Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Knoflook toevoegen aan het drinkwater? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Henry Veugelink
Website Member
Posts :92

Website Member
2015-10-21 - 17:34:03 send message to Henry Veugelink

Tja, dat vroeg ik mij ook af Mischa. Ik eet het zelf ook zo nu en dan maar kan niet zeggen dat ik me na het eten van een teen knoflook ineens super goed ga voelen of zo wink ;)


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2015-10-21 - 17:56:48 send message to P.Rooth

Ik gebruik dan dat spul van de imme en doe dat in mijn eigen gemaakte remoulade saus en dat eet ik bijna dagelijks en niet een klein likje nee flink wat . Gebakken aardappeltjes met , stukje snitsel met , vis met enz
Ik ben nooit ziek geen last van slijm verkoudheid griep of wat dan ook .
Mijn zoon is astmapatiënt en die eet het evengoed tegen slijm waar hij eerst veel last van had en nu amper .

Voel me ook beter dan in de tijd voor ik dat gebruikte , je moet het wel lekker vinden natuurlijk en variatie toepassen zoals Kurkuma extra erdoor wat ook goed voor vogels is .

Uit je mond stinken naar knoflook los je op door peterselie erbij te eten en dat doe ik door mijn saus maar de vogels lusten ook wel peterselie al stinkt het hele nachthok naar knoflook en eucalyptus wat ik als droogontsmetter gebruik ( Sirocco )

Kortom als ik me met knoflook beter voel waarom niet aan de vogels verstrekken .

Kleinigheidje erbij is dat ik (de vogels ) amper last van vliegen en muggen heb

Paul


mischa
Website Member
Posts :33

Website Member
2015-10-21 - 19:02:46 send message to mischa

je gaat niet alleen uit je mond stinken maar het komt ook in je transpiratie bijvoorbeeld
maar ben benieuwd naar je recept van je saus want ben wel een fan van knoflook en ui,en eet je dat bij alles ? warm of koud en overal peterselie erin ?
verse peterselie is niet zo lang goed te houden dus zou je dat vaak moeten halen
en waar kan je dat imme krijgen en gebruik je nooit verse of voor geperste ? dat gebruik ik zelf
vind het wel interessant maar niet ieder lichaam reageert hetzelfde,dus waar de een baat bij heeft helpt de ander niet
fijn dat jullie er wel baat bij hebben in ieder geval


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2015-10-21 - 21:00:23 send message to P.Rooth

Hallo Misha
En overige lezers van de Arena ff een kookrubriek ertussendoor .

Remouladesaus de basis te vinden met google is niet zo moeilijk en ieder kan dit aanpassen aan de eigen smaak ik doe het zo en kijk niet op een gram meer of minder

2 en een halve pot maak ik gewoonlijk in 1 keer klaar en die gaan direct de koeling in daarin kan je kappertjes, heel fijngesneden doen zoetzure augurkjes, heel fijn gesneden een klein potje
Ik gebruik gevriesdroogde peterselie en mik daar flink wat van in de kom tezamen met vers of anders gevriesdroogde bieslook , wat ook lekker is knoflookbieslook en een klodder mosterd .
een paar eetlepels kurkuma met wat zwarte peper
ik gebruik geen zout wel een flinke scheut azijn uit het potje van de augurkjes en sap van een halve citroen , wat rozemarijn al dan niet vers , oregano al dan niet vers (http://www.anthemis.nl/aroma/oregano.htm ) naar smaak en 3 a 5 lepels knoflookpoeder van de Imme http://www.de-imme.nl/nl/shop.html?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=19&category_id=5

Tijdje in laten trekken na mengen en proeven is het naar tevredenheid of kan er nog wat knoflook bij ??

Oregano is ook zo'n kruid wat voor een rij volières groeit en dat geef ik vers aan de vogels

Zo heb je een fijne saus die ook lekker is als dipsaus 's avonds bij chippies door salades enz je ken het zelfs op brood smeren met een eigengebakken hamburger , kortom een saus waar je zelf je eigen smaak van kan maken ook te koop in winkels maar die vin ik niks

Eet smakelijk

Paul


mischa
Website Member
Posts :33

Website Member
2015-10-21 - 22:06:18 send message to mischa

bedankt voor het recept
zit alleen wel veel mayo in dus vet
als je verder vetloos eet is dat natuurlijk niet echt een probleem
ik ga het zeker proberen want ik eet zo goed als zout en vet vrij
waardoor mijn tamme vogels ook altijd een hapje mee kunnen eten
is dat imme echt erg verschillend van gewoon knoflook poeder ?


Henk57
Website Member
Posts :332

Website Member
2015-10-21 - 22:58:02 send message to Henk57

Volgens mij is het zo dat ze in de natuur nog wel eens vervuild water hebben en dat compenseren met wortel , kruit , klei etc.
Hier krijgen ze elke dag vers water dus hoeven ze niet te compenseren . Als je alle verhalen tegenwoordig moet geloven mag je wel een schuur met bij producten hebben, knoflook , natuurazijn, houtskool, bruine stengels die ze bij duiven gebruiken , vit druppels , etc etc etc . Goede voeding , voer , fruit en groente , bessen , noten etc en vers water lijkt me echt meer dan voldoende . De industrie laat je ook graag geloven wat allemaal nodig is.

Henk


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2015-10-22 - 12:19:34 send message to henkdelaat

Ik ben het 100% met je eens Henk57.

Henk.


Henry Veugelink
Website Member
Posts :92

Website Member
2015-10-22 - 12:55:11 send message to Henry Veugelink

Henk 57, zo sta ik er ook zeker in. Vandaar dat ik ook, vanwege mijn twijfel, dit topic geopend heb. Als je inderdaad voldoende varieert met voeding en vers en schoon water aanbiedt, kan er niet veel mis gaan lijkt mij.
Ik ontsmet dagelijks 2 keer alle voer en waterbakken van al mijn vogels, het voer en of water staat nooit langer dan 12 uur in de volière of nachthokken. Voor de rest de natuur zijn gang laten gaan lijkt mij. Het enige wat ik wel extra doe is eens per jaar de vogels ontwormen. Tevens doen mijn vogels het heel erg goed dus zie ik geen noodzaak iets te veranderen, tenzij het echt goed of beter is voor mijn vogels. Voor alsnog ben ik niet overtuigd.


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2015-10-23 - 15:04:29 send message to P.Rooth

Is net waar je woon en hoeveel viezigheid in de lucht zit en daarop kan je maatregelen nemen je hoeft dat niet '

Ik doe dat wel vanwege de viezigheid in de lucht waar ik woon . Regenwater is niet schoon als ik de ramen bekijk na een regenbui zou je verwachten dat die schoon geregend zijn en niets is minder waar .
Leidingwater wat stilstaat en in een warme omgeving of met de zon erop brandend moet je vaker dan 2 maal daags verversen of een drupje azijn in dat water waardoor je dit beter de bacteriën in toom ken houwen en dat ken ook met ui of knoflook is net wat jezelf denkt wat goed is .
Om direct te spreken van een extra schuur voor de middeltjes die je aan voer en drinkwater ken toevoegen moet je een enorme kwekerij hebben aangezien het om 2 á 3 potjes gaat die je gebruiken kan .
Overdrijven is altijd fout

Paul


Erik D.
Website Member
Posts :185

Website Member
2015-10-24 - 12:07:55 send message to Erik D.

ik geef bij regelmaat lookpoeder in het drinkwater bij men grijze van het merk DE IMME daar ik een grijze had en deze plukte zich kaal bij de volgende rui weer volledig in de veren kijk maar eens bij mijn voliere daar kan je de vogel zien en nu geef ik het bij regelmaat de vogel zit weer perfect in de veren Grt. Erik D


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2015-10-24 - 20:00:27 send message to P.Rooth

Kijk nog een positief bericht , mogelijk dat er parasieten op de vogel zaten en die hebben een hekel aan knof en andere soorten look


jaap van de pol
Website Member
Posts :377

Website Member
2015-10-27 - 12:34:37 send message to jaap van de pol

Hoi Erik,

Ik had het inderdaad al eens gezien dat je pop weer in de veren is gekomen. Ik ga het zeker ook eens proberen want heb ook een pop die zoals de jouwe deels geplukt is. Het is het proberen waard. Hoelang duurde het ongeveer voordat het aansloeg? Hoe was je dosering?

Groet,
Jaap


Henry Veugelink
Website Member
Posts :92

Website Member
2015-10-28 - 11:07:22 send message to Henry Veugelink

Hmmm, net zoals bij mijn zoektocht op o.a. Google, ook hier tegenstrijdige berichten.
Wellicht toch maar eens gewoon proberen, baat het niet dan schaadt het niet......


frehen
Website Member
Posts :169

Website Member
2015-10-29 - 18:34:04 send message to frehen

Een vraagje waarom vogels ontwormen.
Of doe je eerst een test om te kijken als ze wormen hebben.Als je de vogels elk jaar ontwormt en ze hebben geen wormen lijkt me niet goed.


Henry Veugelink
Website Member
Posts :92

Website Member
2015-10-29 - 21:24:17 send message to Henry Veugelink

Ik ontworm mijn vogels altijd preventief. Ik heb mijn dak half open zodat ze in de regen kunnen zitten. Nadeel is dan dat vogels er ook in kunnen poepen. Als deze dan wormen hebben dan is de kans groot dat mijn vogels ook wormen krijgen. Vandaar dus eens per jaar preventief ontwormen.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 173 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede