Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Warme weer beinvloed broedgedrag Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-11-04 - 20:37:23 send message to paccie

ik kweek altijd in de winter het heeft nu dan een voordeel met zulk weer hoef je nog niet bij te stoken en je heb toch wel van licht gehoord ze hoeven niet 16 uur in het donker te zitten met licht maak je ze broedrijp ik heb 15 uur het licht aan in mijn schuur en dat gaat best


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-11-04 - 20:43:10 send message to Niltava

Gaat over tropen paccie!!


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-11-04 - 21:22:22 send message to paccie

waar praat ik over dan ??????????????????


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-11-04 - 21:24:33 send message to paccie

en chow heeft het over valkparkieten en dat zijn toch echt geen tropen en wat maak dat uit er zijn er zo veeeeeeeel die in de winter kweken die de zomer vrij willen hebben ivm vakantie lekker makkelijk he


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-11-04 - 21:30:08 send message to Niltava

Lees even alles


hansbuffel
Website Member
Posts :116

Website Member
2005-11-04 - 23:51:21 send message to hansbuffel

Hallo allemaal,

Mijn (import) Mozambique sijzen zitten in een beplante (gemengde) buitenvolière en kweken in november en februari (weerofgeenweer). Ik vermoed dat hun instinct zegt dat ze dan moeten kweken omdat het op dat moment in hun land van herkomst broedseizoen is. De jongen worden goed grootgebracht (de volière is grotendeels overdekt). Ik denk er bijgevolg niet aan om de nesten/eitjes te verwijderen. Natuurlijk kun je deze wildvang vogels niet vergelijken met cultuurvogels zoals kanaries.
k Wil maar zeggen dat er soms andere factoren spelen dan het weer.

De groeten vanuit Brugge.


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-11-05 - 00:26:54 send message to Chow

Paccie heeft gelijk, echt enorm veel TT kwekers kweken juist nu en doen dat met succes. Ik weet niet beter dan dat kwekers die alleen voor de lol kweken starten in het voorjaar, maar dat TT kwekers juist nu starten met kweken. Ik denk dat dat te maken heeft met het feit dat de jongen dan op tijd klaar zijn voor de TT. Mijn Bonte Boeren kweken echter nu omdat ze deze periode van het jaar daarvoor uitkiezen, da's een biologische klok die we niet kunnen veranderen.


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-11-05 - 08:05:23 send message to paccie

dat heb je goed gezien chow we krijgen onze ringen op 1 oktober en hoe eerder je begint hoe eerder ze op kleur zijn en natuurlijk er zijn er altijd die in maart april beginnen maar dan hebben wij al 6 maanden voorsprong


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-11-05 - 09:38:21 send message to Niltava

Natuurlijk kweken de tentoonstellings mensen in de winter, dat moeten ze namelijk wel.
De kwekers van tropen, kanaries ed. die ook aan de tentoonstellingen willen meedoen zijn dan ook bijna zonder uitzondering binnenkwekers, buiten zouden ze niet op tijd klaar zijn.Zelfs kwekers van europese vogels beginnen dat steeds meer binnen te doen en eerder om maar voor de tentoonstelling klaar te zijn.
De vraag is waar je mee bezig bent als je tropen in de winter laat broeden met hun open of dunne nestjes. We hebben nu een paar zachte winters(hoewel nog steeds geen goede broedcondities) gehad maar dat kon wel eens snel veranderen.
Dat mozambiquen in de winter willen broeden komt inderdaad door hun afkomst uit het zuidelijk halfrond, daar is het dan namelijk ZOMER.
Bij mij zitten ze nu ook te broeden, echter vergeet niet dat zij maar twee weken broeden en de jongen na twee weken uitvliegen(die je dan in bij guur weer meteen naar binnen kunt halen). Blauwgrijze roodstaartjes hebben een wat langere broedduur en opkweektijd.

Werd de import maar gestopt, ik begin er voor te voelen.


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2005-11-05 - 18:51:22 send message to roodmus

Ieder z,n meug zij de boer en hij n..... zijn varken.
Maar het voorjaar en de zomer blijft bij mij het broedseizoen.
Groet Roodmus.


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2005-11-06 - 01:38:51 send message to goulds

Ik trek al 2 jaar goulds buiten in de maand december zonder problemen ,mijn voliere is geheel afgedekt met plexiglas verder heb ik twee lampen 15 uur branden(peertjes) de rest kweek ik binnen.Deze goulds zijn wel stuk sterker als die van binnen ,maar wel minder mooi het eerste jaar dat zal wel door licht komen.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-11-06 - 09:29:35 send message to Niltava

Volgens mij gaat het er niet om wat kan, maar wat verstandig is..
Misschien dat de kleur toch minder is doordat de voedingsstoffen voor wat anders moeten worden gebruikt??


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-11-06 - 09:47:27 send message to tonnl

Wat is verstandig? Volgens de dierenbescherming moeten we alle vogels met rust laten en niet opsluiten in kooien.
Hoever wil en kun je gaan met "de natuur nabootsen"? Het blijft surrogaat.
Ton.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-11-06 - 10:25:40 send message to Niltava

Dan kun je natuurlijk alles gewoon doen.
IJsbeer in de sahara, kolibrie op de noordpool.

Verstandig betekent dat je tegemoet komt aan de eisen van de vogels die je onder je hoede hebt.

Als we jou redenatie volgen gaan we hormonen geven om eieren op te wekken, broedmachines om ze uit te broeden, zelf opfokken.. Tja dat is in elk geval niet mijn manier van vogels en dieren houden.

Zie wel steeds meer zaken die de hobby naar de klote helpen.

Importstop toch maar.


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-11-07 - 17:33:59 send message to paccie

hier gaan we weer hoor voor en tegenstanders laat iedereen toch zelf bepalen wat hij het beste vind en kijk eerst maar bij je eigen wat je verkeerd doe ik kweek lekker in de winter en dat blijf ik doen hoeveel keer jullie ook er tegen zijn ik heb 6 maanden voor sprong op de rest groetjes




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 141 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede