Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > info over blauw gele ara Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2005-07-27 - 01:35:45 send message to Rik

Hallo sp3ts3r,

Begrijp ik goed dat jij van plan bent om een eventueel een Ara/ Roodstaart aan te schaffen?
Hier maak ik mij eerlijk gezegd ietwat zorgen over.

Of een papegaai een potentieel goede spreker is vind ik een altijd een vreemde vraag. Dit mag nooit een overweging zijn om een vogel aan te schaffen. Het is geen trucken-doos die je in huis neemt.

Weet dat een Ara erg hoge eisen stelt aan huisvesting, omgang, voeding, etc.

Ik maak een beetje op uit jouw vragen op dat je in het begin staat met jouw interesses in papegaaien.

Mijn advies voor de aanschaf: Laat het heel goed bezinken, denk hier heel erg lang over na. Probeer veel ervaringen op te doen door bij mensen te kijken, en veel te lezen over deze vogels.

Bedenk goed dat het bijna géén verschil maakt of je een ara in huis neemt of een aap.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-07-27 - 08:37:12 send message to natasja

quote
Of een papegaai een potentieel goede spreker is vind ik een altijd een vreemde vraag. Dit mag nooit een overweging zijn om een vogel aan te schaffen. Het is geen trucken-doos die je in huis neemt.



daar ben ik het toch wel oneens mee .. het zou niet DE reden moeten zijn maar ik vind dat je dat net zo goed in je overwegingen mag nemen als dat je een hondenras uitzoekt wat graag op schoot ligt, graag speelt of graag zwemt .


erika
Website Member
Posts :239

Website Member
2005-07-27 - 12:11:45 send message to erika

ik vind de vergelijking van een ara en een aap niet helemaal goed hoor.

wel ben ik het met je eens dat je eerst veel informatie moet zoeken over de vogel die je graag wilt, en denk er inderdaad goed over na want het is een keuze voor het leven.

Maar ik heb het idee dat je goed bezig bent met het zoeken van informatie !!!

gr erika


sp3ts3r
Website Member
Posts :112

Website Member
2005-07-27 - 17:32:42 send message to sp3ts3r

heb al veel gelezen maar graag zou ik weten welke voeding jullie geven en waar moet ik op letten bij aankoop grijze roodstaart


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-07-27 - 19:06:11 send message to Hawkeye_NL

quote
heb al veel gelezen maar graag zou ik weten welke voeding jullie geven en waar moet ik op letten bij aankoop grijze roodstaart

Gaat het nu over blauw gele ara's pf over grijze roodstaarten? Je begon dit topic namelijk met de vraag om info over de ara en nu hebben we het over een ander soort vogel. shocked 8O

Erwin


sp3ts3r
Website Member
Posts :112

Website Member
2005-07-27 - 21:41:08 send message to sp3ts3r

grijze roodstaart sorry ervoor


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2005-07-27 - 22:29:17 send message to Rik

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

user wiped their message


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2005-07-27 - 22:31:47 send message to Rik

Hoi Sp3ts3r,

Dat je twijfelt is een goed teken! Dat is een teken dat je er goed over nadenkt.wink ;)

Grijze roodstaart lijkt mij inderdaad een geschikte vogel om aan te schaffen. Deze vogel heeft veel voordelen en is volgens mij niet voor niets de populairste huiskamervogel.

Je moet op ongelovelijk veel dingen letten bij de aanschaf van een vogel.

De belangrijkste voorwaarden zijn dat je een:
Jonge, gezonde, geteste, gesexte, geringde,
handopfok grijze roodstaart.

Misschien is het verstandig om bij de aanschaf iemand mee te nemen die hier veel ervaring mee heeft. Als je alleen bent tijdens de aanschaf, en niet heel erg veel kennis over papegaaien hebt, wordt daar in papegaaienland helaas vaak misbruik van gemaakt.sad :(

Op Vogelarena zijn genoeg échte kenners te vinden.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-07-27 - 23:46:16 send message to natasja

quote
De belangrijkste voorwaarden zijn dat je een:
Jonge, gezonde, geteste, gesexte, geringde,
handopfok grijze roodstaart.




-jong hoeft niet perse , net waar je eigen voorkeur naar uitgaat ..

-gezond is zeker wel een pre

-getest heeft voor sommige meerwaarde en is iets wat je voorjezelf moet afwegen.

-gesext .. hoeft natuurlijk helemaal niet , dit is vooral van belang als je eventueel wilt gaan kweken en dus graag het geslacht wilt weten

-geringt lijkt me ook een pre wink ;)

-handopgefokt is ook zeker geen voorwaarde ..

( sorry maar ik vond de lijst met voorwaarde's niet echt voorwaardes bevatten .. )


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2005-07-28 - 17:47:15 send message to Rik

Hoi Nataja,

Ik denk niet dat het verkeerd is om erg hoge eisen te stellen als je een vogel aangeschaft.
Zeker niet als je met vogels begint.

'k Zit niet te wachten op een oude, valse, zieke niet getetste, ongeringde en ongesexte vogel met PBFD.laugh :D


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2005-07-28 - 17:50:29 send message to Rik

Het kost je misschien een keer 100 euro meer als een vogel aanschaft die aan deze voorwaarden voldoet maar het kan erg veel ellende voorkomen.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-07-28 - 18:17:54 send message to natasja

doordat je het woordje " je" gebruikte in de zin " je moet op ongelofelijk veel etc. " ging ik er vanuit dat je een lijstje met voorwaardes maakte voor de topic starter , dat je je eigen voorwaardes opnoemde was mij niet duidelijk .

zoals ik al aangaf zijn enkele van jouw genoemde voorwaardes een kwestie van eigen voorkeur.

voor een huiskamervogel is het voor veel mensen namelijk helemaal niet van belang dat de vogel gesext is en er zijn gelukkig ook veel mensen die een wat oudere vogel in huis nemen


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2005-07-28 - 18:36:43 send message to molineti

Vind het inieder geval al een positief iets dat de ara plaats heefd gemaakt voor een grijze Roodstaart.wink ;)

Vind voor aras (maar ookvoor BV molukken en witkuifkakatoes)de meeste volieres al te klein;laat staan een huiskamerkooi

Denk dat er ook maar weinig aras(maar ook mollukken) langer dan 10 jaar op het zelfde adres wonen.

Het is met een keuze voor een vogel: niet alleen aan jezelf denkenhappy :),maar als vogelliefhebber moet je ook aan het dier denken,en dus een verstandige keus voor beide maken.wink ;)

Er zijn ook mensen die een ierse wolfshond,st bernard of een ander groot ras op een flat houden,maar of dit nou voor beide zo ideaal is?sad :(



Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-07-28 - 19:15:20 send message to Hawkeye_NL

quote
voor een huiskamervogel is het voor veel mensen namelijk helemaal niet van belang dat de vogel gesext is

Ik denk dat het juist voor iedereen van belang zou moeten zijn om te weten wat voor geslacht je vogel heeft. Er zijn problemen die je uitsluitend met een pop kan krijgen en waar je wel degelijk rekening mee moet kunnen houden.
De leeftijd doet er wel degelijk iets toe, alleen niet altijd in de zin van een jonge vogel. Persoonlijk ben ik van mening dat oudere mensen het best eerst eens zouden kunnen overwegen om een oudere vogel te nemen. Met een baby vogel weet je zekers dat ze in hun leven nog een paar nieuwe eigenaren nodig gaan zijn. Terwijl je met de aanschaf van een oudere vogel net zo veel plezier kan hebben alleen heb je ook een kans dat je zelf het dier overleeft.

Erwin


sp3ts3r
Website Member
Posts :112

Website Member
2005-07-28 - 21:53:27 send message to sp3ts3r

nog vraagje gesexst kan mij iemand dat uitleggen




mvg sp3ts3r




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 163 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede