Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Geluidloze Amazone Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



gboom
Website Member
Posts :67

Website Member
2007-01-28 - 12:32:51 send message to gboom

Zo zie je maar dat je eigenlijk niet over "geluidloze soorten" kunt spreken. Want daar waar Bart zijn geelwangen als "niet luidruchtig" bestempeld, heb ik een koppel weg moeten doen juist vanwege het lawaai. Ze zaten in een geïsoleerde (16cm glaswol) garage en je kon ze buiten erg goed horen! Te goed, helaas.
Overigens begonnen ze bij mij pas echt luidruchtig te worden toen ze broedrijp werden. De eerste 4 jaar viel het reuze mee, maar daarna..... sad :(

gr. Gerben


BartH
Website Member
Posts :31

Website Member
2007-01-28 - 12:45:51 send message to BartH

Inderdaad Gerben, men zal het per koppel moeten bekijken en zelfs na jaren kan het veranderen. Getuige mijn ervaringen met het koppel blauwvoorhoofden. De geelwangen zijn zeker al 10 jaar oud en de man laat zich wel eens horen al ze broeds zijn, maar dat valt reuze mee. Tijd zal het leren.........

gr.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2007-01-28 - 15:34:19 send message to johanblok


quote

Overigens begonnen ze bij mij pas echt luidruchtig te worden toen ze broedrijp werden. De eerste 4 jaar viel het reuze mee, maar daarna..... sad sad :(


Dat is ook mijn ervaring met (grote) amazones...


ferry1
Website Member
Posts :196

Website Member
2007-01-28 - 21:14:43 send message to ferry1

ik heb een koppel caiques en die kunnen er ook wat van. kan er soms wel gek van worden. pionussen heb ik ook en die zijn ook net zo erg.
je kan natuurlijk ook altijd wel mazzel hebben met een echt rustig koppeltje. maar zijn denk over het algemeen wel uitzonderingen.


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2007-01-28 - 22:13:01 send message to denegon

ferry bedankt van de caiques weet ik dat ze schreeuwen ik heb zelf 3 koppels die zitten allemaal binnen bedankt voor je info over de pionussen ik dacht dat die wel meevielen maar zo te horen kunnen die er ook wat van groetjes Egon


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2007-01-28 - 22:13:03 send message to denegon

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

user wiped their message


Domini
Website Member
Posts :1

Website Member
2007-01-30 - 23:13:39 send message to Domini

Hallo ik heb nu al 11 jaar een dubbele geelkop en 4 jaar geleden er een 2e er bij maken geen herrie is ook kwestie van op voeden de kinderen en brommertjes op straat maken meer herrie


wings
Oud Lid
Posts :207

Oud Lid
2007-02-27 - 19:59:45 send message to wings

Mijn ervaring is dat de Jardine papegaai
perfect is voor in een woonwijk


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2007-02-27 - 21:50:00 send message to johanblok

Alleen, dat is geen amazone, en vertoont ook niet het daarbijbehorende interessante gedrag wink ;)


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2007-02-27 - 22:13:16 send message to denegon

jullie hebben allet twee gelijk de jardine is een mooie vogel en goed voor in de woonwijk. ik heb er al over nagedacht om deze te gaan houden maar mijn verlangen gaat toch uit naar de amazone papegaai. ik ben me nu ook aan het informeren over hun gedragingen niet dat ik ze weg moet doen als ik ze heb omdat er iets is wat ik over het hoofd heb gezien. in ieder geval bedankt voor jullie reacties


redparrotnl
Website Member
Posts :2

Website Member
2007-02-28 - 17:10:20 send message to redparrotnl

mijn buurvrouw heeft een groene geelwang amazone en die schreeuwt alleen sochtends een halve minuut en is altijd stil en lief verder, ik ga es kijken naar die geelvleugel amazone op google, is die ook zo stil?


Pionara.nl
Website Member
Posts :309

Website Member
2007-02-28 - 18:45:37 send message to Pionara.nl

Ik heb hier nu een koppel blauwvoorhoofdamazones zitten en die hoor ik nooit.
Ik heb menstruus gehad en bronsvleugels die konden best een beetje geluid produceren maar dat viel reuze mee hoor, dat gaat niet door merg en been en duurt ook niet de hele dag; altijd maar eventjes. De vergelijking van de rose onder de kaketoe vind ik niet erg positief, mijn roseés produceerden zzoveel lawaai dat we soms elkaar niet konden verstaan.En daar was bij de pionussen geen sprake van.
Ik heb ook Pionus senilis gehad en die waren altijd rustig. Maar ik denk dat je het gewoon een beetje moet treffen. Maar je heb al caiques, nou dan valt de rest wel mee qua geluid.happy :)


wings
Oud Lid
Posts :207

Oud Lid
2007-02-28 - 19:03:10 send message to wings

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik heb een halfjaar een koppel venuzuela-amazones te logeren gehad
Het gekrijs was zo luid voor in een woonwijk dat ik erg blij was dat ze deze vogels weer kwamen ophalen


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2007-02-28 - 19:35:12 send message to denegon

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

pionara je hebt gelijk over de caiques maar die zitten binnen dus daaar hoort de buurt niets van ik wil de amazones in een vlucht buiten houden


catharinakweker
Oud Lid
Posts :86

Oud Lid
2007-03-02 - 21:44:02 send message to catharinakweker

ik heb zelf sindsa een half jaar 4 koppels amazones dit zijn gvhamazones, blvhamazones en dubbelgeelvoorhoofdamazones en ik moet zeggen deze vogels hoor ik smorgensvroeg en savonds als het schemer word wat lawaai maken maar het is niet zo erg dat de buren er last van hebben want ik vraag het zo nu en dan even na
dus als het aan mij licht komen er nog een aantal koppels bij
mvg catharinakweker




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 158 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede