Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > B ekwaamheids certificaat Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-03-28 - 21:59:45 send message to thuis

Eigenlijk is het vreemd dat hier zoveel over gepraat wordt voor de vogels. Bekwaamheidstesten enzo. Dit zou niet alleen voor vogels moeten gelden maar dan meer iets in bredere zin, gewoon het houden van (huis)dieren. Immers ieder dier heeft recht op een goed leven.
Als je dit al nastreeft dan kom je gelijk op een heel ander "probleem". Voor dieren zou je dan een bekwaamheidstest ofzo moeten afleggen maar hoe zit dat dan met kinderen krijgen...wink ;) Een kind is toch nog veel waardevoller en daar bemoeit niemand zich mee, geen regelgeving, geen testen, geen (verplichte)cursussen etc.
oei...sad :( nou niet gelijk allemaal boos op mij worden, het is slechts een gedachtengang in de trant van: wel regelgeving voor zorgen van dieren maar niets geregeld voor zorgen voor kinderen.
Kortom: het blijft een moeilijke (gevoels)kwestie en wat is wijsheid? Hoeveel regelgeving willen we ? of moet er komen ? Ik heb hier geen uitgesproken mening over dus sorry als ik iemand nu tegen het zere been schop, dat is niet mijn opzet geweest.
happy :)


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-03-28 - 22:00:50 send message to ParkietenPeter

Lennart,

Oke, en daar heb je ook volledig gelijk in.

wink ;) Peter


jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2005-03-28 - 22:02:32 send message to jani

Zo kan je het ook met import stellen.
Je kan import verbieden maar er zal meer gesmokkeld worden,moet men het daarom dan niet verbieden of verstrengen?
Dit is natuurlijk een andere discussie maar een zelfde stelling.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-03-28 - 22:03:42 send message to ParkietenPeter

Maar thuis,

Voor kinderen geldt toch ook regels shocked 8O

Jij mag een kind niet slaan, maar ene kind jou wel.

Is er al een.shocked 8O razz :p laugh :D

Niet boos worden he!? Maar ik begrijp wel wat je bedoeld.

wink ;) Peter


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-03-28 - 22:04:42 send message to Lennart

Jani,

Het grijze circuit werkt niet via deze kanalen. Dat is een ons kent ons systeem en daar komt bijna niemand tussen. Heeft ook heel vaak met georganiseerde misdaad te maken.

Zal een voorbeeld geven: Je weet misschien dat er al jaren een exportverbod is voor diverse papegaaiensoorten uit Brazilië en omstreken en toch kom je ze hier op de Europese markt nog tegen.
Die zijn echt niet hier heen komen vliegen hoor?

Lennart wink ;)


henkmeer
Oud Lid
Posts :354

Oud Lid
2005-03-28 - 22:06:52 send message to henkmeer

ik denk dat die wel zijn komen vliegenhappy :)


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-03-28 - 22:10:23 send message to Lennart

Inderdaad Henk, maar dan wel met de KLM of iets dergelijks.....laugh :Dlaugh :D

Lennart laugh :D


jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2005-03-28 - 22:12:27 send message to jani

Ik zou ook liever geen wetgeving en testen hebben maar dan mag men niet afkomen van de verkoper moet voor een ziek dier opdraaien en zeker niet na 1 of 2 maand ik vind dat dit dan de verantwoordelijkheid is van de koper.
Maar indien er toch iets moet komen laat het ons dan op een goede en degelijke manier doen zonder de gekende vriendjes politiek maar voor ieder gelijk.


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-03-28 - 22:13:30 send message to Lennart

Hallo thuis,

Daar gaat het hier toch allemaal eigenlijk toch ook over...of heb ik iets gemist de afgelopen 10 minuten.....happy :)

Het is natuurlijk een optie voor je om een soortgelijk forum te starten met de naam KinderArena.....laugh :D

Lennart wink ;)


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-03-28 - 22:45:45 send message to Niltava

Goed idee Erik. Zo zou het hier ook moeten zijn.
Dan kan de koper zelf bepalen waar hij koopt. Een duidelijk onderscheidt tussen grijs, zwart en wit.
Begrijp ik dat jij dus ook gecontroleerd wordt?
En hoe zwaar is een dergelijke cursus/examen?


erik
Website Member
Posts :141

Website Member
2005-03-28 - 23:00:47 send message to erik

Niltava

Nee ik krijg geen controle omdat de Duitse diernartsen niet in Nederland bevoegd zijn en deze dan geen rechtsgeldigheid hebben,Ik zou graag een Sachkundennachweis en zuchtergenemigung hebben maar dat is niet mogelijk omdat ik in Nederland woon,Nu moet ik elke keer als ik naar een tentoonstelling ga de vogels laten controleren en een gezondheidsverklaring meenemen.Ik heb herhaaldelijk kontakt gehad om de papieren te krijgen mede omdat ik nog geen 500 mtr van de grens woon maar ze komen gewoon niet.

Lennart ik wil nog even op jouw grijze circuit terugkomen ,Wordt je in Duitsland betrapt op dit soort praktijken krijg je in eerste instantie een boete bij herhaling wordt je het recht ontnomen op het houden van dieren ,Met herhaaldelijke politie en ambtenaren controle van de persoon in kwestie .Ik heb dit al verscheidende keren meegemaakt dat ik werd gebeld dat ik aan bepaalde personen geen vogels meer mocht verkopen omdat ze een halteverbod ( Het houden van verbod) hebben gekregen dit gebeurd door de kreisverwaltung ( Provinciale keuringsdienst) en ik moet zeggen zeer zorgvuldig met naam en toenaam.Deze lijsten gaan ook naar elke vereniging bij de desbetreffende persoon in de buurt.Deondanks ontspringen er toch nog teveel aan deze dans dat moet gezegd worden.

Erik


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-03-28 - 23:06:39 send message to dooren

Zo'n systeem is dus beter dan niks, dat blijkt dan weer uit je voorbeelden Erik. Misschien is het systeem niet 100% waterdicht maar het zal er wel voor zorgen dat veel dieren er in welzijn op vooruit gaan. Ik denk dat elke dierliefhebber dit kan en moet waarderen. De goeie zullen zeker deze wetten naleven, de slechte (en die heb je in allerlei soorten en maten) zullen toch altijd de wet aan hun laars lappen.
Groet gert


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-03-28 - 23:23:00 send message to Hawkeye_NL

Hoewel ik vind dat het al een politie staat begoint te worden met al die betuttelende wetten valt het mij op dat iedereen hier ineens volop staat te wensen dat er nog meer kleine wetten bij gaan komen. Niet uitsprekende over het feit of ik hier nu persoonlijk wel of niet achter sta maar toch niet kunnen laten er een opmerking over te kunnen maken.

Stel nu dat deze regels er zouden komen en dat daarin alles wordt bepaald. Boetes als je er niet aan houd en na ene paar boetes een algeheel bezit verbod op huisdieren. Wat nu als er in deze wet dan openlijk toestemming komt te staan voor het kweken van hybriden? is dan de discussie hierover ook voorgoed afgelopen? Of juist als het volledig wordt verboden? Worden dan alle hybriden en bastaarden het land uitgezet? of krijgen de eigenaren hiervoor dan een levenslange ontheffing? Worden deze dieren ineens aan banden gelegt en worden die dan tot een eenzaam bestaan veroordeeld?

Hebben jullie wel eens in de gaten hoeveel er meer komt kijken bij het stellen van regels? Dat deze niet altijd in het algemene belang zouden kunnen zijn? En vooral dat je daar ook de dupe van kan worden.

Stel je hebt enorm je best gedaan om alles voor elkaar te krijgen en je doet trouw mee aan een dergelijke test of examen. Nu heb je alleen comform de nieuw opgestelde regels al je verblijven veel te klein. Kan jij dan al je verblijven uitbreiden of verkoop jij nu al je extra vogels?

Ik denk niet dat we moeten zitten wachten op een verplichte regelgeving. Wel zou het beter zijn als we met z'n allen eraan zouden werken om meer duidelijkheid te geven over hoe het allemaal beter kan. Elkaar helpen het in orde te maken waar je kunt. Alleen niet in een verplichte zin!

erwin


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-03-28 - 23:48:30 send message to dooren

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Er zitten natuurlijk altijd keerzijdes aan wetten, deze zijn niet vrijblijvend Erwin.
Maar dierenwelzijn, gezondheid ed. zijn toch ook erg belangrijk.
Op langere termijn geloof ik wel dat deze er zullen komen, de EU zal steeds meer wetten afstemmen op de landen onderling.
We kunnen nu misschien alles blijven zien door een rose bril, maar een realistische bril zal uiteindelijk toch winnen.

De publieke opinie is vaak van groot belang in dit soort kwesties: een voorbeeld:
Alle legbatterijen van kippen zullen in nederland verdwijnen, (niet in Polen, dus de zuinige nederlander koopt dat ei straks wel via een omweg) Dit is puur gedaan voor dierenwelzijn.
Het maakt vervolgens de dierenbeschermers blijkbaar weinig uit dat bij scharrelkippen 10% wordt doodgepikt, hierdoor moeten weer de snavels worden afgebrandangry.
1 A4 tje heeft een legbaterijkip, een scharrelkip heeft 3 A4 tjessad :(
Het ei van de legbatterij is veel minder besmet met kwadelijke bacteriën, men kiest dus eigenlijk voor de kippen welzijn ipv voor de gezondheid van mensen.

Stel je eens voor dat de dierenbescherming e.d. het op de vogelhouders voorzien hebben en zeggen tegen huiskamerpapegaaien, jullie kooi is te klein en we gaan de minister onderdruk zetten om te pleiten voor richtlijnen.
Of we willen een verbod op huiskamerpapegaaien want er zitten te veel vogels in het NOP, deze dieren zijn te intelligent om levenslang geplukt en gestrest te worden opgesloten.
En zo zou je nog wel wat voorbeelden kunnen verzinnen, dit kan misschien nog wel 10 jaar duren voor uitvoering, maar toch.

Zelfreguleren en de rotte appels in onze fantastische hobby eruit knikkeren is beter dan wachten tot de overheid het regelt. Als deze het voor ons gaat regelen dan zal de uitkomst beslist minder plezierig voor ons uit pakken.
Gert.


jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2005-03-29 - 07:38:55 send message to jani

Halo,Erik
Kan je ons ook de minimum afmetingen van de volieres meededelen?
Zou voor ons intressant kunnen zijn zo dat iemand die bijbouwd of verandering doet er eventueel rekening kan mee houden.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 158 bezoekers op de site, waarvan 9 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede