen is weet ik zo ok niet.

Maar het moge wel wenselijk zijn dat er betere info komt zoals bijvoorbeeld op kynologisch gebied al is. En toch zijn er nog te veel malafide hondenfokkers.

Kom ter wel eens een einde aan? Ja, maar dan begint het ergens anders weer opnieuw!sad :(

Veel wijsheid en succes
wink ;) Peter


dijkkamp
Website Member
Posts :314

Website Member
2004-12-22 - 01:03:34 send message to dijkkamp

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

er wordt hier door sommige nogal wat negatief gedaan over verenigingen bedenk wel dat als jij vraagt om b.v. dat je ara (maar je mag ook een ander soort invullen)wilt gaan kweken die zitten niet bij elke vereniging dus dan kan men je ook niet helpen en meestal weet de secr. ook niet waar je eventueel wel terecht kunt om de dood eenvoudige reden dat dit niet bekent is er wordt hier namelijk geen registratie van bij gehouden (kan dus verbetert worden)en dat ze je eerst lid proberen te maken vind ik niet zon gek idee vooral als je ziet dat er bijna geen leden aanwas is (voordat uw reageert tuurlijk bij uw vereniging wel)dat er nog veel moet gebeuren in vogelland staat vast maar niet voor iedereen helaas en ondanks dat er in de toekomst misschien wel veel info vrij komt zullen er altijd mensen zijn die zich niet eerlijk behandeld voelen omdat de aankoop die zij deden impulsief was,dom en on doordacht ze komen thuis met een leuk vogeltje en komen dan pas tot de conclusie wat moet hij eten,hoe moet ik hem huisvesten




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 105 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede