Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > buren geklaag !! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



ferry1
Website Member
Posts :196

Website Member
2009-09-23 - 14:10:13 send message to ferry1

vervelend als het zo moet.
ik ben ook bezig te verhuizen en hoop dat het goed komt bij mijn. want dit kan iedereen overkomen.

de tekst ik zal je nek omdraaien zal alleen maar averechts werken.

verder denk ik als de rest niet klaagt dat het toch best moeilijk is om wat voor elkaar te krijgen. al helpt het niet met de onderlinge verhoudingen. vaak als mensen zich ergen of er problemen zijn pikken mensen helemaal niks meer van elkaar.

succes met de kwestie.
gr ferry


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2009-09-23 - 15:38:25 send message to Rik

quote
Probeer het gesprek op te nemen zonder dat de buurman het weet.

Helaas is dit niet rechtsgeldig.
Heb zelf een gesprek opgenomen met mijn vorige werkgever zonder dat hij het wist maar kon de opname niet gebruiken


Klopt. In het privaatrecht is dit niet 'rechtmatig'. Als je ambtenaar zou zijn geweest had de kans erin gezeten dat de rechter het wel als bewijs had toegelaten. In het bestuursrecht is de rechter vrij om ook 'onrechtmatig' verkregen bewijs toe te laten.

In dit geval kunnen de gesprekken dus gewoon als 'bewijs' dienen.


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2009-09-23 - 16:37:48 send message to dun grijzeroodstaart

oke bedankt .

heb de gemeente gebeld en de vraag gesteld waarmee de buurman mij ook mee bedreigde hij zei namelijk als ik wil dan ben jij morgen al je papegaaien kwijt en ik neem aan dat hij bedoelt inbeslag genomen ofzoiets , maar goed de gemeente zei dat dat gelukkig niet zo 1,2 3 kon !?

weet iemand de rechten toevallig daarvan of dat echt niet kan !?

mvg

tim


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2009-09-23 - 17:09:01 send message to Daniel

Beste Tim,



nee voordat er enige verdere stap wordt genomen door de gemeente zal er eerst een geluidsmeting moeten plaatsvinden om vast te stellen of er echt sprake is van overlast voordat er verdere stappen worden ondernomen,
En er zal nooit sprake van zijn dat je vogels per direct zonder waarschuwing in beslag genomen worden. (ten minste zolang de vogels die je hebt volledige legaal zijn, mocht je stiekem een koppel spixara's in je voliere hebben dan kan dat wel)



dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2009-09-23 - 17:21:20 send message to dun grijzeroodstaart

òke gelukkig , ja spixara,s heb ik wel maar zitten goed verstopt hoor hahaha .

met geluid opname zal het moeilijk worden en veel geduld , heb ze vandaag nog niet gehoord .
het is ook van de zotte , kijk als je klaagt over ara,s zeg ik oke maar grijze roodstaarten die wat fluiten en roepen !

maar ik ben wel gerust dat ze niet het recht hebben om mijn vogels af te kunnen nemen , gelukkig zijn het gewoon legale vogels die ik al 8 jaar bezit .

alvast bedankt voor jullie reactie en houd jullie op de hoogte en ik hoop dat ik er op een normale manier uit kom .

mvg

tim


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2009-09-23 - 17:35:52 send message to Rik

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
weet iemand de rechten toevallig daarvan of dat echt niet kan !?


Ha Tim,

Vragen over rechten mag je aan mij stellen. Ik ga volgende week mijn opleiding HBO-rechten afronden en dan heb ik de graad: Bachelor of Law. Mijn afstudeerrichting is privaatrecht maar ik werk in het bestuursrecht. Weet van allebei dus een beetje.wink ;)

Bij dit soort opmerkingen van de buurman kun het beste gewoon even de politie bellen. Dan moet je gewoon zeggen dat als hun niet naar de buurman gaan om te praten dat dan jij gaat.

Dan komen ze langs met een politie-auto en gaan ze een praatje met je buurman maken. Dan staat de hele buurt door het raam naar buiten te kijken. Dat werkt meestal wel goed.


Zonnetje
Website Member
Posts :33

Website Member
2009-09-23 - 17:57:59 send message to Zonnetje

Beste dun; Het is goed dat je gaat praten met de buren maar doe voorlopig geen enkele toezegging
meer want dan is het einde zoek.Die mensen zijn niet eerder tevreden dan dat de vogels weg zijn.
En dan zoeken ze weer wat anders om te klagen.Heb zelf vanaf 1995 problemen gehad en ook vele
toezeggingen gedaan en zels de sleutel van de poort aangeboden om de vogels op te sluiten.Het is goed dat je een rechtbijstand verzekering hebt.
Voorlopig alleen het gesprek aangaan.Heb alle
juridisch stukken liggen en je kunt me altijd bellen .Hopenlijk komt het niet zover en komen
jullie tot een oplossing.

Groeten Zonnetje



dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2009-09-23 - 18:37:27 send message to dun grijzeroodstaart

bedankt rik , en zonnetje ...

inderdaad ik heb me eigen al van me goede kant laten zien om de buitenren [ zeikant ] aan hun kant dicht te maken en 2 vogels op te ruimen !!
nu blijkt dit inderdaad ook al niet goed te zijn , die man is inderdaad op uit dat ik alles op zal gaan ruimen ,,, maar dat nooit .

ik laat hem zijn ding zeggen maar ik zei ook al van de week met de woordenwisseling flink heb geinvesteerd heb in de voliere en als hij nu een jaar geleden het al aan had gegeven had ik alles aan kunnen passen maar goed de man is echt aan het zoeken en denk alleen aan zijn eigen want hij zei dat het hem helemaal niet intreseerde en niet mijn probleem was dat van de voliere dat het een hoop gekost heeft etc etc en dat ik de zijkant voor HEM nog heb dicht gemaakt ..

houd jullie op de hoogte .

gr

Tim


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2009-09-23 - 18:40:36 send message to mijnkaketoes.nl

Quote Dan komen ze langs met een politie-auto en gaan ze een praatje met je buurman maken. Dan staat de hele buurt door het raam naar buiten te kijken. Dat werkt meestal wel goed.

Rik

Dat doet wellicht de veldwachter in Dalfsen nogwink ;), maar in een gemiddelde plaatst komt de politie echt niet. Wellicht nog even de module verbale en daadwerkelijke bedreigingen nakijken voor dat je af gaat studeren.

Veel succes daar mee overigens.

Henk


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2009-09-23 - 19:09:24 send message to wiechmann

tim je heb weer niet goed gelezen .
ik kreeg problemen door mijn grijze en niet door mijn ara's heb ik in mijn vorig antwoord al geschreven .dus onderschat het gefluit niet van een grijze en bij mij is dit door geluidmeting aangetoont.en er heb zelfs een ambtenaar bij mijn buren om 5 uur in de ochtend in de tuin zitten luisteren.net of ze niets anders te doen hebben


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2009-09-23 - 20:46:01 send message to dun grijzeroodstaart

hoi herman

ik heb wel goed gelezen maar je schreef dit laatste er niet bij !

je wilt dus zeggen dat het over het maximale db is !!?

hoeveel is dat weet jij dat dan !?

nou ik vind het knap hoor , kijk ik weet dat jij een hoop grijze had en als je die allemaal tegelijk hoort tijdens zons op of ondergang geeft dat uiteraard meer geluid dan 2 of 3 vogels .

maar goed we wachten af en zien wel wat hij wil voorstellen .


marcelj
Website Member
Posts :71

Website Member
2009-09-23 - 22:05:07 send message to marcelj

Ja dat opnemen zal wel niet gaan. Maar je kunt natuurlijk anderen bij het gesprek aanwezig laten zijn, die dan als getuigen kunnen dienen.
Een rotte situatie voor je Tim, die buurman wil zich gewoon belangrijk voelen.
Groet Angela


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2009-09-24 - 00:09:19 send message to Ton Koek

Ik zou zorgen voor getuigen bij dat gesprek, liefst een stuk of 4 en dat mogen best wat groot uitgevallen heren zijn.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2009-09-24 - 09:28:22 send message to ParkietenPeter

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
Bij dit soort opmerkingen van de buurman kun het beste gewoon even de politie bellen. Dan moet je gewoon zeggen dat als hun (zij) niet naar de buurman gaan om te praten dat dan jij (dan) gaat.


Is nogal een juridisch correcte uitspraak, zeg confrere. sad :( (benevens de grammaticale fouten) wink ;)

quote
... getuigen ... een stuk of 4 en dat mogen best wat groot uitgevallen heren zijn


Zou dat niet al te intimiderend overkomen? 1 of 2 gewone lieve mensen, zoals jij en ik, zou misschien ook al genoeg zijn?

Ik denk als je gewoon begint met een kopje koffie en dan éérst hem zijn verhaal laat doen, daarna kun je eventueel overwegen om het gesprek te beeindigen en te zeggen dat je zult na denken over wat hij gezegd heeft. (ligt er een beetje aan hoe geirriteerd de buurman is) Dan, een dag of wat (evt. afspreken), er op terug komen en vertellen wat jij er van vind en eventueel kunt/wilt doen.

Zo toon je meteen dat je je niet wilt verlagen tot emetionele uitspraken, maar weloverwogen beslissingen neemt.

Daarbij is het te bedenken dat de winter er aan komt, de dagen korter worden en dus de vogels minder actief zijn. En, als de lente komt is de bui wellicht al over gewaaidt. (zo hoef je misschien zelfs helemaal geen beslissing te nemen)

Zo zou ik het dus, denk ik, aanpakken.

Veel succes,
wink ;) Peter


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2009-09-24 - 09:52:08 send message to Rik

@ParkietenPeter

quote
juridisch correct


Juridisch misschien wel, grammaticaal is deze zin zin alleen wat minder.laugh :D

Aan de andere kant zou ik mijzelf of mijn vogels niet laten bedreigen. Dan valt er met mij tenminste niet meer te praten.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 73 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede