Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Einde vogelliefhebberij?
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2013-10-03 - 13:40:58 send message to rupicola

De lezing van Gerrit Hofstra is zeer zeker de moeite waard om even te bekijken.

(dacht dat deze link hier ook al stond, maar niet dus!)

Het kost een half uurtje en levert in dat tijdsbestek veel belangrijke info op!





Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-10-03 - 15:26:35 send message to Karel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
dacht dat deze link hier ook al stond


Klopt, ik heb 'm al eens geplaatst in het "positieflijst-topic". Evengoed handig dat hij hier ook even staat voor degene die 'm destijds gemist hebben.


enkeling
Oud Lid
Posts :355

Oud Lid
2013-10-03 - 17:04:21 send message to enkeling

Wat gebeurd er, wat doet de vogelbonden/vogelliefhebbers met die veel belangrijke info.

Bekijk de volgende informatie van 1994.

www.silvio-co.com/cps/articles/1994/1994desborough1.htm


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2013-10-03 - 17:23:06 send message to henkdelaat

Dus al die verenigingen steunen de positief lijst.
Wat zullen de kinderen of kleinkinderen van deze bestuurders straks doen als ze groot genoeg zijn en ze willen vogels gaan houden en ze komen erachter dat OPA of OMA of OOM of TANTE dit in 2014 onmogelijk hebben gemaakt door hun KORTZICHTIG bestuursinzicht in het houden van vogels,c.q.dieren.

Ik zou het niet graag horen van mijn kinderen,kleinkinderen dat ik zo'n klootzak was die er mede voor gezorgd heeft dat deze lijst er komt.

Zouden deze bestuursleden daar soms niet over nadenken,of zijn dit allemaal meelopers van een dictatoriaal bestuur van deze verenigingen die kost wat kost hun gelijk willen krijgen,om straks als ze in het bejaardenhuis zitten op kunnen scheppen dat zij dit maar mooi voor elkaar hebben gekregen.

Henk.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2013-10-04 - 14:47:51 send message to Rik

Gaat om allemaal Volkert-figuren die het beter weten voor een ander. De stichtingen vinden het prachtig om hun hokken zo vol mogelijk te hebben. Beelden uit 1978 vertonen, zielige verhalen vertellen....
Dit soort mensen hebben hun eigen huis vaak bom-vol met dieren zitten die ze gratis hebben opgehaald.

Past allemaal precies het profiel van mijn favouriete boek: ECO NOSTRA. Daarin kun je lezen hoe slecht dieractivisten zijn. Volkert v.s. Partij voor de Dieren. Zijn zowel kwaadschiks als 'goedschiks'
bezig maar het is uiteindelijke één pot nat. Een dikke spekkoek die uit verschillende lagen is opgebouwd. Van onderwereld tot in de politiek....'t Is allemaal met elkaar verweven. De 'positieflijst' is hier een uitvloeisel van.


Kievit
Website Member
Posts :110

Website Member
2013-10-04 - 15:05:56 send message to Kievit

Ja allemaak marianne thiemes,,,
Tis allemaak o zo zielig voor die beestjes, maar als ze strak uit sterven is dat niet zielig?
Neem nou de netsen fokkerijen, dit mag vanaf 2020 (ofzo) ook niet meer in nederland want ze hebben het zo slecht in die kleine hokjes, maar de grote fokkkers gaan allemaal naar polen waar helemaal geen regels zijn dus waar ze nog "slechter" zitten en oja het los laten want dan hebben ze de vrijheid, z'on beestje overleeft het niet eens in het wild.
Maar z'on activist is dan wel de man!

Hou toch op..

Ze maken meer kapot dan dat ze denken dat ze er mee kunne berijken


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2013-10-04 - 15:40:19 send message to Rik

Verwilderde katten afschieten mag binnenkort ook niet meer.

Beter is het om de natuur naar de knoppen te helpen. Ze zijn immers aaibaar en misschien wordt er abusievelijk een niet verwilderde kat geschoten. Dat zou erg zijn!


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-10-04 - 15:59:30 send message to Karel

quote
Neem nou de netsen fokkerijen, dit mag vanaf 2020 (ofzo) ook niet meer in nederland want ze hebben het zo slecht in die kleine hokjes, maar de grote fokkkers gaan allemaal naar polen waar helemaal geen regels zijn dus waar ze nog "slechter" zitten


Je kunt je vraagtekens hebben waar het de manier van actievoeren van het dierenbevrijdingsfront betreft, maar dat neemt niet weg dat de manier van nertsen houden onacceptabel is.
Het argument dat het in Polen nog slechter is, moet ons er natuurlijk niet van weerhouden om het nertsenhouden te verbieden. Iemand moet de eerste stap zetten.....laten wij dat maar zijn.

Kortom, laten we niet alle punten van de dierenbescherming op één hoop gooien. Veel zaken worden door hen terecht aan de kaak gesteld, maar helaas een aantal geheel ten onrechte en op onjuiste gronden.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2013-10-04 - 16:19:13 send message to Rik

Nerstenfokkers in Nederland hebben op eigen intitiatief beloten om de Nederlandse norm boven de Europese te leggen. Dat is nog al wat. Zij hebben kosten noch moeiten gespaard om het welzijn van de nertsen te bevorderen en hebben hiervoor flink in de buidel getast. De gemiddelde nerts is beter af dan het gemiddelde huisdier. Vergelijk het is eens met hoe de meeste gezelschapsdieren als konijnen, cavia's, hamsters, ratten en muizen in Nederland worden gehouden. Of consumptiedieren zoals varkens, kippen of koeien. Die zijn vele malen slechter af. Ik zou graag eens kijkje nemen op een nertsenfokkerij maar dat is niet mogelijk omdat fokkers door de milieu-activisten hun leven niet zeker zijn. Dat is een schande. In Nederland hebben deze misdadigers helaas vrij spel. In Rusland worden ze gelukkig wel goed aangepakt (de Greenpeace-activisten).

Dat nertsenfokkers een halt wordt toegeroepen ben ik het niet mee eens. Dáár is het begonnen en het gevolg is nu een positieflijst.


hovenier
Website Member
Posts :96

Website Member
2013-10-04 - 16:42:18 send message to hovenier

word wel een beetje off topic, maar die nertsen die hier dan niet meer worden gehouden, worden in het buitenland zo weer opgevuld. waarmee er dus meer dieren onder slechtere omstandigheden worden gehouden dan nu het geval is. zolang de consument bont vraagt wordt het geleverd. net zoals met het bio-industrie vlees


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2013-10-04 - 16:50:26 send message to Rik

Beetje off-topic...maar niet helemaal.

Waar begint het en waar eindigt het. Over een paar decennia hebben we geen huisdieren meer en eten we alleen nog maar kweekvlees. Het begint met het verbieden van bont en daarna is het leer. Bont is immers leer met haartjes erop. happy :)


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2013-10-05 - 06:39:26 send message to arjandaf

dusss . een beetje off topic maar . ja ja


Eelke
Website Member
Posts :144

Website Member
2013-10-05 - 18:43:11 send message to Eelke

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

quote
dat neemt niet weg dat de manier van nertsen houden onacceptabel is

Op basis waarvan?

Volgens mij zijn het zeer on-topic reacties van Rik.
Sommige meningen en volgens mij ook waarheden worden niet eerder gezien dan wanneer het te laat is en dan ook nog zijn er mensen die klakkeloos het mooiste verhaal geloven zonder zelf ook maar ergens over nagedacht te hebben.
In deze tijd schijnt het mogelijk te zijn om zeer ingrijpende beslissingen op te hangen aan "publieke opinies". Ook door de overheid inzake onze hobby.
Hoe men aan een zuivere publieke opinie komt is mij een raadsel en al zou dat mogelijk zijn dan zou dit o.a. kunnen betekenen dat emotioneel geraas het verstand aan de kant mag / kan schuiven en de hardste schreeuwers alleen maar worden gehoord en gevolgd.
Volgens mij is ook onze hobby een "speelbal" geworden van dit soort mafkezen.

Leven we in een wereld waar iedereen vooral bezig is met geld verdienen (o.a. misbruiken en misleiden van het gevoel / emoties van mensen door oa. de "goede" doelen en de natuur en milieu waanzin) en "eigen ik" en vooral niet vergeten om een ander te vertellen hoe die iets zou moeten doen of laten?
Overdrijven is een vak! Het levert een aantal mensen bakken met geld op.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-10-05 - 23:54:27 send message to Karel

quote
Leven we in een wereld waar iedereen vooral bezig is met geld verdienen (o.a. misbruiken en misleiden van het gevoel / emoties van mensen door oa. de "goede" doelen en de natuur en milieu waanzin)


Of

Leven we in een wereld waar iedereen vooral bezig is met geld verdienen (o.a. zonder rekening te houden met dierenwelzijn, natuur en milieu, algemeen fatsoen en beschaafd gedrag jegens al wat leeft)?

De oplossing ligt natuurlijk ergens in het midden. Het innemen van een extreem standpunt in deze, duidt op weinig beschaving en weinig bereidheid om serieus na te denken over wat er wél of niet kan.

Ook voor onze hobby geldt nmm dat vogels houden zonder rekening te houden met dierenwelzijn niet bij echte vogelliefhebbers past.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2013-10-06 - 09:53:20 send message to Rik

We leven in een wereld waarin in een paar mensen/ organisaties graag de dienst uit willen maken voor een ander. De fout zit 'm in het woord 'iedereen'.

Niet iedereen is bezig met geld verdienen ten koste van alles. Dat is slechts een enkeling.

Verder is het precies wat Eelke zegt: Sommige organisaties misbruiken en misleiden gevoel en emoties onder het mom van 'natuur' en 'milieu' om goedschiks of kwaadschiks hun uiteindelijke doel te verwezenlijken.

Dat het houden van dieren samen hoort te gaan met dierenwelzijn begrijpt iedere Nederlander. De positieflijst is bedoeld om het houden van veel dieren onmogelijk te maken. Dit onder het mom van 'dierenwelzijn'. Vandaag mogen dieren niet meer in de etalage van een dierenwinkel staan en morgen mogen geen dieren meer op internet worden gekocht. Vogelarena en Marktplaats zijn immers vergelijkbaar met een soort 'etalages' waarin dieren worden aangeboden.




Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 153 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede