Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Einde vogelliefhebberij?
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



enkeling
Oud Lid
Posts :355

Oud Lid
2013-09-12 - 18:17:37 send message to enkeling

Dit bericht is 4 keer gewijzigd

Eigenlijk komt het op neer dat bepaalde vogelsoorten zijn opgenomen in Bijlage I. Wat voor sommige vogelsoorten ook een invloed heeft wat betreft de jachtwetgeving.
Zoals de halsbandparkiet.
In 2014 moeten dergelijke vogels die in gevangenschap worden gehouden, geregistreerd zijn.
Moeten dergelijke vogels, zoals halsbandparkieten, voorzien zijn van een chip/tatoeage.
Een vogelring alleen zal meer dan waarschijnlijk niet voldoende zijn.
Eventueel zal men dergelijke vogels (Bijlage I) in de toekomst niet zomaar kunnen kopen en of verkopen.
Ook de Japanse nachtegaal komt op die lijst voor.

www.boe.es/boe/dias/2013/08/03/pdfs/BOE-A-2013-8565.pdf



Henk57
Website Member
Posts :332

Website Member
2013-09-12 - 18:55:56 send message to Henk57

Ik zou nog geen voorbarige conclusies trekken


a.kooyman
Website Member
Posts :74

Website Member
2013-09-12 - 19:22:34 send message to a.kooyman

Begrijp dat moderator het een te scherp en niet juist antwoord is van mij op vraag Daniel 9-12.
Veronderstel dat het daarom verwijderd is.
Vriendelijke groet.
Arie Kooyman.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-09-12 - 22:45:31 send message to Karel

quote
Veronderstel dat het daarom verwijderd is.



Het is verwijderd omdat het onnodig kwetsend is en bovendien geen inhoudelijke waarde heeft.

Je vorige bijdrage was ook al niet al te "fijntjes", maar die heb ik laten staan omdat er onderbouwing in stond, te weten:
quote
Vandaag nog met relatie in Spanje contact gehad.



Dit bericht is door moderator Karel aangepast

Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2013-09-13 - 06:32:12 send message to Daniel

En Arie, mijn informatie was net als die van jou gebasseerd op informatie van liefhebbers. Liefhebbers waarbij de vogels in beslag waren genomen. En zij vertelden onafhankelijk van elkaar aan mij dat dit een actie was in heel Spanje.

De EC heeft nu beleid ontwikkeld waarbij het importeren, houden en verhandelen van soorten met soorten waarbij met een hoog invassief karakter verboden gaat worden. Zowel muisparkiet als halsband zijn aangeduid als hoog invassief.


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2013-09-13 - 10:21:07 send message to rupicola

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Hier had ik inderdaad ook al iets over gehoord!

Het heeft er alle schijn van dat we op termijn ook hier (opnieuw) een rondje doorgeslagen beleid (ruimingen) tegemoet kunnen zien.

Reden te meer om dus eens heel kritisch te bekijken in hoeverre medewerking aan registratieplichtplannen wel verstandig is.

Ook reden overigens om zo langzamerhand bepaalde internetactiviteiten ook eens kritisch te bekijken, waarbij te denken valt aan online blijk geven van bezit van bepaalde soorten door middel van advertenties, rubriekjes als 'mijn volière', topics als 'wat heb je gekweekt dit seizoen' etc.



hoogervorst
Website Member
Posts :411

Website Member
2013-09-13 - 11:02:10 send message to hoogervorst

Hallo,
uitroeien van de halsbandparkiet? geldt dit voor de indische of afrikaanse of allebei of alleen de vogels in het wild op het europees continent.

Ronald


kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2013-09-13 - 18:48:34 send message to kamervoliere

denk dat bedoelt word de halsband bij de mensen thuis,en of ze indies of afrikaans zijn maakt niet uit denkt mij


ginoheeren
Website Member
Posts :190

Website Member
2013-09-13 - 21:17:51 send message to ginoheeren

@GinoHeeren:
Ik hoop maar dat u niet gepensioneerd, invalide of op een of andere manier van een vervangingsinkomen geniet. Vooral deze groep kost de huidige maatschappij veel geld.

Maar ieder bekijkt overlast vanuit zijn persoonlijk standpunt.

Mvg
Dirk

sorry ik zij criminelen die kosten veel geld niet de ouderen.maar dat u zo over de mensen denk die nederland heb gevormd en waar u en wij alles aan te danken hebben en ik ben 15jaar


parrotmaniak
Website Member
Posts :581

Website Member
2013-09-14 - 11:21:55 send message to parrotmaniak

Als dit allemaal waar is hebben we een groot probleem ,maar dan zullen ook de huiskatten verboden moeten worden,die hebben nl ook nogal een hoog infasief gedrag.
Bedenk een wat er per jaar vermoord wordt door onze al dan niet verwilderde huiskatten


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2013-09-14 - 14:30:39 send message to rupicola

Hond en kat zijn/worden -tactisch bijzonder slim- buiten beschouwing gelaten, waarmee juridisch zeer bruikbaar vergelijkingsmateriaal buiten bereik is/wordt gezet, . . . schaakmat zou je in dit opzicht kunnen stellen!






Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2013-09-14 - 15:24:32 send message to Daniel

Dat is inderdaad heel slim gedaan. En zelfs in Nieuw-Zeeland waar het erg duidelijk is hoe groo de schade die katten aan kunnen richten is durven ze er niet aan om katten te verbieden als huisdier.


En halsbanden worden als soort geanalyseerd het gaat dus om alle ondersoorten.


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2013-09-14 - 20:55:57 send message to rupicola

Reden te meer om straks -middels een tsunami aan bezwaarschriften- te zorgen dat de politiek een 'kleine' inschattingsfout heeft gemaakt!



enkeling
Oud Lid
Posts :355

Oud Lid
2013-09-15 - 22:50:36 send message to enkeling

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Wat wordt bedoeld met "kleine inschattingsfout"?

Dat vogels/vogelsoorten wildvorm/wildkleur die voorkomen op/bij Cites I/Bijlage I/A straks niet meer als huisdieren worden beschouwd.
Dat men meer dan waarschijnlijk voor dergelijke vogels/vogelsoorten over een vergunning/licentie zal moeten beschikken.

Bekijk de informatie "Spaanse Wetgeving".

Daar wordt geen woord gerept wat betreft mutaties/mutanten.
Hoe komt dit?
Door het lobby werk van bepaalde organisaties, vogelbonden, speciaalclubs, etc.
Instellingen die de vogelsoorten wildvorm/wildkleur niet meer erkennen in hun vraagprogramma/standaardeisen.

Het gaat hem vooral over vogels/vogelsoorten wildvorm/wildkleur, en enkele soorten hybride vogels.
In de eerste plaats hybride vogels waarvan het uiterlijke verschil met soortgenoten wildvorm/wildkleur minimaal is.
Zo is het zelfs eventueel mogelijk dat de kanarie Timbrado op die lijst zal voorkomen.
Dit vanwege het regelmatig terug koppelen/kruizen met de wilde kanarie.

PS. In Spanje zijn van de bestaande lijst een beperkt aantal vogelsoorten opgenomen/verplaatst op/bij Bijlage I/A.
Al de andere vogelsoorten die op die bestaande lijst voorkwamen, zijn opgenomen/verplaatst op/bij Bijlage II/B.

Het verschil heeft voornamelijk te maken met vergunning/licentie.
En de daaruit voortvloeiend bepaalde voorwaarden.



Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-09-16 - 11:20:03 send message to Karel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Dat Spanje, en mogelijk andere landen, een voorschot lijken te nemen op aangekondigde Europese wetgeving is opmerkelijk, maar betekent niet dat (hun) nationale wetgeving voor ons iets betekent of gaat betekenen. Deze kan hooguit worden gezien als een voorbeeld van de "dreiging" die ons boven het hoofd hangt.

Laten we even bij de les blijven en niet allerlei zaken gaan koppelen aan de Europese wetgeving waar we nu mee worden geconfronteerd, te weten:

Een verbod op het kweken van, handelen in en uiteindelijke houden van vogels, omdat het risico bestaat dat ze ontsnappen of worden losgelaten, waardoor ze als ongewenste gasten (blijvend) in de natuur terechtkomen!




Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 209 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede