Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > zomeraankoop: wijnborstamazones Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2016-08-01 - 21:44:23

Kan iemand mij een stappenplan geven hoe ik het precies moet doen? Ik lees op 'mijnoverheid' dat ik een EU-certificaat moet aanvragen alvorens ik ze mag vervoeren?


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2016-08-01 - 22:02:00

Wat ik begrijp is dat ik:

stap 1: gele citespapier meeneem;
stap 2: een overdrachtsverklaring opstel;
stap 3: als ik de vogels in huis heb opnieuw een citesdocument aanvraag waarop staat dat ik de houder ben.

Klopt dit?


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2016-08-01 - 22:22:23

contact opnemen met het Citesbureau en doen alsof je nergens wat van weet dan helpen ze je het snelst .
Volgens mij kan je de vogels gewoon ophalen als de juiste papieren erbij zijn ringnrs controleren en een eigengemaakte overeenkomst kan je opstellen en door beide partijen ondertekenen .Of je nieuwe papieren moet aanvragen kunnen ze bij het Citesbureau het beste vertellen .
Succes


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2016-08-01 - 22:36:48

Dank je Paul!


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2016-08-02 - 12:28:50

Je hoeft geen nieuwe cites aan te vragen.
Ik heb hier 5 cites 1 vogels,van allemaal heb ik de papieren zoals ik ze erbij gekregen heb.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2016-08-02 - 17:32:34

Super! Bedankt voor je reactie Antonia!

Ik ben blij met jullie hulp en adviezen.

Nogmaals dank!


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2016-08-02 - 21:02:58

Rik, wel opletten dat er geel Europese Cites papieren bij zitten,en dat het geen op naam gestelde cites papieren zijn want dan kan het vaak een halfjaar duren voordat deze op je eigen naam zijn overgeschreven.

Even kijken op de site van het cites bureau daar kan je het juiste Europees Cites bewijs zien staan en e.v.t. downloaden dan weet je gelijk of de papieren bij de vogels de juiste zijn.

Veel plezier met deze mooie vogels.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2016-08-03 - 13:29:56

Bedankt voor je reactie Henk!
Ik ga erop letten.

Vandaag heb ik even het cites-bureau gebeld:
www.MijnRVO.nl tel. 088 - 042 42 42

Zij hebben mij alles uitgelegd. Vandaag is de grote dag dat ik ze op ga halen.

Nogmaals...hartelijk dank voor jullie sportieve reacties, opmerkingen en aanvullingen. Dat maakt het voor mij allemaal extra leuk.

Ik houd jullie op de hoogte!


marc1
Website Member
Posts :416

Website Member
2016-08-09 - 10:30:39

En Rik?


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2016-08-09 - 12:01:39

Ja Rik, ben ook benieuwd hoe het is afgelopen?

gr gerben


frehen
Website Member
Posts :169

Website Member
2016-08-09 - 14:16:46

Of je nieuwe papieren moet aanvragen kunnen ze bij het Citesbureau het beste vertellen . Ja paul ze willen wel eens iets veranderen daar bij de cites.Eerste keer papieren aangevraagt voor jonge vogels geen probleem.De 2 de keer moest het geslacht erbij en nu moeten de gegevens van de ouders er ook bij.Je word er niet goed van het zijn daar echte VOGELLIEFHEBBERS.Er word elk jaar wel iets veranderd en het is niet in het belang van de kweker en de vogels.


frehen
Website Member
Posts :169

Website Member
2016-08-09 - 14:28:06

De voorlichting krijg je ook maar mondjes maat.Had de AID een keer op bezoek en ze willen de papieren even zien van de inkoop en verkoop van de cites vogels.Wist ik niks van toen moesten ze alle vogels bekijken als de ringnummers wel overeenstemden met de vogels.Ja toen werd ik een beetje pissig daar doe ik niet aan mee veel te veel stress.Is met een sisser afgelopen maar moet nu wel een boekhouding bijhouden.


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2016-08-09 - 15:02:08

ken er over meepraten freehen 1ste aanvraag hoefde ik helemaal geen cites aan te vragen terwijl het om Goffins ging die het jaar daarvoor op de lijst gekomen waren .
Een enkele keer ging de aanvraag goed maar ook toen wilden ze de gegevens van de oude vogels met de copie van de ontheffing . 1 maal dikke ellende gehad omdat ze mijn papieren met een ander gemixt hadden , moest plotseling een invoerdocument overhandigen van 1 van de vogels . Dan vraag je wel af wat voor zootje het daar was , bezwaar gemaakt ( bestuursrecht hé ) en bleek dat zij de fout gemaakt hadden dan ben je wel blij met een rechtsbijstandverzekering .


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2016-08-09 - 16:33:36

De vogels heb ik op woensdag opgehaald. Het zijn geweldige rustige vogels die gewoon op je hand stappen om een nootje te eten.

Donderdag gingen ze ontzettend tekeer. Ze reageerden extreem op de kinderen, kinderfilmpjes, tablet, auto's die voorbij rijden, honden die langslopen...etc.

Gelukkig waren de buren met vakantie. Ook de kinderen kunnen een gehoorbeschadiging oplopen. Ik heb de vogels onmiddellijk de huiskamer uitgereden de bijkeuken in bij de andere vogels. De vogels zijn hier veel rustiger en veel ontspannender.

Mijn gedachte was om toekomstig geklaag van de buren voor te zijn. Als buren eenmaal gaan klagen dan blijven ze klagen. happy :)

Ik heb onmiddelijk plan B in werking gezet. Twee binnenvluchten besteld en twee buitenvluchten. Ik dacht: vogels blij, vrouw blij, kinderen blij, Rik blij, mensen op Vogelarena blij, kooienbouwer blij... happy :)

Tot slot: het zijn ontzettend mooie, lieve en rustige vogels. Ik ben er ontzettend blij mee. Achteraf spijt dat ik deze vogels niet eerder heb aangeschaft.


frehen
Website Member
Posts :169

Website Member
2016-08-09 - 17:06:54

Hallo rik heb je de kraag al gezien als ze opgewonden zijn?Doen ze de kop naar beneden en de staartveren spreiden ze.Dan zijn het net kraagpapegaaien.Veel plezier met je nieuwe aanwinst groetjes freek




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 133 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede