Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > info over blauw gele ara Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



sp3ts3r
Website Member
Posts :112

Website Member
2005-07-28 - 22:19:11 send message to sp3ts3r

oeps vergeten wanneer kan grijze roodstaart zelfstandig eten hoeveel weken moet hij zijn


mvg sp3ts3r



Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-07-28 - 22:50:49 send message to Hawkeye_NL

quote
nog vraagje gesexst kan mij iemand dat uitleggen

Gesekst wil zeggen dat er is gekeken d.m.v.
a: Endoscopisch onderzoek.
of
b: DNA onderzoek
naar wat het geslacht is van de vogel. Bij de meeste papegaaien is het namelijk niet te zien of ze man of pop [vrouw] zijn.

Een grijze roodstaart is normaal gesproken rond de 12 tot 14 weken volledig zelfstandig. Bij ons is dit nagenoeg altijd in de 12de week.

Erwin


sp3ts3r
Website Member
Posts :112

Website Member
2005-08-01 - 00:29:06 send message to sp3ts3r

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

hoe kan je best een grijze roodstaart van 5 maand oud aanpakken voor uit de hand te doen eten boven op de kooi te laten gaan en te doen spreken en moet een papegaai kortgewiekt zijn om los op de kooi te lopen nog een laatste vraag op internet schreven ze dat pindas schimmels bevatten en daardoor de papegaaikan sterven
klopt dat eigenlijk wel of is dit enkel bij gepelde pindas (niet meer in huls waar ze normaal per 2 inzitten)


mvg sp3ts3r


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-08-01 - 00:39:09 send message to natasja

misschien een gekke vraag hoor .. maar heb je al eens geprobeerd te zoeken naar informatie in bijvoorbeeld de bieb of op het internet zelf ?

veel van je vragen zijn namelijk met gemak terug te vinden op diverse websites en als je de tijd zou nemen die eens door te lezen zou je een stuk wijzer worden als hier 1 voor 1 je vragen te laten beantwoorden , er zijn onnoemelijk veel websites te vinden die dit soort toch wat algemenere informatie uitvoerig beschrijven , ik denk dat je daar toch iets meer mee zult opschieten ..


piet witteman
Website Member
Posts :258

Website Member
2005-08-01 - 23:14:14 send message to piet witteman

ik vind het wel intressante vragen.
zou nooit een vogel in huis nemen maar volg de discussie met veel intresse deze info zou ik nooit opzoeken op internet
dus laat me delen in de info dus sp3ts3r vraag rustig door en leden van VA geef antwoord
Piet


sp3ts3r
Website Member
Posts :112

Website Member
2005-08-03 - 16:11:59 send message to sp3ts3r

ik heb van zaterdag een grijze roodstaart van 5 maand oud en nu vraag ik me af als je zo ziet op internet dat vogels los op de kooi lopen en uit de hand komen eten hoe begin ik daar het beste aan de vogel is wel niet met de hand groot gebracht is dat een probleem



mvg sp3ts3r


Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-08-03 - 16:40:49 send message to Elfje

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

met HEEL VEEL LIEFDE EN GEDULD dan komt de vogel vanzelf wel naar je toe op een gegeven moment. Nu moet je hem nog laten wennen aan zijn nieuwe kooi en omgeving. Zodat hij zich veilig voelt in zijn kooi.
Je hebt de vogel nu net een paar dagen. Gun hem eerst maar eens rust zodat hij kan wennen aan wie er allemaal in jullie gezin thuishoort. En het praten is iets dat doen niet alle papegaaien. Sommige zullen de oren van je kop kletsen en er zijn er die alleen maar kunnen fluiten en in het ergste geval schreeuwen. Maar je mag nooit zomaar aannemen dat hij zal gaan praten. Ook dit vergt veel werk en geduld, je zal bijv. veel 1op1 kontakt met de vogel moeten hebben en wat heel goed werkt is op een speciale (zachtjes praten en met een lieve stem) manier tegen de vogel praten. Je ziet vanzelf of de vogel reageert op je stem of niet.

Veel succes met je vogel


sp3ts3r
Website Member
Posts :112

Website Member
2005-08-03 - 17:26:41 send message to sp3ts3r

bedankt voor de uitleg maar hij begint al in de kooi rond te kruipen en zegt soms zijn naam en fluit al een beetje maar nog een vraagje hoe kan ik hem wassen of de toegang geven tot wassen en met wat


mvg sp3ts3r


Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-08-03 - 18:39:33 send message to Elfje

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Mijn papegaai gaat in haar grote waterbak douchen. Dus dat doet ze helemaal zelf wink ;) En je mag ze niet wassen met ZEEP!!
Maarje kan hem dus sprayen met een plantenspuit met lauw water.


sp3ts3r
Website Member
Posts :112

Website Member
2005-08-04 - 14:28:58 send message to sp3ts3r

wat mag ik een grijze roodstaart zo al geven van koekjes ik heb nu juist pinda noten of mag hij ook koeken die wij eten zo ja welke en welk fruit mag hij eten


mvg sp3ts3r


Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-08-04 - 14:58:37 send message to Elfje

Waarom zou je hem mensen koekkies willen geven?? Hij heeft genoeg aan zijn zaadmengsels/pellets/eivoer/groentes en fruit. De mijne krijgt geen koekkies hoe hard ze er ook om roept wink ;)
Doppinda's zijn niet goed voor je papegaai daar kunnen schimmels in zitten. Je kan cedernootjes, hazelnoten, amandel noten etc geven. Maar niet alle papegaaien eten het. Geen noten geven waar zout op zit! in een goede vogelzaak kan je meestal wel een bakje met noten kopen die geschikt zijn voor je vogel. ook kan je daar van Nutribird zakjes kopen met zaadballetjes erin.Die kan je geven als een snoepje tussendoor als je iets wilt geven aan hem. Ook kan je die snoepjes in een Bird kong ( http://www.dierenwebshop.nl/images/aneco/birdkong.jpg ) stoppen. is een speeltje en hou je de vogel lekker bezig.


Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-08-04 - 15:02:57 send message to Elfje

fruit:
appel/banaan/peer/madarijn/sinasappel/druif (zonderpit), papaya, mango's (alles zonder de pitten/klokhuizen geven)Rozijntjes.
groentes:
Broccoli, mais, Worteltjes, Boontjes, courgette,paprika's.

Wat je nooit mag geven
Avocado's (giftig)
Kiwi/Ananas (breekt stoffen af die ze nodig hebben voor de werking van hun lever)
Rabarber schijnt ook niet goed te zijn voor ze.


sp3ts3r
Website Member
Posts :112

Website Member
2005-08-04 - 15:25:26 send message to sp3ts3r

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

een pinda kan toch geen kwaad 1 of 2 perdag
of toch wel eig zoek ik een nootje of iets anders om hem mee te belonen wat is dan het beste


mvg sp3ts3r


sp3ts3r
Website Member
Posts :112

Website Member
2005-08-04 - 18:42:56 send message to sp3ts3r

op het zakje staat arachide noten zijn dat dan pindas :s


mvg sp3ts3r


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-08-04 - 18:56:08 send message to dooren

He elfje, verklaar is even nader welke stoffen in kiwi of ananas ervoor zorgen dat de lever minder functioneert. (ben nu toch wel even benieuwd)
Gert




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 126 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede