Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > tijd voor kattenbelasting?
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2010-06-13 - 00:44:59

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Okee, stel dat je de baasjes belasting zou kunnen laten betalen, zijn je vogels dan voortaan veilig?

Logischer vind ik een verbod op het houden van dieren als je ze binnen je eigen terrein niet kunt bieden wat ze nodig hebben, zoals voldoende ruimte. Meyer zegt het eigenlijk al in zijn olifanten-voorbeeld: de behoefte van het dier is geen argument om het dier op andermans grond te laten rondlopen.
Mer andere woorden: als je een olifant wilt houden, dan moet je zelf over een voldoende groot stuk afgezet terrein beschikken, anders is het verboden......en dat zou voor katten ook moeten gelden!


remon
Website Member
Posts :28

Website Member
2010-06-13 - 09:43:44

Zouden ze kunnen doen maar wat is het volgende vogels maken ook lawaai vooral als er meerdere bij mekaar zitten het geluid blijft ook niet binnen je eigen grenzen plus een voliere trekt ongedierte aan waar de buren ook mee te maken krijgen vooral als je geen binnenkooi hebt en je verplicht ben om je vogels buiten te voeren. Ben het wel eens dat je moet proberen je kat binnen te houden maar dat lukt niet altijd.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2010-06-13 - 10:11:47

Ik houd denk ik andere / anders vogels dan jij.
Hmm Karel postduiven? Hond?

Ik denk dat een bepaalde hoeveelheid belasting(geluid, overlast) "mag" Immers we leven dicht bij elkaar.
Het gaat er om wat men van elkaar tollereert en dat wordt tegenwoordig steeds minder(zie afg. woensdag) en anderszijds vind men het steeds gewoner dat een andere niet moet zeuren.
M.a.w. men houdt steeds minder rekening met een ander en klaagt meer over de ander.

Voor wat betreft het kattenprobleem. Kattenbelasting, indien controleerbaar, zou het een oplossing zijn, al gaat het niet om de centen(misschien overheidstekort ineens verleden tijd ;-0)

Misschien elke kat laten helpen die op straat loopt?

Als ik ook hoor welke "oplossingen" men weet van weer een ongewenst "ohh, zo schattig" nestje heeft.
Liefhebbers?


remon
Website Member
Posts :28

Website Member
2010-06-13 - 10:41:14

Daar heb je helemaal gelijk in tolerantie is steeds minder. Zelf heb ik gaaien en eens in de zoveel tijd ga ik na mijn buren om te vragen of ze er last van hebben. Ze komen bij mij ook niet elke dag buiten alleen als ik thuis ben want dan kan ik het controleren met het geluid en dat gaat goed. Ook mag je katteneigenaren er op aan spreken als je er echt last van heb en wat te kunnen doen. Wel zijn er hulpmiddeltjes om katten buiten te houden soort spray wat voor ons fris ruikt maar de kat een hekel aan heeft. Maar sommige katteneigenaren kijken nergens naar maar dat is ook met andere huisdieren. Belasting is niet voor de dieren maar voor de schatkist, honden moeten betalen voor uitlaatstroken te maken en onderhouden maar hier worden ze allemaal weer afgebroken maar betekent niet dat de belasting voor de hond verdwijnt


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-06-13 - 12:29:18

het is toch van de zotte dat ik middeltjes moet gaan aanschaffen omdat ANDEREN zo graag een kat willen hebben?
Voor insecten etc etc is wat anders, die zijn van niemand,en is de natuur, maar voor andermans dieren allerlei aanpassingen etc gaan doen slaat toch eigenlijk nergens op.
Je mag rustig weten, ik heb schrikdraad gekocht ( en werkt fantastisch) omdat uiteindelijk de katten zelf er ook niets aan kunnen doen ,hoe hun baasje er over denkt, maar geloof me, als ik net zo veel overlast van het baasje zou hebben zou het over een heel andere boeg zijn gegaan.


remon
Website Member
Posts :28

Website Member
2010-06-13 - 13:30:08

Wist dat dit zou komen en ja eigenlijk heb je gelijk. Maar ben blij dat je een goede oplossing hebt gevonden en weer rust hebt kleine inverstering dat is waar maar het probleem is opgelost.

Succes


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2010-06-13 - 18:54:22

quote
als ik net zo veel overlast van het baasje zou hebben zou het over een heel andere boeg zijn gegaan.


sad :( Hm, tja wat gij wilt dat mensen voor u doen, doet ook gij evenzo.
Toch?
Als iedereen zich aan deze wijze, gulden regel zou houden, zag het er al heel anders uit.
Daarnaast zijn we dierenliefhebbers of selectanten? Ik wel, de ander niet?

Overlast is een heel groot woord. Verdragen en adaptie is een veel mooier woord vind ik.

wink ;) Peter


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-06-14 - 00:07:32

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

laat ik het anders zeggen: Als ik net zo veel last van het baasje zou hebben, zou ik in elk geval er niet zo veel energie , geld etc in stoppen. Bovendien kan je die gene persoonlijk verantwoordelijk houden voor zijn daden. En als diegene inderdaad een beetje nadenkt zou ie weten dat ie een ander inderdaad geen overlast moet bezorgen.wink ;)

Maar hoelang, en hoever moet je overlast verdragen? iedereen heeft een moment dat z'n emmer volzit toch?


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2010-06-15 - 00:01:07

quote
Je moet zijn baasje gewoon een emmer koud water op zijn kop gooien. Dit is namelijk de schuldige.


Haha! Ik heb zelf ook een kat maar zou hier wel om kunnen lachen.

Ik heb zelf een half verwilderde kat. Dat beest heb ik uit medelijden overgenomen toen hij zo'n 5 maanden oud was en omdat z'n baasje aan de drank was. Hij is het buitenleven gewend...en daarom niet meer binnen te houden.

Hét ideale dier bestaat niet. Zowel katten als honden als vogels zorgen allemaal voor 'overlast'. Elk voordeel heeft zijn nadeel.wink ;)


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2010-06-15 - 00:05:19

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Oh ja....maar pak wel het baasje aan! Niet het beest. Tenslotte zijn we allemaal dierenliefhebbers.

By the way: dat verhaal van 'het is de natuur' is natuurlijk grote onzin. Er zijn té veel katten en die bezorgen te veel overlast en maken ze maken te veel kapot. Dat besef ik ten zeerste. Het is de natuur dat mensen veel dingen voor zichzelf goed willen praten.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-06-20 - 10:15:34

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
Oh ja....maar pak wel het baasje aan! Niet het beest. Tenslotte zijn we allemaal dierenliefhebbers


die zullen uiteraard hun beestje verdedigen : het is zo'n lief beestje die doet nooit wat, nee hoor het zullen vast de andere katten zijn.
Maar geloof me, en ik heb het echt zelf meegemaakt toen ik nog duiven had, de buurman van 4 huizen verderop had ook duiven, en daar lagen zijn katten heerlijk te zonnen op de klep van zijn hok ( spoednik) en de duiven liepen letterlijk over, en naast de katten, het deerde hen niets.
Maar..... die zelfde katten van hem hadden het wel op mijn duiven voorzien als ze in mijn tuin kwamen.
Je zou zeggen, die katten zijn helemaal tam met duiven, maar toch , ze wisten dat het een ander terretorium was, en ze veranderden in echte sluipers.
Zelfde zie je bij honden hoeveel honden heb je niet die hun eiegn kat niets doen, maar een andere kat het liefst zouden aanvallen.
Dus kortom, de meeste baasjes zien niet dat hun kat ook een ( oevrigens heel natuurlijke ) andere kant heeft.
En nogmaals omdat het beeste er niets aan kan doen heb ik uiteindelijk schrikdraad gekocht, en ben ik tot nog toe van het hele gezeur af. Behalve in mijn voortuin, want daar heb ik nog wel eens bezoek van de kat, maar gelukkig geen volliere, daar loeren ze op de wilde vogeltjes, en leggen ze af en toe nog een fooitje neer.
Totdat ook hier de maat vol is.


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2010-06-20 - 12:15:57


quote
uiteindelijk schrikdraad gekocht, en ben ik tot nog toe van het hele gezeur af. Behalve in mijn voortuin, want daar heb ik nog wel eens bezoek van de kat,


Kijk en daar moet je nu je schoonmoeder inzetten,
dit doen ze ook bij vogels op het land.laugh :Dlaugh :D

Maar ik ben het met je eens schrikdraad is de enige oplossing.

Groeten Meyerwink ;)


Pastis
Website Member
Posts :111

Website Member
2010-06-20 - 14:58:40

... katten kunnen het ook niet helepen dat wij zonnodig vogels moeten gaan houden....
Ikzelf heb drie katten en een hoop vogels. Heb er totaal geen last van.
Sommigen willen hier een kattenbelasting.... Wel waarom dan ook geen vogelbelasting??????

Leven en laten leven... De menselijke soort heeft al genoeg naar de verdoemenis geholpen.


Pastis
Website Member
Posts :111

Website Member
2010-06-20 - 15:00:03

btw: Katten ruimen ook heel wat ongedierte op.


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2010-06-20 - 15:27:19

Ben tegen kattenbelasting falikant tegen maar wel voor adequate maatregelen .
angryangry
Allereerst alle katten van echte liefhebbers chippen als die nog niet gechipt mochten zijn .happy :)

De loslopende katten allemaal vangen ! happy :)

Geen chip een spuitje !sad :(

In een wat grotere plaats is dat werkverschaffing die zichzelf terugverdient .
happy :)happy :)happy :)happy :)
Wel een chip eigenaar bekend dikke boete en ophalen dat lieve diertje !happy :)
2de maal gevangen weer dikke boete en spuitje voor de kat .sad :(

Wie zijn kat niet binnen 1 dag ophaalt exstra kosten opvang gelijk een asiel dat berekend .happy :)

Heb een gruwelijke hekel aan katten van een ander die ze maar los laat lopen .angryangry

Wat sommigen niet weten dat kattenstront buiten het stinkt as een bunzing ook erg gevaarlijk is voor m.n. kleine kinderen die in zandbakken spelen waar die lieve diertjes ook in kakken en sijken , kleine kinderen steken van alles in de mond en met die reclame van ruiken en proeven in mijn achterhoofd !!sad :(sad :(

Paul





Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 148 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede