Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > tijd voor kattenbelasting?
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2010-06-23 - 20:00:06

kijk verplicht chippen is iets heel anders en ook normaler !!! dan knal maar af .. ik leeg ook niet een dubbelloops in iemand zijn voliere met kanaries omdat ik het geluid vervelend vind en wat je in je eigen tuin uitvreet moet je zelf weten maar het mag toch zeker ALS DIERENLIEFHEBBER !!????? zijnde toch niet de voorkeur hebben en zwerfkatten die ingeleverd worden verplicht steriliseren


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-06-23 - 20:01:02

quote
heb liever dat mensen een keer beter gingen nadenken VOOR dat ze uberhaupt een huisdier aanschafte ...


En aangezien ( het grotendeel van de ) mensen dat nou eenmaal niet doet, zijn er dus andere ( ontmoedigings) maatregelen nodig, waarvan kattenbelasting er één zou kunnen zijn.
Ter vergelijking, als mensen zich in het verkeer ook aan de regels zouden houden, en zouden nadenken , zouden er niet zo veel bekeuringen worden uitgeschreven, en zou het programma wegmisbruikers per direct van de buis kunnen,laugh :Dwink ;)


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-06-23 - 20:05:28

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

quote
kijk verplicht chippen is iets heel anders en ook normaler !!! dan knal maar af


mee eens, daarom heb ik ook schrikdraad genomen, omdat het beest zelf er ook niets aan kan doen.
Maar ik kan me de frustratie van sommige wel voorstellen waar de overlast heel heftig is, en de gemeente niet ingrijpt, en de eiegenaar van de kat niet te achterhalen is.
het zou inderdaad een plaag kunnen worden, want de katten volgen gewoon hun natuur, en zullen voor nageslacht willen gaan zorgen.
Bovendien wie gaat de sterillisatie betalen? dat zou dus mooi gefinancieerd kunnen worden vanuit de kattenbelasting.
Bovendien zorgen de uitwerpselen ook nog eens voor de meest vreselijke ziektes bij de zandbakken voor kinderen.

Een poosje geleden was er ook een topic over de overlast van vogels die werden afgemaakt op Schiphol, en daar waren er een hoop forum bezoekers mee eens dat de veilgheid van mensen voorop diende te staan, welk recht hebben deze katten boven die van de vogels bij Schiphol?
Want ook de katten zorgen voor gevaarlijke situaties op de wegen.
en zoals gezegd ziektes in bijv zandbakken voor kinderen.Maar inderdaad het is een UITERSTE MAATREGEL.


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2010-06-23 - 21:08:32

Ben ik " blij " dat ik geen kanaries heb wink ;)wink ;)wink ;)

Paul


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-06-23 - 22:03:35

quote
dan knal maar af .. ik leeg ook niet een dubbelloops in iemand zijn voliere met kanaries omdat ik het geluid vervelend vind


ik ook, voor je het weet worden ze afgeschoten vanwege de geluidsoverlast, want die kunnen een pokkeherrie maken zeg laugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :D


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-07-01 - 22:44:57

http://www.youtube.com/watch?v=f_C7GqU3fJ4

duidelijker kan niet kijk zelf maar.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-10-16 - 20:06:56

schijnt dat dit nieuwe kabinet dit als een welkome bron van inkomsten gaat zien????
Dus kattenbelasting dichterbij dan ooit??????


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2010-10-16 - 20:28:53

Dat hoop ik toch niet, mijn katten kunnen de straat niet op, wel lekker op het balkon in het zonnetje.


Geert-Best
Website Member
Posts :199

Website Member
2010-10-16 - 20:32:01

Mijn honden komen ook niet op straat maar ik moet wel betalen.
Kattenbelasting? Graag dus.


Ubernoob
Website Member
Posts :405

Website Member
2010-10-16 - 21:16:26

Ik hoop het niet. Betaal al hondenbelasting.

Vroeger was ik ook een kattenhater. Tot mijn vrouw een kitten meenam..... Tja ik heb een hond, mangoesten en een paar vogeltjes. Zeg dan eens zij geen huisdier mag. Zowiezo heb ik al niks te vertellen hier dus.

Maar tot mijn stomme verbazing leven hond, kat, vogels en mangoesten hier vreedzaam bij elkaar. En ik heb geen last meer van andere katten in de tuin.

Overigens loopt onze kat dus netjes gecastreerd en gechipt buiten rond. Alleen dat belletje raakt hij telkens kwijt....


Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2010-10-17 - 08:31:21

Honden bezitters zijn in mijn ogen de grootste asos die er rondlopen.

Altijd lopen die kadavers rond
altijd komen mijn kinderen thuis met sdtront aan hun kleren en aan hun schoenen.

Ik heb zelf bij staatsbosbeheer gewerkt en werkte dus in natuurgebieden.

Altijd waren het de hondenbezitters die die smerige krengen niet aangelijnd hielden en het wild opjoegen en regelmatig werd er een reekalf dood gebeten.Of een drachtig ree liep zich dood in prikkeldraad dat wij het kalf eruit hebben gesneden en met de fles groot hebben gebracht(was gelukkig bijna volgroeid)

Ging eens mee met een jachtopziender,smorgens om een uurtje of 7 zagen we een boufier een reekalf doodbijten,de jachtopziender bedacht zich geen moment en pakte zijn vuurbuks en schoot de hond af.Bleek dat dit beest al meerdere kalferen dood had gebeten en er een sport van gemaakt had.De eigenaar was al 4x gewaarschuwd en kreeg er nog een prent bij.

Dus geen geklaag over katten,die graven een kuiltje waar ze hun ontlasting in doen.

Dag dag


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2010-10-17 - 08:36:14

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Dus geen geklaag over katten,die graven een kuiltje waar ze hun ontlasting in doen. Ruben31.

Dat is heel mooi dat ze dit doen. Maar laten ze het a,u,b in de tuin van de eigenaar doen en niet in mijn tuin.

gr

Henk



Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2010-10-17 - 09:45:14

Wat dacht je dat loslopende katten jaarlijks vermoorden aan kleine zoogdieren en vogels?

Volgens schattingen worden er jaarlijks 8000 verwilderde katten afgeschoten door jagers, wellicht aan de lage kant.

Ruud


Galah46
Website Member
Posts :188

Website Member
2010-10-17 - 10:36:03

Zo te lezen moeten er toch heel wat katten vrij rondlopen in NL. Zo erg dat ze overlast bezorgen.Hier in Belgie zitten er natuurlijk ook, maar vindt dat die dieren op bepaalde streken of steden wel veelvuldig te zien zijn.Op de meeste plaatsen ziet men er zelden.Weet ook wel dat er gevangen worden en naar de asielen gebracht worden, waarbij verwilderde katten op de electrische plaat gezet worden, dus afgemaakt.
Als er een hond gesignaleerd wordt die verdwaald rondloopt wordt deze ook gevangen en opgevangen. Sommigen keren zo terug naar hun baas, mits vinden van chip of tatto in de oren.Anderen verblijven in afwachting een nieuw baasje te vinden. Maar alles van dit loopt niet altijd zoals het zou moeten verlopen.
Hier in Belgie is er ook geen hondebelasting meer, die is jaren geleden afgeschaft. Voor katten bestaat dit uiteraart totaal niet, deze worden beschouwd als vrij dier(???? wat dit ook moge voorstellen)Weet anders niet hoe het verloopt alhier.
Zelf heb ik 2 raskaters en een gewone(gecastreert), die komen zowieso nie buiten, onze hond blijft thuis, heeft plaats genoeg in onze grote tuin.
Met een heffing te vragen voor huisdieren gaat NL het 'probleem' niet oplossen, mss wel verminderen van dieren houden. Let maar op dat ze dan ook geen heffing gaan vragen voor onze vogels, zal nog vlugger verdwijnen dan dat het nu het geval is.De generatie die vogels houden,zoals wij allemaal, boert achteruit, er zijn minder opvolgers. Jongeren hebben tegenwoordig ook andere interesses. En toch worden er erg veel vogels, katten, honden gekweekt, verkoopsites staan er bol van.
Zo zie ik dat, of vergis ik me ?
mvg


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2010-10-17 - 10:50:11

Lijkt me net als alle andere plannen die dit kabinet heeft niet uitvoerbaar (hoezo kiezersbedrog! Van een kabinet dat zo daadkrachtig wil zijn )




Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 188 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede