Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Handelaar illegale vogels gearresteerd. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2008-01-17 - 16:18:50 send message to Karel

quote
Las verleden week ergens dat men in het Australische Perth de populatie naakt en langsnavelkaketoes gaat terug dringen door vergiftiging en afschot,liever dood dan in de voliere(dit begrijpt alleen groen).



Nee jani, geloof me, dit begrijpt "groen" absoluut niet!

@Christine
happy :) Dat is een flinke uitbarsting, die je daar van het hart moest, waar ik het overigens wel volledig mee eens ben.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2008-01-18 - 08:44:25 send message to ParkietenPeter

Om deze discussie zuiver te houden over het onderwerp, heb ik de volgende postings over het zien van verschillende vogels in onze tuinen verplaatst naar:
http://www.vogelarena.com/forum/forum_read.php?id=6949

ParkietenPeter


jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2008-01-18 - 09:07:20 send message to jani

Karel waarom doet men er dan niets aan?
Ik weet wel een hobby tegenwerken is makkelijker dan een regering tegenwerken.
Maar men heeft genoeg dieren organisaties en groenbewegingen in Australie om zijn stem te uiten,natuurlijk mag men zeker met geen voorstel afkomen om deze teveel aan dieren te exporteren want dit gaat tegen alle eisen van deze verenigingen in,dus liever dood dan in een voliere.Men heeft een mening en zo is het en niets anders ook al is het met een slechte afloop liever dit dan gezichts verlies tegen over de gewone mens.Ik zeg overigens niet dat de gehele import moet terug komen,maar begrijp niet dat het in zulke situaties niet kan.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2008-01-18 - 23:14:58 send message to Karel

Tja, blijkbaar hebben ze van exporteren en vogelhandel een nog viezere smaak in de mond dan van doodschieten!

Nog een extra reden dus om de wereld te laten zien dat de vogelliefhebbers wel goed bezig zijn en dat wij ons wel willen inzetten voor:

- goed vervoer (max. aantal dieren per box)
- goede markten (verbod op open kooien en lopers)
- ruime huisvesting
- goede verzorging
- behalen van kweekresultaten
- uitbannen illegale vogelvangst
- uitbannen gesjoemel met ringen en papieren
- enz. enz.

Als iedereen dat inziet, inclusief "groen" Australie, zal men wellicht eerder bereid zijn beperkte en selecte export toe te staan van vogels die anders zouden worden afgeschoten.


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2008-01-19 - 09:38:12 send message to kakatoe

In onze vogelhobby zal er altijd gesjoemel blijven met het ringen van de vogels.
Tenzij de vogelbonden de ringen weer gaan uitgeven in (eind) december.

gr Jan


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2008-01-19 - 10:10:45 send message to goulds

Jan kun je dit nader verklaren??

Wat wordt daarmee gestopt dan,want als ik bv in dec mijn ringen krijg en deel ze aan tien kwekers uit? sjoemel ik toch.

Met die ringen ring ik toch jongen uit het wild in hun nest ,sjoemel ik toch?

Met die ringen ring ik eigen kweek die op de tt in najaar niet op kleur zijn,wie sjoemelt er dan???razz :p


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2008-01-20 - 18:06:23 send message to pietparkiet 10

ik snap dat ook niet helemaal zie het verband ook niet of je ze nu in oktober of december krijg als je dat sjoemelle noemt ik noem het een andere kweker helpen ik heb nu jongen valken liggen van dit jaar ik heb zelf geen ringen meer en heb ze nu geringd met een ander zijn ringen ik geef het door aan de ringen man van onze vereniging en je kan gewoon meespelen met je eigen tt


robbunschoten
Website Member
Posts :117

Website Member
2008-01-20 - 22:50:41 send message to robbunschoten

wat het krijgen van de ringen ik vind dat het net zoals vroeger moet gaan dan kreeg je de ringen na kerst en zoals het nu gaat vind ik maar een rommeltje en volgens mij kan er wel degelijk gesjoemeld worden met het ringen van vogels , als je de ringen zo vroeg in het jaar krijgt , rob.


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2008-01-21 - 17:40:09 send message to pietparkiet 10

vertel rob hoe kan je sjoemelen


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2008-01-21 - 18:21:30 send message to goulds

Ja dat sjoemelen wil ik toch ook es graag weten?

Want kweekseizoen loopt van okt tot okt zover mij bekend is.En niet van januari tot januari.

En dan zou ik mijn jongen van okt moeten ringen met oude ringen en deze op TT moeten spelen als overjarige vogels,En de jongen van januari ringen met de nieuwe en deze in jeugdkleed inzenden ??? ja das goed voor welzijn ze in de rui tentoonstellen.

Maar zoals al in een eerder topic vermeld stond is dat de kromsnavelkweker althans sommige NIET allemaal zich niet kunnen/willen inleven in de exotenkwekers.(zie vorige twee reacties,piet jij niet!)Hun vogels zijn in paar maandjes uit de rui.Dus nogmaals als je dan zo'n opmerking plaats onderbouw deze en roep geen kul daar heeft niemand iets aan.


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2008-01-21 - 19:06:25 send message to chrislaevers

Ik heb mijn ringen voor 2008 besteld eind oktober of zo. Ik heb ze nog altijd niet gekregen. Zoiets vraagt om gesjoemel op welke manier dan ook.
Ik vind en ik spreek alleen voor de KBOF (Be) dat het een oubollige, vastgeroeste vereniging is die dringend frisse wind nodig heeft en wat efficiënter mag werken. Als je ringen bestelt zou je toch niet langer dan een maand er op moeten wachten. Is dat nu zo moeilijk in 2008? Het lijkt wel of ze nog in de jaren stillekes zitten. Dat ringsysteem zelf al... wordt het niet hoog tijd om na te gaan hoe die kleine vogels in de nest electronisch kunnen gechipt worden? Hoe groot is de kleinste chip tegenwoordig? En hoe duur?
Dat zou heel veel gesjoemel en geklungel en misschien heel veel onnodige nestverstoring kunnen vermijden en/of voorkomen. En waarom zou het technisch niet mogelijk zijn om een chip in te brengen die duidelijk aangeeft dat het gaat om een vogel in de nest en niet een volwassen, wildgevangen vogel? Het zou een kleine stap vooruit zijn dat de illegale vogelvangers en handelaars alleen nog de boom in kunnen kruipen maar geen volwassen vogels meer kunnen pakken.
Met dit systeem zou je de oude fervente garde illegale vogelvangers op non-actief kunnen zetten omdat deze stap boven hun petje ligt: bondsringen perfect aanbrengen bij een illegale gevangen vogel ja, maar chips... er zullen er altijd zijn die die controle gaan verschalken maar misschien toch een heel deel minder.
Ik was zomaar aan het denken...


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2008-01-21 - 19:22:16 send message to goulds

klinkt goed Chris,allen denk ik dat electronisch gedoe nog meer fraude gevoelig ligt,kijk om je heen,gsm,pc,bankpas,autoalarm alles wordt zo gekraakt.
Daarbij het chippen,je moet altijd kastje bij je hebben en vogel in de hand nemen om te chiplezen,ring zie je sneller en hoef je niet altijd vogel terhand te nemen.
Chippen bij jongen in nest kan bloed vrijkomen dit kan ook desastreuze gevolgen hebben zoals kannibalisme en verminking.

Betere organisatie binnen hoofd orgaan van vogelbond is de oplossing


dijkkamp
Website Member
Posts :314

Website Member
2008-01-21 - 20:39:49 send message to dijkkamp

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
Want kweekseizoen loopt van okt tot okt zover mij bekend is.En niet van januari tot januari

ja dat is er de laaste jaren van gemaakt ja maar toen ik begon met vogels kon je de ringen niet eerder krijgen als na de kerst en omdat de ringen er niet eerder waren kon je dus ook niet eerder beginnen tenminste als je wou ringen met ringen van het jaar daar op en ook toen kweekte ik al goulds en speelde gewoon TT.

quote
Maar zoals al in een eerder topic vermeld stond is dat de kromsnavelkweker althans sommige NIET allemaal zich niet kunnen/willen inleven in de exotenkwekers.(zie vorige twee reacties,piet jij niet!)Hun vogels zijn in paar maandjes uit de rui.Dus nogmaals als je dan zo'n opmerking plaats onderbouw deze en roep geen kul daar heeft niemand iets aan.



bij sommige kromsnavels duurt het wel wat langer als een paar maanden voordat ze op kleur zijn en dus gespeeld kunnen worden op de TT


quote
vertel rob hoe kan je sjoemelen


quote
Ja dat sjoemelen wil ik toch ook es graag weten?



nou als je vogels van zeg geboren half oktober 2007 gaat ringen met ringen van 2008 ja is dat geen sjoemelen dan (doe het zelf ook hoor maar het klopt naar mijn mening niet)en ja omdat velen het doen is het geen sjoemelen meer lekker als we dat overal zouden mogen zeggen krijg nogwel eens een bekeuring voor te hard rijden namelijk


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2008-01-21 - 21:31:16 send message to pietparkiet 10

das geen sjoemelen dat mag van de bond opmdat de andere bond het ook deed zijn ze bij onze bond ook ringen in oktober gaan uit geven invm het voordeel waar bijde bonden aan mee deden ze haden dan 3 maanden voorsprong dus nee das geen sjoemelen dat mag van de bonden


hoogervorst
Website Member
Posts :411

Website Member
2008-01-21 - 22:31:46 send message to hoogervorst

Klopt helemaal, het is legaal door de bonden toegestaan, maar zijn het niet de kwekers die hier op aangedrongen hebben. Zijn het niet de kwekers die winterbroed willen uitvoeren en in Mei klaar willen zijn.
Nee hoor van mij mag er terug gegaan worden naar afgifte na de kerst, maar dan door alle bonden en de vogels neit alleen van het laatste jaar vragen maar altijd van de laatste 2 jaar vragen als A vogel. dan is er niets aan de hand volgens mij alhoewel dan moeten de kwekers hun vogels weer een jaar overhouden en dat kost ruimte, tijd, voer en geld, maar ja dat hebben we niet voor onze hobby over want we willen euro's zien in deze economisch wat mindere tijd. Maar is het nu een hobby of wil je er geld aan verdienen net als die gearresteerde handelaar.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 118 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede