Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > kds Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



ferry1
Website Member
Posts :196

Website Member
2009-03-30 - 20:46:00 send message to ferry1

bedankt daan.
super aardig van je.

vind het jammer dat ondanks ik toch echt open ben dat er toch nog mensen wat achterdochtig zijn. ik heb verkondigd dat ik niks verkoop en daar hou ik me ook aan. verder is het helaas gewoon moeilijk. zet zelf maar eens die stap. ik kan je garanderen ook al is het beter dat het je niet koud laat. dit wil overigens niet zeggen dat ik terug krabbel.


danielkempenk
Website Member
Posts :405

Website Member
2009-03-30 - 20:52:12 send message to danielkempenk

het is voor iedereen makkelijk ''lullen''
tot het jezelf treft.
ik hoop in iedergeval het nooit mee te maken een nachtmerrie voor je hobby!
en heb toch het idee dat sommige een stempel op je drukken en aan je gaan twijfelen ondanks dat je in de toekomst opnieuw begint.
jammer..

gr.daniel


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2009-03-30 - 20:57:36 send message to wiechmann

het is niet alleen dorrestein maar een comleet team en alles ga in overleg met het team in usa.



Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2009-03-30 - 21:09:32 send message to Picolet

Ik vind het natuurlijk ontzettend sneu en zeer vervelend voor Ferry dat hij nu in deze situatie zit.

Hopelijk is men snel met de ontwikkeling van een vaccin en test om het virus en zijn dragers op te sporen.

Echter ben ik zer sceptisch over de tijdspanne die men nodig heeft bij de ontwikkeling en het op de markt brengen van het vaccin.

Neem nu eens het vaccin wat men tracht te ontwikkelen bij PFBD, een circo virus wat in meerdere vormen voorkomt en vele tientallen jaren bekend is maar nog steeds geen afdoende en werkend vaccin voor gevonden is.

Ik ben zeer pessimistisch omtrent een snelle ontwikkeling van een vaccin, hopelijk heb ik hier ongelijk in voor Ferry maar ook voor de gehele vogelhobby.

Overigens weet ik niet welke ontsmettingsmiddelen adequaat werken tegen het virus om de kooien te ontsmetten. Wellicht is Virkon - S te gebruiken maar weet niet of dit ook het virus doodt bij PFBD en het KDS virus.

Ruud


danielkempenk
Website Member
Posts :405

Website Member
2009-03-30 - 21:14:24 send message to danielkempenk

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
Overigens weet ik niet welke ontsmettingsmiddelen adequaat werken tegen het virus om de kooien te ontsmetten


wat voor ontsmettingsmiddelen gebruiken ze eigenlijk om schuren te ontmetten bij bijv: kippen als er een nieuwe lading komt, of als ze geruimd zijn bij de vogelpest???
die schuren worden ontsmet en zal wel werken neem ik aan?
wie weet kun je dat spul bemachtigen?

gr.daniel


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2009-03-30 - 21:25:57 send message to Picolet

Dit spul is virkon S

Ruud


danielkempenk
Website Member
Posts :405

Website Member
2009-03-30 - 21:32:22 send message to danielkempenk

en kun je dat als particulier ook gewoon kopen?

gr.daniel


ferry1
Website Member
Posts :196

Website Member
2009-03-30 - 21:42:57 send message to ferry1

ik zal het aan bert vragen ruud.
bedankt voor je reageren.

ik wil het voor de zekerheid 3 keer doen.

maar je heb wel gelijk. het is lastig en voorzichtigheid boven alles. die testen is ook afwachten. maar volgens de woorden kan er een lichte hoop zijn.

dhr dorrestein komt 3 mei ook naar de pakara dag. ik wil er die dag nog meer van te weten komen. en vele andere zeker ook. dus word een wijze dag denk ik voor velen.

ferry


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2009-03-30 - 21:44:11 send message to wiechmann

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

ook als particulier kun je dit kopen.ik gebruik het zelf ook .

en wat ik zelf op dit moment het belangrijkste vind .is dat er een test kom zo dat je dit soort vogels niet meer binnen haal.


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2009-03-30 - 21:52:37 send message to molineti

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ja,o.a bij handelshuis erika.

0475-475498013

Het wordt gewoon opgestuurd en men betaald na ontvangst(was teminste 2 jaar geleden zo).

ik ontsmet er jaarlijks de kooien preventief mee.

ik doe dan de vogels naar buiten,spuit het in het nachthok,laat het enige uren zijn werk doen en was het dan af.

nieuwe zitstokken erin,en dan mogen de vogels weer naar binnen nooit problemen mee gehad(ondanks dat het best een heftig goedje moet zijn).

Het middel verkoopt zichzelf door op de verpakking te zetten dat het alle 18 families virussen dood.

Of dit volledig waar is durf ik niet te zeggen,maar of er betere middelen zijn ook niet.

het werd gebruikt als desinfectie middel tijdens de ruimingen door vogelgriep.
Het zal op dat moment dus wel 1 van de betere middelen zijn geweest.

mochten er nu betere zijn zou ik het graag vernemenhappy :)

waarschijnlijk kan men door te googlen wat meer te weten komen over dit middel en het risico ervan.

Groeten Rene


danielkempenk
Website Member
Posts :405

Website Member
2009-03-30 - 22:02:20 send message to danielkempenk

quote
en wat ik zelf op dit moment het belangrijkste vind .is dat er een test kom zo dat je dit soort vogels niet meer binnen haal.


dat zou heel fijn zijn idd!
van dit soort ervaringen zoals ferry ga je wel nadenken!
het zo een hele opluchting zijn als er gauw iets kwam op de markt.
hopelijk dragen de vogels van ferry een belangrijke positieve bijdrage aan het ontwikkelen van zo'n test, zodat ze niet voor niets dood (zijn) (ge)gaan.

gr.daniel


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2009-03-31 - 12:59:04 send message to Picolet

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Dorrestein is ook aan het NOP verbonden.
Misschien kun je op 3 mei het volgende voorleggen aan de patholoog:

Komt hij bij sectie van vogels van het NOP ook KDS tegen.

Is het besmettingsgevaar bij bezoek aan het NOP indien er vogels besmet zijn groot, klein of nihil?.

Ik kan me haast niet voorstellen dat een park met zoveel kromsnavels, en zoveel probleemvogels geen besmetting heeft van het PFBD en KDS virus.

Tevens is het levensgevaarlijk voor de bestanden dat er in dit park vogels gekweekt worden en verhandeld cq geruild.

Het ergste is dat er verschillende EEP projecten in dit park plaatsvinden.

Overigens heb ik op een lezing gehoord dat er een geelvleugel ara van het project in Rhenen niet de quarantaine doorkwam en is teruggestuurd naar het NOP.

Wie weet krijgen we een eerlijk en duidelijk antwoord van Dorrestein, of een diep stilzwijgen met een frons op het voorhoofd.

Helaas kan ik er niet bij zijn op 3 mei, maar misschien kan dit alsnog ter sprake komen op de bijeenkomst.

Ruud


ferry1
Website Member
Posts :196

Website Member
2009-03-31 - 14:18:43 send message to ferry1

ruud ook ik ben daar zeer nieuwschierig naar.
alleen zal dit onder beroeps geheim vallen lijkt mijn??


ferry


ferry1
Website Member
Posts :196

Website Member
2009-04-01 - 17:42:12 send message to ferry1

even een update van de hele kwestie.

morgen ga ik mijn gehele bestand naar eindhoven brengen.
ze komen gescheiden te zitten van eventuele andere vogels.

als de test er is om het te herkennen zal het rond de 25 a 30 euro gaan kosten om te testen.
dat lijkt me in de toekomst dus een mooi iets om bij het kkp te voegen.

prijs valt me dus mee voor zover dit werkelijkheid word.

gr ferry


danielkempenk
Website Member
Posts :405

Website Member
2009-04-01 - 22:07:44 send message to danielkempenk

quote
als de test er is om het te herkennen zal het rond de 25 a 30 euro gaan kosten om te testen.


dat zou een mooie prijs zijn! hopelijk trekt dat een hoop kwekers over de drempel om ook op kds te testen.
nu maar hopen dat er gauw een goede en betrouwbare test komt die ook de dragers kan testen.

gr.daniel




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 147 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede