Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Hoe wil je behandeld bij een koop van vogels? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



jan-ferdinand
Website Member
Posts :86

Website Member
2011-11-27 - 21:09:35 send message to jan-ferdinand

@ Rik
kijk je eerst naar de vraagprijs of kijk je naar de vogel die je denkt nodig te hebben voor je bestand??

voor de rest koop ik alleen vogels bij kwekers thuis puur om te kijken hoe ze erbij zitten
en hoe de verkoper ze heeft gehuisvest

happy :)happy :)


RICHARDVHASSELT
Website Member
Posts :232

Website Member
2011-11-27 - 21:27:35 send message to RICHARDVHASSELT

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Wat ben ik nodig geen nummer erbij mailen kan ik bellen nummer bekend direct bellen ,kijken is het naar het zin meenemen niet naar het zin vogel wel maar de boel vies en smerig laten zitten zelf heb ik het schoon en netjes verwacht ik ook van anderen dan.
En afspraken nakomen is ook belangrijk doe ik zelf ook word het iets later bel even kleine moeite voor iedereen wel zo handig maar ben compleet geen aan en verkopen meer nodig voorlopig.


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2011-11-27 - 21:32:16 send message to P.Rooth

Hallo Rik

Voorbeeld is duidelijk maat snap niet waar je die opmerking vandaan haalt om de prijs aan te passen

Vraag gewone prijzen die ikzelf gewoonlijk moet betalen als ik wat wil kopen .

Iemand die intersse heeft vraagt naar de prijs en die krijgen ze dan ook .
Wat ze ermee doen ??
Is vaak om te weten wat ze zelf hebben en daarvoor gevraagd zou 'moeten 'worden .
De ene Pennant is de ander niet er zijn zoveel miezerds die ik niemand wil en heb je geen ene fluit verstand van vogels omdat je eerst een kippenhok hebt en daar parkieten in wil TRAP je in een PRIJS die veel te hoog is voor dergelijke vogels ondanks de prijs bij de vogels vermeld staat .

Is en blijft over hoe wil je behandeld worden bij een koop van vogels ?

Om meer van vogels die de interesse hebben te weten te komen is het niet anders dan naar liefhebbers te gaan die dergelijke vogels hebben en daar kijken en vragen stellen zonder dat een verplichting bestaat om 1 vogel aan te schaffen

Hobby delen is toch ook onderdeel van de hobby !

Paul


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2011-11-27 - 21:32:29 send message to ineznick

Paul , ben het gedeeltelijk met je eens. Als er geen prijs bij staat en je begint net met deze vogels dan weet je ook niet precies wat je er voor moet geven.
En ik moet eerlijk toegeven dat ik niet zo snel de telefoon pak om dan maar even te bellen.
Natuurlijk kan ik wel even bellen. Maar doe het liever per mail en op het laatste moment bellen.(om wat af te spreken)
Zit voor mijn werk al de hele tijd aan de telefoon.
En als je een prijs bij je vogel(s) zet en er wordt op geboden, wat je niet aan staat, kun je het bod gewoon verwijderen of er niet op reageren.
Dat vind ik zelf wel makkelijk.
Moet er niet aan denken dat ik al die mensen die van die lage boden doen, aan de telefoon moet krijgen en ze dan uitleggen dat het bod te laag is.


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2011-11-27 - 21:36:14 send message to ineznick

"Hobby delen is toch ook onderdeel van de hobby !"

Helemaal mee eens, Paul.


RICHARDVHASSELT
Website Member
Posts :232

Website Member
2011-11-27 - 21:38:48 send message to RICHARDVHASSELT

Ja maar bieden op een advertentie kan ook al nooit je moet het te kopen dier eerst zien alle waar is naar zijn geld zeg ik altijd je kan nooit bieden je zal eerst moeten kijken hoe de zaak in elkaar zit en wat en hoe het is.
Biedingen schakel ik altijd uit als ik wat verkopen wil ze bellen maar en komen maar kijken als ze het hebben willen.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2011-11-27 - 21:49:02 send message to Rik

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
@ Rik
kijk je eerst naar de vraagprijs of kijk je naar de vogel die je denkt nodig te hebben voor je bestand??


Goede vraag Jan-Ferdinand!

Ik kijk eerst naar de vogelsoort en daarna naar de eventuele mutaties of ondersoorten die mij aanstaan. Daarna kijk ik naar welke mutaties/ ondersoorten binnen mijn budget liggen en maak ik een keuze.

Als er geen prijzen bij advertenties staan wordt het lastig. Bovendien zit er een groot verschil tussen de onderlinge prijzen van mutaties en soorten. De één vraagt soms € 800,-- en een ander € 400,-- voor dezelfde vogels. Richtlijnen van vogelbonden zeggen bovendien bijzonder weinig. Deze zijn vaak achterhaald of de mutatie wordt niet genoemd.

Het is voor mij persoonlijk altijd een vicieus cirkeltje. Het lijkt of het onnodig lastig wordt gemaakt. Dan ook nog vaak het geschreeuw bij advertenties met het gezeur over nummerherkenning. Dan heb ik vaak zo iets van ‘laat maar!’.

Voor iemand die veel ervaring heeft met kopen en verkopen van een bepaalde soort is het natuurlijk anders. Die mensen zijn vaak op de hoogte van prijzen etc. Voor een leek als ik die af toe en toe wat vogels koopt is het bijzonder lastig.

Verder zie ik het liefst een advertentie met de vogels en de daarbij behorende prijs. Anders heb ik in mijn beleving niets om over na te denken.

Hopelijk is het duidelijk wat ik bedoel.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2011-11-27 - 22:09:11 send message to Rik

Oh ja…en hoe ik verder behandeld wens te worden?

Ik wil dat een verkoper respectvol met mij omgaat en respectvol met zijn vogels omgaat. Net als op het werk, in de winkels en op het station de mensen met elkaar om horen te gaan.

Het uitvangen van papegaaien vind ik een noodzakelijk kwaad. Dat geschreeuw van die vogels kan ik slecht hebben. Dat gaat me door merg en been.


cactushenk
Website Member
Posts :91

Website Member
2011-11-27 - 22:44:09 send message to cactushenk

Sorry maar ik vind het allemaal een beetje onzin wat hier geschreven wordt.

Hoe de verkoper mij behandeld maakt me niet zo veel uit , ik kijk alleen naar de vogel die ik wil kopen. Ziet die vogel er goed uit dan is dat voor mij voldoende ,hoe de eigenaar of de kooien eruit zien is niet zo van belang voor mij.
Trouwens de vogels die bij een liefhebber vandaan komen die het niet zo nauw heeft met de hygiene blijken dikwijls ijzersterke vogels te zijn!
De prijs bepaal je uiteindelijk zelf , vind je die te hoog dan koop je hem toch gewoon niet!



Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2011-11-27 - 23:12:41 send message to Rik

@Cactushenk

Toch vind ik het wel belangrijk. Als ik vogels koop op een adres met een vervelende verkoper dan is voor mij meestal gelijk het plezier er al af. Ook wordt je door de vogels vaak automatisch weer aan zo'n figuur herinnerd.

Nieuwe vogels hoort mijns inziens van het begin af aan een feestje te zijn.

't Is mijn persoonlijke mening. Daarom mag je het gerust onzin vinden. Als het voor jou niet opgaat is dat alleen maar mooi.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-11-27 - 23:19:01 send message to Karel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

@Cactushenk

Een nogal afwijkende reactie! Maar ik geef je gelijk. En ik dacht nog wel dat ik de enige zou zijn, die er ongeveer zo over denkt.happy :)


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2011-11-28 - 01:15:41 send message to Ton Koek

Ik heb in het verleden vaak vogels van particulieren gekocht, vooral voor de dierenwinkel waar ik toen werkte.

Als ik een flink eind moest rijden, vond ik een kopje koffie of een glaasje fris al een erg leuk begin, even bijkomen.
Dan op het gemak de vogels bekijken en eventueel uitzoeken.
De prijs was altijd vooraf besproken, vielen de vogels tegen, dan geen koop.

Zo behandel ik ook kopers die bij mij komen, eerst even een praatje, dan naar de vogels.


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2011-11-28 - 09:08:49 send message to ineznick

Een tijdje geleden was mijn man van de muisparkieten weggevlogen, dus op zoek naar een nieuwe man.
Nou had ik op mijn zoektochten naar een man, bepaalde mutaties gezien en vond/vind deze ook heel mooi.
Een wildkleur man kost ongeveer €25,00 en ik dacht, als ik er nu een paar tientjes bij leg, dan koop ik een mooie mutatie man erbij.
Maar bij de adv. van mutatie muisparkieten stond geen prijs, dus even met die man gemaild .
Van de prijzen schrok ik behoorlijk, had niet verwacht dat die zoveel duurder zouden zijn.
En dan kun je wel zeggen , er heen gaan en dan hoor je wel wat een mutatie kost.
Ten eerste moet je het geld dan hebben en ten tweede moet je het er dan ook nog voor over hebben. Bij mij is dat meestal het eerste(hi hi hi )
Verder ben ik het ook met Ton eens, het hoeft natuurlijk niet (koffie), maar als ik al merk dat iemand de tijd ervoor uittrekt om jou een vogel te verkopen en je van alles uit wil leggen.
Dat komt allemaal wel beter over.
Nou praat ik natuurlijk wel voor mezelf, als iemand daar geen behoefte aan heeft, mij goed.
Maar zoals Paul ook al zei , hobby is ook delen met elkaar.
Wat ik ook wel belangrijk vind , dat je even met de verkoper erover hebt of de vogels ontwormt zijn of nog ontwormt moeten worden.


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2011-11-28 - 11:39:53 send message to wiechmann

nou hans ook ben ik zo persoon .als ik de vogel zoek en de verkoper is mijn type niet nou jammer dan .het ga mij om de vogel .

en voor mensen die er anders over denken .geen probleem .

maar als je bepaalde vogel zoek en er is niet aan te komen .behalve bij die persoon die niet vriendelijk is .dan wil ik wel eens zien wie hem laat zitten.


marc1
Website Member
Posts :416

Website Member
2011-11-28 - 11:52:47 send message to marc1

als ik een vogel met een toegevoegde waarde kan vinden als aanvulling of verbetering van mijn bestan, dan vind ik de prijs niet belangrijk.

dat wil wel zeggen dat ik, en met mij jullie allen prima weten wat de mini en maximale prijs is voor een vogel....




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 128 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede