Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Te belachelijk voor woorden Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2007-05-03 - 22:56:57 send message to dooren

Klopt dit gebeurt, en niet alleen met vogels maar ook met andere roerende zaken wink ;)
Gert


ROCIO
Website Member
Posts :111

Website Member
2007-05-03 - 23:01:50 send message to ROCIO

Beste Dooren.

Ik geloof je op je woord dat ze wit zijn, denk dat je weet wat ik bedoel ,maar er zijn ook best wel niet echt goedkope lorie"s maar ze zijn wel prachtig.

Rocio


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2007-05-04 - 05:34:34 send message to bert1974

ik snap alleen niet best hoe het mogelijk is dat de grijze roodstaart in verhouding met de rest van de papegaaien het meeste in prijs is gestegen.
terwijl deze juist het meeste nageslacht groot brengt in onze voliere,s.
dan zou je toch denken dat deze juist wat minder stijgen in waarde.

groeten bert


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2007-05-04 - 07:25:16 send message to denegon

Ik heb die advertentie ook gezien ja. Ik dacht dat is niet meer normaal. Maar als er mensen zijn die ze daar voor kopen worden deze prijzen geaccepteerd. Ik heb zelf caiques en loop vaak tegen prijsverschillen aan. Ik hoop dat ik dat jaar kweek met mijn caiques en dat ik met iemand kan ruilen die ook ander bloed in zijn lijnen wil dan ben ik van die grove prijzen af.
Het blijft moeilijk ja met de vogelkoop maar 1450 euro voor grijze dat is wel heel erg duur. Vind Ik
groetjes egon


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2007-05-04 - 07:59:37 send message to ParkietenPeter

Niet voor het een of het ander.
Maar...
Zij die de ogen open gehouden hebben het laatste 1 1/5 jaar hebben dit kunnen zien aankomen!
Er werd hoe langer hoe meer gediscussieerd om import te sluiten (en dan bedoel ik niet op liefhebber niveau). Zeker na de uitbraak van de tweede vogelgriep.

Als je hier nu verschrikt van wordt had je toen een koppel moeten kopen. Kon je nu meedraaien met de "grote jongens".
Auto rijden wordt duurder, vakanties worden uurder, zo ook ónze hobby.

Omdat ik al lang en nog altijd aan het twijfelen was of ik wel of geen kweekkoppel papegaaien zou opzetten moet ik nu niet huilen, had ik toen minder besluiteloos moeten zijn.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2007-05-04 - 08:28:43 send message to johanblok

@Bert: de sluiting van de import heeft vermoedelijk wel de grootste gevolgen voor grijze roodstaarten, bonte boeren en misschien venezuela's. Dit zijn de soorten die in grote aantalleen geïmporteerd werden. De eerste twee soorten zijn veelgevraagd, juist om te kweken voor de huiskamer. Velen hebben dan zelfs voorkeur voor wildvang koppels. De huiskamerindustrie is/was grotendeels afhankelijk van de import van wildvang waarmee de leeggemolken - en beroerd gehuisveste - koppels weer vervangen kunnen worden. En tja, dat valt nu weg.

Men schijnt voor huiskamer grijze roodstaarten zeker zo rond de 500 te vragen. Als je geen import meer hebt, zul je moeten samenstellen uit de jongen die anders naar de huiskamer waren gegaan, dus koppel zowiezo al 1000 (dat is wat ze hadden opgebracht als je nog import koppels voor rond de 500 kon kopen). Alleen deze vogels zijn nog jong, dat betekent 3 of 4 jaar wachten, dus dan kom je al snel op een prijs van 1200. Als je dan nog een bewezen koppel hebt, lijkt 1450 een heel schappelijke prijs laugh :D

Of dat ook allemaal echt betaald wordt/gaat worden, hangt natuurlijk af hoe groot de groep kopers is die hierin meegaat...

Voor de soorten die toch al nauwelijks meer geïmporteerd werden, zou er (als het meerendeel van de kopers tenminste met de voeten op de grond blijft staan) nauwelijks tot niets moeten veranderen in de prijsstelling.

Ik zou zeggen: ga Timneh's kweken, de gewone grijze roodstaart blijft toch wel voortbestaan in avicultuur.


swanny
Website Member
Posts :312

Website Member
2007-05-04 - 08:39:26 send message to swanny

Ik ben het een beetje met Peter eens.
Ik snap niet goed dat mensen opkijken van die prijsstijgingen. het betreft immers vogels welke veelvuldig geimporteerd werden en nu dus niet meer. Je kunt een grijze wel vergelijken met een kakatoe, maar het verschil zit hem in die import die weg valt. Blijkt dus dat een grijze meer in trek is dan die goffini. Hoezo opkijken trouwens als je rustig nadenkt over die prijs. Wat koste vroeger een koppel import grijze en wat kreeg je voor een jong? Nu krijg je dus iets meer voor een jong, maar het koppel staat verhoudingswijs nu beter in prijs tov van dat jong. Dan is die prijsstijging van een koppel toch logisch.
Zo is het ook met andere soorten, hoewel ik niet op de hoogte ben van spreeuwen en dergelijke. vraag en aanbod maakt nu het verschil. Komt bij dat degene die nu wil aanschaffen iets te laat is als hij ze goedkoop wilde, omdat de import weg is. Degene die ze nu kweekt klaagt niet en heeft mazzel. Degene die nu koopt, veel betaald en later kweekt, klaagt nu en straks hoor je hem ook niet meer.
Het is gewoon een kwestie van wennen aan nieuwe factoren, over 2 jaar weten we niet beter meer.
Ook bij mij in de vereniging stoppen mensen met hun hobby. Maar maak elkaar niet gek, want is nu echt de reden. Bij ons is het vergrijzing en zijn het verhoudingsgewijs mensen die kanaries, grasparkieten, zebravinken en dat soort vogels houden. Dit heeft dus niets te maken met het stijgen van prijzen van SOMMIGE soorten.
MvG


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2007-05-04 - 10:53:41 send message to denegon

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
Niet voor het een of het ander.
Maar...
Zij die de ogen open gehouden hebben het laatste 1 1/5 jaar hebben dit kunnen zien aankomen!


Dat de import is gestopt zal er mee temaken hebben maar dan nog is een koppel grijze in mijn ogen heeeeeeeeeeeeel goed betaald voor 1450 eurotjes.
Dat de prijzen hoger worden oke maar het moet wel hobby blijven.

voor swanny
quote
Dan is die prijsstijging van een koppel toch logisch.


volgens mij koste 2 jaar geleden een koppel grijze zoon 450 tot 500 euro dan is 1450 euro wel het drievoudige. duurder oke maar drie keer zo veel vind ik een beedtje belaggelijk.
ene dokus succes met de kweek


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2007-05-04 - 11:05:06 send message to tropic

Niemand, maar dan ook niemand is verplicht deze hoge prijzen te betalen. Ik ben er zelf ook niet gelukkig mee, maar je kan er helaas niets aan veranderen. We zullen ermee moeten leren leven en vooral omgaan. Ik zie ook zeer regelmatig Belgische handelaars de prijzen opjagen van bv. vooral vruchten- en insekteneters. (door te bieden) De week erna hebben diezelfde handelaars dezelfde vogels bij op de markt, waar ze dan natuurlijk die hoge prijskaart aanhangen, want kijk maar is op de vogelsites, daar wordt er zoveel voor die vogels geboden.
Dus neem aub al dat bieden met een grote korrel zout. Ikzelf heb veertien dagen geleden geboden op een bepaald vruchteneter. Deze vogel werd mij met 300 euro overboden aub. Enkele dagen later mailde de eigenaar mij of ik hem nog wilde kopen , want de bieders waren niet komen opdagen. Dat zie je dus meer en meer. Ikzelf heb nu een soortgelijke vogel aangeboden via vershillende sites, en eerlijk , er is op geboden, maar niet eens de normale prijs van de vogel. Dus , een goede raad, laat je niet vangen door al die gigantische biedingen, er zit ontzettend veel nep tussen.wink ;)


ROCIO
Website Member
Posts :111

Website Member
2007-05-05 - 19:54:48 send message to ROCIO

Vandaag de nieuwe PS binnnen gekregen, waar in word vermeld dat de richt prijzen voor de jonge vogels geld, en dat er rekening gehouden moet worden dat een broedrijp paar 30 tot 50 procent hooger ligt let wel een broedrijp is nog geen kweekpaar!!!

GR Rocio


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2007-05-05 - 20:45:12 send message to theelepeltje

Ik heb de PS nog steeds niet binnen, ben 2 weken geleden al lid geworden sad :(


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-05-05 - 20:59:06 send message to mijnkaketoes.nl

Kategorie: Kakadus
Anzeigenart: Biete
Datum: 05.05.2007 12:06
Anzeige: 2,0 Salomonkakadu zrf.a´500€ 1,0 Rosakakadu zrf. 500€ 1,0 dito Rupfer zrf. 200 €
Name: Strodel
Email: Zum Kontakt-Formular
Telefon: 08241/6952
Ort: 86807 Buchloe
Land: Deutschland
Bundesland: Bayern


Gelukkig zijn er ook nog normale prijzen


ROCIO
Website Member
Posts :111

Website Member
2007-05-05 - 21:52:42 send message to ROCIO

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

kunne wel normaale prijzen zijn maar een losse kaketoe man is nog geen broedrijp koppel Henk zoek nu dus dan een mooi broedrijp koppel rose"s voor 1000

GR Rocio


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2007-05-05 - 22:15:17 send message to molineti

Er is ook nog zoiets als prijs en kwaliteitsverhouding.

Voor een mooie grote,gezonde natuurbroedvogel ben ik inieder geval bereid om meer te betalen dan het gemiddelde.

Maar er zijn natuurlijk wel grenzen.



mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-05-06 - 08:44:49 send message to mijnkaketoes.nl

Molinetti helemaal met je eens.
Rocio wel even realistisch blijven. 1000 euro voor een natuurbroed brr rose koppel.Ik vind dat men men rustig 2000 euro mag vragen voor zo een koppel.





Plaats een reactie



Er zijn in totaal 120 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede