Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > kds Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2009-04-12 - 03:19:35 send message to Wickingh

quote
omdat wij weten hoevelen schijnheilig zijn in de papagaaien(kkp) wereld;sommige geven lezingen waarin ze de mooiste fotos hebben over hun ruime buitenhuisvesting,ze vergeten alleen de fotos te laten zien van al hun edels,grijze en amazones die in kuubse kooien binnen gehuisvest zijn


Ik woon in Duitsland en daar zijn er verpichtigen wettelijk qua minimum maten die daadwerkelijk gecontroleerd worden door een dierarts.
Tevens worden de vogels onderzocht op gezondheid en wordt de kweker getest op kennis mbt tot ziektes en verzorging .
Pas als je hier aan voldoet krijgt men een kweekvergunning , ik heb aan al deze voorwaarden voldaan.
Ik hoop dat bovenstaande ook in Nederland ingevoerd gaat worden.
Het staat je fraai om dit soort verdachtmakingen te doen aan mijn adres.
Dat noem ik pas schijnheilig,

mvg Frank


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2009-04-12 - 08:05:33 send message to molineti

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
Het staat je fraai om dit soort verdachtmakingen te doen aan mijn adres.



Jij denkt volgens mij echt dat de hele wereld om Jou draait.
Dit is echt niet zowink ;)

eerlijk gezegd snap ik ook niet waarom ik nog op bepaalde personen reageer,zonde van de tijd.

groeten rene


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2009-04-12 - 09:00:56 send message to mijnkaketoes.nl

Frank

Ik woon in Duitsland en daar zijn er verpichtigen wettelijk qua minimum maten die daadwerkelijk gecontroleerd worden door een dierarts.

Tevens worden de vogels onderzocht op gezondheid en wordt de kweker getest op kennis mbt tot ziektes en verzorging .
Pas als je hier aan voldoet krijgt men een kweekvergunning , ik heb aan al deze voorwaarden voldaan.



Wat je nog vergeet is dat je daar ook een verplichte quarantaine ruimte moet hebben.

Ik zou zelf ook een voorstander zijn van zo een dergelijk systeem in Nederland.

Voorkom je dan alle problemen heren?? Nee natuurlijk niet maar het is wel weer een goede stap in de richting.

gr

Henk


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2009-04-12 - 09:02:38 send message to wiechmann

frank

kan je is wat maten hier plaatsen die in duitsland tellen.ik weet dat het daar is maar heb geen idee over de afmetingen voor div soorten.
en van mij mogen ze die ook in belgie invoeren en er controlles op doen.
er zouden in nederland weinig kwekers overblijven die aan de juiste voorwaarde voldoen .
grijze edels amazones en noem maar op horen niet in kuubs kooien.en ze zouden ook lekker van de buitenlucht moeten kunnen genieten.zou ook verplicht moeten zijn .
zou all veel ongezonde vogels minder zijn.er is niets beter als zon en regen over hun pluimen.
of zie ik dit verkeerd.graag uitleg dan


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2009-04-12 - 10:01:52 send message to Karel

Dat zie je niet verkeerd Wiechman. Ik heb vogels in binnen- en in buitenvolieres (geen kuubs-kooien uiteraard!), maar de buitenvogels winnen het absoluut in schoonheid, ogenschijnlijke gezondheid en tierigheid.

@Frank
"Verwacht niet van een ander, wat je zelf doet".


bstekel
Website Member
Posts :18

Website Member
2009-04-12 - 10:20:28 send message to bstekel

ppppfffffffff, wat een discussie is dit geworden zeg, maar geeft dit oplossing voor het probleem uit dit topic KDS, volgens mij niet echt.
Wij hebben een probleem, en dat heet KDS,en is daar al een oplossing voor ? nee,dat is er niet ( Helaas nog niet), en kan dat een ieder treffen, ja dat kan, er daar helpen testen , quarantaine of wat dan ook niet tegen. En doet een ieder zijn stinkende best om zijn vogels gezond te houden ? ja, dat denk ik wel, en een ieder op zijn eigen manier, en zit daar de enige juiste manier bij, ik weet dat niet, ik hoop het. En is het niet zo, dat zolang er in een sector geld te verdienen valt er mensen zijn die daar misbruik van maken, volgens mij wel,kijk hier maar op de advertentie pagina of marktplaats. En ook daar is niets aan te doen ( helaas ). gelukkig zijn er ook integere mensen, een aantal die ik ken hebben hier gereageerd, tenminste,die vindt ik integer, maar dat is mijn mening en gelukkig maar is iedereen vrij een mening te hebben.Lost dit wat op voor Ferry, die nu een probleem heeft, nee helemaal niks, die moet daar gewoon doorheen, en dan besluiten om of door te gaan of te stoppen, en als hij doorgaat moet hij kritisch naar zijn aankoopbeleid, huisvesting en verzorging gaan kijken, en de info en aanbiedingen die het best bij zijn gevoel passen aanpakken, en misschien dat hij dan weer met een hoop lol zijn hobby kan uitoefenen. Vallen en opstaan ( hoort er ook bij )
Ook ik ben ooit getroffen door deze ziekte, lag dit aan mij ? ik weet het niet , Misschien wel.
Ben gewoon weer overnieuw begonnen en naar mijn idee doe ik het nu anders en beter als eerst en ben ik al jaren ziekte vrij ( voor zo lang als het duurt ) en heb ik weer lol in wat ik doe en daar gaat het toch om " vogelvrienden ".

Bert


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2009-04-12 - 11:27:38 send message to Wickingh

quote
Wat je nog vergeet is dat je daar ook een verplichte quarantaine ruimte moet hebben.


Klopt Henk

quote
kan je is wat maten hier plaatsen die in duitsland tellen.ik weet dat het daar is maar heb geen idee over de afmetingen voor div soorten.


Dat is afhankelijk van de grote van de vogels.
Voor ara's telt 4x2x2 voor de buitenren en 2x2x2 voor het binnenverblijf.
Papegaaien onder de 40 cm is het 2x1x2 en binnenverblijf van 1x1x2.
Voor parkieten zijn weer andere maten , die ik echter niet zo uit mijn hoofd weet.

quote
"Verwacht niet van een ander, wat je zelf doet".


Nee Karel ik moet er niet aandenken dat iedere Nederlandse kweker in Duitsland gaat wonen laugh :D .

@ Rene

Wij zijn in discussie en jij moet onder water steken uitdelen naar de KKP (een organisatie die ik idd mede heb opgericht met de bedoeling de rotte vogelwereld een stukje beter te maken) , vind je het vreemd dat ik me aangesproken voel?

Mvg Frank


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2009-04-12 - 12:41:54 send message to Picolet

Hoe sarcastisch kun je zijn Frank, ik heb toch duidelijk geschreven dat ik best wil babbelen om ferry te helpen, volgens mij kun je niet zo goed meer nederlands lezen.

Overigens nu je in Duitsland woont kun je misschien beter je naam veranderen in Wiking.

Ruud


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2009-04-12 - 14:51:55 send message to wiechmann

frank
als dat de maten zijn voor in duitsland.hoop ik dat het snel en eu regel word .zijn we gelijk van de kuubs kooien af.en voor veel mensen zal dit wel gelijk een grote inkrimping van hun hobby worden maar is wel in het belang van de vogels.en daar ga het toch om.
en de gezond heid van de vogels zal er ook niet op achteruit gaan.


ferry1
Website Member
Posts :196

Website Member
2009-04-12 - 16:58:40 send message to ferry1



wellicht geprobeerd om zo snel mogelijk vogels te kweken, en snel rendement te halen?


ik kocht alle vogels jong aan. dus is zeker niet de manier om een snel rendement te halen.

ik heb zelf nooit om gratis vogels gevraagd. en op welke manier dan ook waardeer ik ieder zijn hulp.

ruud en rene ik kan niet anders zeggen dat jullie het heel netjes doen. inderdaad mijn quarantene was niet zoals bij jullie. maar ook ik heb echt wel de nodige test uitslagen leggen hier die echter allemaal negatief waren.

ik vind verschillende vogel soorten erg mooi ik had ook al mijn vogels bij elkaar in dezelfde ruimte. maar ik ken zoveel kwekers die dit ook hebben? is dit dan direct fout??

frank ik sta zeker voor het koppel open.

ik kan mensen hier vertellen dat als ik ergens binnen kom en het niet vertrouw ik er geen vogels koop. kds is echter alleen niet te testen nog. en aan de buitenkant hoef je er niets aan te zien. dus het blijft een lastig iets.
ik kocht niet in de handel!!!!
alleen bij kwekers.


m.v.g ferry


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2009-04-12 - 18:37:19 send message to Wickingh

quote
Hoe sarcastisch kun je zijn Frank, ik heb toch duidelijk geschreven dat ik best wil babbelen om ferry te helpen, volgens mij kun je niet zo goed meer nederlands lezen.

Overigens nu je in Duitsland woont kun je misschien beter je naam veranderen in Wiking.



Beste Ruud,

Mijn excuses voor het moeite hebben met begrijpend lezen , idd dat heb je geschreven.
Kwam mbt het 1ste deel van die post anders over.
Zeer te waarderen dat je Ferry wel wilt helpen.

Ik neem ook aan dat de laatste regel van bovenstaande post niet sarcastisch is?
Of is dat weer sarcastisch van mij????

@ Ferry we maken snel een afspraak ok?
Lijkt me gezellig ff op tournee wink ;) ,

mvg Frank

PS Rene om nog even terug te komen op dat provoceren.
Na telefonisch contact met Ferry weet ik dat zijn hart ligt bij ara's oa de grvl.
Aangezien ik een kwekend koppel heb van deze soort met jongen, is het niet zo vreemd als ik dmv onverwant maken een koppel voor hem kan samenstellen.
Jij noemt dat misschien provoceren ik noem dat helpen.
En nu komt de sarcastische opmerking ..... ,sinds ik in Duitsland woon zullen we wel een andere taal spreken.


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2009-04-12 - 18:41:36 send message to Wickingh

quote
frank
als dat de maten zijn voor in duitsland.hoop ik dat het snel en eu regel word .zijn we gelijk van de kuubs kooien af.en voor veel mensen zal dit wel gelijk een grote inkrimping van hun hobby worden maar is wel in het belang van de vogels.en daar ga het toch om.
en de gezond heid van de vogels zal er ook niet op achteruit gaan.



Vermoedelijk gaat dit op termijn ook in Nederland worden ingevoerd.
Europa geeft hoofdlijnen aan , het is aan de afzonderlijke lidstaten om deze richtlijnen te verzwaren of niet.
En je hebt volkomen gelijk, het zou een prima verbetering zijn voor veel vogels die in kuubskooien gehouden worden. Ik juig het zeker toe, helaas zullen bepaalde landen (oostblok ed) het waarschijnlijk niet zo nauw nemen met controle hierop,

mvg Frank


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2009-04-12 - 22:37:28 send message to denegon

quote
hoop ik dat het snel en eu regel word .zijn we gelijk van de kuubs kooien af.en voor veel mensen zal dit wel gelijk een grote inkrimping van hun hobby worden maar is wel in het belang van de vogels.en daar ga het toch om.
en de gezond heid van de vogels zal er ook niet op achteruit gaan.



dit is in twee bladzijde de beste opmerking. ik heb ook kuubkooien gehad en ben nu naar grotere kooien gegaan. (eigenlijk nog te klein)
Tevens heb ik net weer de ruimte van 5 kooien gebruikt om er 2 te plaatsen. dit zodat de vogels het beter gaan krijgen.

Ook heb ik een groot gedeelte van mijn vogels verkocht om minder te gaan houden en deze vogels beter te gaan verzorgen.
Door deze maatregelen hoop ik mijn vogels goed te kunnen houden.
verder denk ik dat iedereen die in de discussie zit van de afgelopen 2 bladzijde zit het beste voor heeft met de vogels. En natuurlijk heeft iedereen zijn eigenaardig heden en hoeft niemand vrienden te zijn maar kijk eens naar de goede dingen en niet naar de slechte.
van mensen zoals rene heb ik al zeer veel geleerd en dat is ook de rede dat ik nu aan het minderen ben met de vogels en ze grotere ruimtes wil gunnen.

hopelijk hebben we hier wat aan iondanks dat ik veel minder ervaren ben dan de meeste hier de groetjes egon


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2009-04-13 - 01:42:48 send message to Wickingh

Beste Egon,

je hebt volkomen gelijk, misschien heb je zin om deze zomer met Ferry en mij op tournee te gaan?
Ik weet uit eigen ervaring iig dat Hermann en Ria ons een warm welkom gaan heten, happy :)

mvg Frank


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2009-04-13 - 08:17:59 send message to wiechmann

frank je weet het wel eerst bellen .hoe meer zielen hoe meer vreugde.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 153 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede