Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Papegaaienziekte Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2011-11-21 - 20:12:58 send message to P.Rooth

Hallo Edou

Dat virussen en bacterieen zich ook door de lucht verspreiden is bekend .

Een ontsmettingsbad/mat helpt wel degelijk tegen inslepen van vuiligheid zoals bacterieen die aan schoenen meegenomen worden .

Is in de intensieve ( smerige ) veehouderij alleen verplicht als er weer een uitbraak van kippegriep o.i.d. gaande is terwijl dit tot de standaard zou moeten behoren

Paul


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2011-11-21 - 21:28:01 send message to Ton Koek

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Berichtje hersteld nav Karel's correctie, dank.


wilbor
Website Member
Posts :121

Website Member
2011-11-21 - 21:35:59 send message to wilbor

Met alle respect, maar de vraag was eigenlijk of er in de toekomst nog wel tentoonstellingen kunnen worden gehouden als er voor elke parkiet een gezondheidsverklaring moet worden afgegeven.Zo'n 20 procent van alle papegaien en parkietachtigen zijn drager van het virus. Natuurlijk moet het vogelverblijf schoon zijn om ziekten te vermijden, zoveel als mogelijk.De vraag was ook of er in de toekomst nog wel tentoonstellingen kunnen worden gehouden als men verplicht wordt voor elke parkiet welke men wil inzenden naar een T.T een gezondheidverklaring moet hebben. Bij mij was het zo dat ik voor elke Catharina parkiet [Groene] in Duitsland een verklaring moest hebben.De dierenartskosten waren per parkiet € 61 plus nog € 5 voor het bloed prikken per vogel.Wanneer ik dat zou laten doen komt z'n parkiet op € 81 bij een richtprijs van € 15 voor een groene Catharina.Wanneer ik 20 Catharinaparkieten wil inzenden moet ik dus 20 x € 66 betalen voor gezondheidverklaring = € 1320. Dit heeft niets met knieperigheid te maken.Wel als dat in Nederland ook zou worden verplicht het tentoonstellings gebeuren wel eens over kan zijn.Dit was eigenlijk de kern van mijn verhaal


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-11-21 - 21:55:57 send message to Karel

Papegaaienziekte:

Chlamydophila psittaci (formerly Clamydia psittaci)


edou
Website Member
Posts :159

Website Member
2011-11-21 - 22:13:11 send message to edou

hallo paul,

in jou smerige intensieve veehouderij moet je al douchen, ( mocht je al een stal binnen komen)


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2011-11-21 - 23:23:45 send message to Antonia

@wilbor, wmb mag het dan ophouden ja, als we dat er niet voor over hebben ...


marc1
Website Member
Posts :416

Website Member
2011-11-22 - 07:19:41 send message to marc1

Wilbor, je hebt gelijk, zo als jj het uitrekent, heb je een sterk punt, dat is geen doen meer.

wel denk ik als je een test laat doen vanuit huis en een verklaring hebt dat we dan mooi op weg zijn


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2011-11-22 - 14:14:39 send message to Ton Koek

Is een zogenaamde eigenaarsverklaring parkieten/papegaaien niet voldoende voor shows in het buitenland?



wilbor
Website Member
Posts :121

Website Member
2011-11-22 - 14:30:10 send message to wilbor

Helaas niet, mijn en andere inzenders van parkieten werden geweigerd omdat er geen gezondheid verklaring bij zat. Het was zelfs zo, als onze zustervereniging onze parkieten toch op de show zou plaatsen zonder papieren en er kwam controle dan werd de hele show direct gesloten met alle gevolgen van dien. Onze vogelvrienden hebben allen wel een onderzoek laten doen op hun parkieten, maar daar koste het €5 per vogel.


wilbor
Website Member
Posts :121

Website Member
2011-11-22 - 14:33:17 send message to wilbor

Onze vogelvrienden uit Duitsland dus.


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2011-11-22 - 16:10:38 send message to eric 008

waar zit het prijs verschil hem in van onderzoek in duitsland en nederland ?


wilbor
Website Member
Posts :121

Website Member
2011-11-22 - 16:57:50 send message to wilbor

Goeie vraag. ????? In Nederland Consult per vogel, zakelijkheid, wie het weet mag het zeggen


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2011-11-22 - 18:06:24 send message to Antonia

Voor deze test heb ik bij elke vogel het bedrag van +/_ 65 euries betaald, ex consult dus lijkt me niet dat ze daar op die show op dezelfde concrete manier testen ...
Ook als je via bloedmonster laat testen ben je dat bedrag kwijt en dat gaat naar een lab, hier, in Duitsland of Engeland wink ;)


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2011-11-22 - 20:00:30 send message to P.Rooth

Hallo Edou

in jou smerige intensieve veehouderij moet je al douchen, ( mocht je al een stal binnen komen)

Gaf je aan en waar dit gebeurd zoals het zou behoren heeft u mogelijk ervaring mee .


Wat uit die smerige stallen komt van die vuile vieze intensieve veehouderijen daar hoor ik u een beetje over met de opmerking dat bacterieen en virussen zich door de lucht verplaatsen .

Nu ben ik een ervaringdeskundige aangaande die troep wat uit dergelijke stallen komt aangezien ik op korte afstand van zo'n vuile fabriek woon .
Wij krijgen bij een verkeerde wind dat fijnstof over ons heen en worden daar ook ziek van .
Dat kortgeleden nog de Q koorts in het nieuws was en mensen stierven door langs zo'n vuile geitenhouderijen te fietsen is ook gevolg van fijnstof wat door de lucht verplaatst wordt en bacterieen en meer van dat lekkers bevatten .

Kuikenhouderijen bevatten nog meer fijnstof en ook daarin komen bacterieen en virussen voor zelfs zoveel dat er een onderzoek gehouden is door de Universiteit van Utrecht en dat was schrikken voor velen .
Oud min Alders heeft een rapport gemaakt en de GGD is ook naar buiten getreden dat er giftige stoffen verspreid worden met het fijnstof en de gezondheidsrisico's binnen 250 van zo'n smerige vieze stinkzooi ernstig genoeg zijn dat er maatregelen genomen dienen te worden tevens dat er vuile en giftige bacterieen tot wel een kilometer gevonden zijn .

Dus douchen voor je erin zou mogen is een hele grote wassen neus .
Een normaal denkend mens wil niet in zo'n stinkstal .

Een ps je erbij .
Een buurman van mij kon zo naar binnen lopen en schrok zich een ongeluk daar de levende kuikens struikelden over de dooien en hij had niet gedouched


Paul




johnveraart
Website Member
Posts :77

Website Member
2011-11-22 - 20:25:54 send message to johnveraart

het ziekte vrij houden van je bestand is lastig zeker ,als je weet dat bv 20% van de wilde duivenpopulatie ook papegaaienziekte heeft




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 125 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede