Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Free flight keuze
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-05-29 - 12:43:07 send message to whitebulldog

quote
pffffffffffffffff



zo warm is het toch niet meer?laugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :D


Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2011-05-29 - 17:00:56 send message to Ruben31

Neem een roepie roepie vogel.

Die zijn handtam te koop voor een paar knaken bij dennis papegaai.


Exofauna
Website Member
Posts :141

Website Member
2011-05-29 - 18:35:38 send message to Exofauna

Kan iemand mij wat meer vertellen over de Australische koningsparkiet?
Ik vind het echt heel mooie vogels en ze hebben ook een prima formaat voor de free flight.

Ik weet alleen niet hoe het met hun geluid zit en wat ze aan kou kunnen hebben.

Vriendelijke groet Robin!


oli4
Website Member
Posts :745

Website Member
2011-05-29 - 19:11:17 send message to oli4

makan niet veel lawaai, kunnen best tegen kou mits ze afgeschermd zitten en de mannen zijn inderdaad heel mooi en opvallend. Maar je wilt een hele tamme vogel, ben er zeker van dat deze vogels heel tam kunnen worden, maar denk (lees denk want ik heb geen ervaring) dat de koningsparkiet in vrije vlucht een iets meer schuchterige vogel is dan bijvoorbeeld een pyrrhura

een man valt dan ook meer op door zijn kleur, maar dat weet je op voorhand ook niet altijd als je een jong aan het opleiden bent, je moet dan zo snel mogelijk via DNA je vogel laten testen als je persé een man wilt.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-05-31 - 17:03:32 send message to whitebulldog

is het bij free flight ook nog zo dat mannen het beter doen dan poppen of andersom?


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-05-31 - 19:31:35 send message to whitebulldog

zo ja , is dit dan ook soortafhankelijk?


Ubernoob
Website Member
Posts :405

Website Member
2011-05-31 - 19:44:55 send message to Ubernoob

Nee voorzover ik weet is er geen verschil tussen de mannen en poppen. Alle dieren hebben natuurlijk hun eigen karakter maar het is niet zo dat een bepaald geslacht beter of minder geschikt is voor Free Flight training.


Exofauna
Website Member
Posts :141

Website Member
2011-06-01 - 14:27:31 send message to Exofauna

Ik zit toch nog steeds er over te denken om met een valkparkiet te beginnen omdat ik dan tenminste zeker ben dat de vogel niet te veel lawaai maakt en bestand tegen de kou is.
En het klinkt mischien een beetje egoistisch maar mijn portomonee ziet denk ik toch liever een valkparkiet van 2 tientjes weg vliegen dan een koningsparkiet van 200 eurorazz :p.

Maar als het aan mij ligt vliegt er nog geen grasparkietje weg want ik wil echt serieus trainen en de vogel geen onnodig risico laten lopen.

Als ik een valkparkiet neem is het dan misschien geen goed idee om een albino ofzo te nemen zodat hij op kleur toch nog wat makkelijker terug te vinden is mocht er iets misgaan?

Vriendelijke groet Robin!




Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-06-01 - 15:11:45 send message to Karel

Als je met een valkparkiet gaat vliegen, dan zul je deze vrij snel kwijt zijn.


Exofauna
Website Member
Posts :141

Website Member
2011-06-01 - 16:47:30 send message to Exofauna

Hoi Karel,

Ik heb inderdaad ook al dingen gehoord dat door hun nomadische levensstijl in de natuur ze eerder de vleugels nemen.

Maar denk je dat een valkparkiet totaal ongeschikt is of zou het wel te doen zijn?

Als de valkparkiet niet geschikt is dan hoor ik het ook graag als iemand nog een idee heeft over een vogel die niet te veel geluid produceert, buiten kan blijven in de winter en ook geschikt is voor de free flight.
(Het liefst een wat goedkopere soort maar anders wil ik ook iets duurders wel overwegen.)

Vriendelijke groet Robin!


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-06-03 - 23:33:54 send message to whitebulldog

quote
Als je met een valkparkiet gaat vliegen, dan zul je deze vrij snel kwijt zijn.



zou het geen optie kunnen zijn om met een mannetjes valkparkiet te gaan vliegen, en deze te koppelen aan een popje, en de pop, in gesloten kooi, of gekortwiekt op stok/schouder bij je te houden als motivatie om niet te ver, en voor altijd weg te vliegen?
wellicht kan je zelfs gebruik maken van opgenomen geluid van de pop, en deze (versterkt) afspelen als ie te ver uit het zicht zou verdwijnen?


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-06-04 - 00:18:51 send message to Karel

Nee, Whitebulldog. Een valkparkiet is een paniekvogel. Het kan best een tijdje goed gaan, maar als hij onverhoopt in een voor hem onbekende omgeving terecht komt, dan vliegt hij plotseling recht omhoog en vliegt vervolgens op 50 meter hoogte zover als hij kan.
Dat kan kilometers ver zijn en dan kun je in je achtertuin het geluid van een andere valkparkiet of van een vers appeltje nadoen: hij hoort het allang niet meer.


Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2011-06-04 - 08:36:21 send message to Ruben31

Zal het anders zeggen.

Neem een inteligente vogel en dan maak je meer kans van slagen.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-06-05 - 14:44:57 send message to whitebulldog

duidelijk Karel

@ ruben31 een kruising papegaai/postduif? kan ie de weg terug vragen.
maar ff serieus waar denk jij dan aan?


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2011-06-05 - 15:00:40 send message to Dennis Fr.

Een hele hoop meningen. Zolang je niks probeert weet je het ook niet. Het wegvliegen van je vogel kan met elk soort gebeuren. Dus ik zou zeggen probeer het gewoon. met welk soort dan ook.

Groeten Dennis




Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 121 bezoekers op de site, waarvan 9 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede