Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Hoe wil je behandeld bij een koop van vogels? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



freddy321
Website Member
Posts :377

Website Member
2011-12-03 - 18:34:39 send message to freddy321

vogels naar de handel is voor mij de laatste optie en als het even kan(als ik de ruimte op dat moment heb)blijven ze zo lang mogelijk.
als je vogels kweekt voor de handel kun je beter geen broedblokken ophangen.


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2011-12-03 - 19:53:37 send message to P.Rooth

We worden steeds vriendelijker zoals ik het bekijk alleen aan de handel verkopen moet een ieder zelf weten .

Dat er ontzettende viezerikken ook vogels houden heb ik ook wel meegemaakt en dat die persoon dan boeken geschreven heeft doet niet ter zake .

1 Maal een vogel via de telefoon gekocht en als je dat doet vind ik dat je die afspraak nakomt .

De bewuste vogel opgehaald en me rot geschrokken van de enorme bulten stront onder de stokken een kleine halve meter lag er zeker , de drinkbakken of wat daar voor door moest gaan zat een substantie in wat leek op geleipudding .
Had vele soorten zitten en ook wel hele mooie maar enkelen zaten niet lekker in de veren wat dan het smoesje van de rui is .

Ontvangst leek wel wat op een koelkast opentrekken bijzonder koel .

Heb met mijn grote mond natuurlijk op de smeerboel gewezen en ja hij moest vandaag nog enkele volieres schoonmaken waarop ik de vogel aangepakt heb in een schone vervoersbak geplaatst met eten en een stuk fruit voor vocht en daar begon die direct aan te vreten .

Was binnen 5 minuten weer weg en hem maar gezegd dat ik hem niet langer op wil houden want hij had vandaag nog heeeeel wat schoon te maken waarop de stemming richting de Noordpool ging .

Bij zo'n vuillak koop ik natuurlijk nooit en te nimmer meer iets ook al zou hij die vogels hebben waar ik al jaren om zoek .
Hierdoor ben ik wel enorm voorzichtig geworden want koop ik telefonisch een vogel zeg ik er wel bij dat die me aan moet staan als ik langskom zo niet gaat de koop niet door .

Beter een misse loop dan een misse koop .

De vogel waar ik het over had thuis gelijk een wormmiddel gegeven wat maar goed was en een drie maanden appart gehouden en gecontroleerd op ziektes .
Bleeek ondanks de enorme bende gezond te zijn en jaren goed mee gekweekt .

Paul


Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2011-12-03 - 20:07:49 send message to Ruben31

Paul,

Erg herkenbaar verhaal wat je daar typt.

Ik vind je gaat nog steeds met beesten om.
Wij hebben ze in een hok/voliere gestopt, laten we dan ook zorgen dat ze het goed hebben.



eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2011-12-03 - 20:15:26 send message to eric 008

helemaal mee eens dat je goed moet zijn voor je dieren ,maar goed is goed !!!!!!! er zijn mensen die hier in doorslaan te schoon te vuil wink ;)


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2011-12-03 - 20:37:15 send message to dooren

Precies Eric, de zg. seriële kwekers van vogels kweken ook een "product" wat geen weerstand heeft.

Kinderen op groeiend tussen beesten en wat vuil hebben minder last van allergiën.

Ook veel vuldig medicamenten gebruiken zoals tegen wormen etc kan men beter vermijden. Het resistent worden geeft later grote problemen.

Vogels die gevoelig zijn moet je een droog hok geven of op gaas zetten.

Ieder heeft zijn mening erover, vandaar dat de handel een goede oplossing is voor kwekers.

Het is bovendien niet handig als je 40-50 jonge australische parkieten even op zaterdagen en zondag wilt "wegzetten" (de familie is hier vaak niet blij mee)

Kopers willen vaak als prins worden behandeld en betalen als bedelaars.

De marges tussen de goed betalende handel en particulieren verkoop zijn zodanig klein dat je je tijd beter ergens anders in kunt stoppen.
Gert


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2011-12-03 - 20:56:28 send message to Rik

Smerige hokken:
Er zijn inderdaad behoorlijke smeerders bij. Een paar jaar geleden was ik bij iemand voor vogels die het ook niet helemaal (lees: helemaal niet) in orde had. Het drinkwater zag eruit als cola en de hokken leken op grote versmeerde broedblokken. Minimaal 25cm stront. De waterbakjes werden bijgeschonken met een plastic fles. Op de terugweg had ik erg last van jeuk en thuis na het douchen nog steeds. Het zat bij natuurlijk tussen de oren, maar ik begrijp dus wel wat Ruben bedoelt.

Hokken hoeven wat mij betreft niet superschoon te zijn. Dat zijn mijn eigen hokken ook niet altijd. Helder water en schone voerbaken vind ik wel belangrijk. Wat ik ook erg belangrijk vind is de binnenkant van het broedblok. Ik zie de jonge vogels graag op een dikke laag schoon zaagsel o.i.d. zitten en niet met hun blote kont op een houten plank die vol ligt met stront. Misschien dat een schoon broedblok niet altijd realiseerbaar is bij de moeilijkere vogelsoorten maar ik hoop dat het duidelijk is wat ik bedoel.

Advertenties met foto’s waarin de jonge vogels in een smerig broedblok zitten trekken mij zacht uitgedrukt niet tot kopen.


Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2011-12-03 - 21:01:45 send message to Ruben31

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ben blij dat er mensen zijn die me snappen.
Ik rij nog liever naar de andere kant van nederland om een vogel te kopen die is opgegroeid in een goede omgeving dan dat ik bv bij de buurman dezelfde vogel kan kopen met water als cola en stront tot tegen de onderkant van de stok.

Ik ruim eivoer resten op en maak de voerbakken schoon.Dit kun je ook als preventie zien,eivoer gaat snel schimmelen als het wat te lang ligt.
Minder zieke vogels betekent ook minder gebruik van medicijnen met minder resistentie voor die medicijnen.



P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2011-12-03 - 21:08:01 send message to P.Rooth

De marges tussen de goed betalende handel en particulieren verkoop zijn zodanig klein dat je je tijd beter ergens anders in kunt stoppen.
Gert

Nou Gert ben ik niet mee eens dat de marges zo klein zijn .

Vroeger verkocht ik vaak het goedkopere kleine grut als het zo uitkwam aan een handelaar en die betaalde contant maar gwoonlijk de helft van de prijs voor een vogel als ik 1 tekort kwam .

Paul


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2011-12-03 - 21:22:02 send message to mijnkaketoes.nl

Vroeger verkocht ik vaak het goedkopere kleine grut als het zo uitkwam aan een handelaar en die betaalde contant maar gwoonlijk de helft van de prijs voor een vogel als ik 1 tekort kwam .


Dan is er niet veel veranderd met vroeger. Ik weet niet waar Gert zijn vogels voor weinig marge kan slijten maar denk dat velen die de vogels niet kunnen verkopen blij zijn met het adres(sen) van deze handel(aren)

Zelf geen belangstelling. Niks gekweekt dus ook niks te verkopen.. Mooi makkelijk.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2011-12-03 - 21:33:31 send message to Niltava

Gert bedoeld de marge tussen wat je er bij de "aan de deur" voor krijgt en wat je er bij de handel er voor krijgt.
Ik ben eigenlijk wel klaar met de verkoop aan de deur. Mensen die onbeleefd zijn aan de telefoon/mail. Mensen die door je tuin banjeren en eigenlijk niets willen betalen of korting omdat ze ver moesten reizen. Die honderd keer bellen met vragen over voeding(die je al diverse kerenhebt uitgelegd). Mensen die niet komen etc.
Bovendien weet ik bij die mensen net zo min als bij de handel waar ze terechtkomen. De kennis van vogels en het houden is veelal beneden peil.

Wat betreft hygiëne natuurlijk moet je schoon zijn, maar er zijn ook mensen die bij wijze van spreken elk poepje opvangen. Bij die mensen(die volgens mij ook niets van dieren begrijpen) hoef ik geen vogels.


van Hasselt
Website Member
Posts :3

Website Member
2011-12-03 - 21:52:30 send message to van Hasselt

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

De boel netjes houden de bakken schoon hokken schoon zo goed mogelijk is wel het minste wat je kan doen toch.Maar de verkoop aan de deur ik ben er ook een beetje klaar mee altijd die smoesjes over geld enz enz heb ik ook wel gehad als je iets afspreekt kom dan ook en betaal gewoon de prijs die is afgesproken wel eerst kijken dan kopen natuurlijk soms is het zo vies nee sorry maar dit word niks en ga je onverrichte zake weer naar huis helaas dan,en verder geen gezeur en kom gemaakte afsapraken na doe ik zelf ook en verwacht het dan ook van een ander komt er iets tussen word het iets later oid bel even kleine moeite toch.
Ik heb regelmatig aan de deur iets verkocht en mensen ontvang je netjes verweg bakje koffie er over praten vogels kijken o wat heb je het netjes hier perfect zo vogels oke meenemen dan en klaar.
Iedereen doet het op zijn manier maar ik heb nu de goedkopere vogels en bevalt prima zo en ik zeg altijd eerlijkheid duurt het langst kom nog steeds mensen tegen die ik vroeger wat verkocht heb die nu nog tevreden zijn met de toen gekochte vogels zo hoort het ook vind ik.


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2011-12-03 - 22:01:27 send message to eric 008

beste rik schoneblokken als je begint te kweken mee eens.maar er zijn nu eenmaal soorten die een heel nest bouwen van wilgen tweigen bv daar moet je gewoon van af blijven dat de jongen uitgevlogen zijn .ik kweek met bourks dat zijn echte kleiers en daar wil ik nog welles het blok van verschonene ,maar in de natuur gebeurt dit niet waarom moet ik dan in grijpen vraag ik mijn zelfs welles af ?


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2011-12-03 - 22:13:27 send message to dooren

Dat bedoel ik ook Niltava.

Bv. jonge penant: handel €30 vrije verkoop €40?
Bv. jonge rossela handel €20 vrije verkoop €30?

Waar praten we over, tientjeswerk. Als ik die tijd ga werken verdien ik een veelvoud.

Bovendien heb ik mijn eigen nakweken niet hoeven te kopen dus in principe is alles "winst"
(op de oudervogels en wat voer na dan)

Bovendien zitten er ook veel risico's aan mensen thuis te ontvangen in je voliere en binnenhokken.

Misschien hebben ze meer liefhebbers bezocht die dag en met verse mest onder de schoenen jouw hok binnenrennen.

De vogels worden ook onrustig van vreemde gezichten die vaak zo brutaal zijn ook nog eens te roken je kooi.

Ik heb wel eens hele leuke soorten vogels verloren na zo'n zaterdagje van bezoekers die graag je mooiste vogels wilde kopen.

Oja trouwens ik koop mijn vogels gewoon bij een betrouwbare handelaar die ik al heeel lang ken.
Gert


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2011-12-03 - 22:30:35 send message to eric 008

je heb nog een voordeel vergeten gert
doordat je de handelaar/exporteur ook wat gunt en niet het onderste uit de kan verwacht en je ook de betere vogels ervoor verlaat die er niet tussen uit gekocht zijn door andere weet de handelaar dat die goede vogels krijg voor een prijs waar die aan kan verdienen en later geen gezeik over krijg van zijn relatie,s in verwegistan,en je hoeft geen adv te plaatsen dus eigenlijk alleen maar voordelen wink ;)


broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2011-12-03 - 22:48:59 send message to broto

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
Oja trouwens ik koop mijn vogels gewoon bij een betrouwbare handelaar die ik al heeel lang ken.



Heb ook bijna altijd al me vogels bij de handel gekocht.
Net wat Gert zegt, als je altijd bij dezelfde handelaar kom, bouw je een soort van vertrouwens relatie op.
Breng ook altijd al me vogels daar, soms ruilen we (zonder de knip te openen)gewoon wat vogels om.
Hoef niet al die verhalen aan te horen uit welke stam die vogels wel niet komen happy :)
Als je kwekers moet geloven zijn de vogels die je koop allemaal split kampioen hahahaha
Wil zelf ondervinden welke eigenschappen de aangekochte vogel heeft wink ;)
Wil ook al dat geleur niet aan de deur.
Zitten wachten op iemand die misschien niet komt, kost ook energie happy :)




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 138 bezoekers op de site, waarvan 10 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede