Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Vogels met PBFD 2
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2012-04-16 - 22:43:41 send message to mijnkaketoes.nl

Heel netjes dat je je vogels laat testen.


edou
Website Member
Posts :159

Website Member
2012-04-16 - 22:54:04 send message to edou

xxxxxxxxx

"persoonlijk aanvallen zijn niet toegestaan"


Dit bericht is door moderator Karel aangepast

Astrid74
Website Member
Posts :52

Website Member
2012-04-16 - 23:04:22 send message to Astrid74

*pakt er popcorn bij*


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-04-16 - 23:40:06 send message to eric 008

jammer marc ik heb niets persoonlijks tegen je. maar wel tegen je denk wijzen en het blijven roepen dat je moet onderzoeken dat heeft dus geen zin bij vogels van een paar euro maar dat kwartje wil niet vallen er is niemand die een grasparkiet laat testen of het moet een dure mutant zijn en al die gene die zege dat ze het wel doen zet ik kanttekens bij of ze wel weten hoe een ziekte verplaats en hoe gauw je het kunt oplopen ook ik heb alles al gehad en neem van mijn aan echt alles, zelfs ziekte,s die normaal niet bij neophema,s voor zouden komen volgens de grootste neophema kweker van nederland tot dat ze er zelf mee te maken kregen toen was het ineens hot dat er maar weinig mensen een dure vogel kopen en minimaal een jaar of langer arpart houd van zijn bestand en dan nog kan een koffie bezoek je helebestand in gevaar brengen dus van te voren testen voor verkoop heeft totaal geen zin ,als voor de portomone van de dieren arts.zieke vogel gelijk dood maken want voor de kweek heb je er nooit niets meer aan en voor aspirant kopers ook niet en zo zie ik het .zachte heelmeesters maken stinkende wonden waar niemand wat aan heeft .op die cente kwekers na natuurlijk, even kuren en na veertien dagen naar een opkoper en die zit met de gebakken peren over het algemeen .vandaag negatief getest kan morgen door een stresse moment positief zijn daar ga je met je goede gedrag.bij mijn is het zo iedereen mag testen zoveel die wil met vogels bij mijn aangekocht mog er een ziekte uit voort komen dan neem ik mijn verandwoording en regel het zoals het behoord.en iedereen mag het van mijn weten als ik er een ziekte onder heb kunnen andere daar rekening mee houden dat ze verlopig niet welkom zijn en zo hoort het te zijn niet meer en niet minder.

maar ik zal wel dom en te eerlijk zijn .


DirkD
Website Member
Posts :408

Website Member
2012-04-17 - 06:27:55 send message to DirkD

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Eindelijk een normaal verhaal.
Neem van mij aan dat er weinig, geen kwekers zijn die nooit een zieke vogel in hun hok hebben gehad. En zoals Eric zegt de meeste gaan er snel mee naar de handelaar die dan de pineut is.

Met zware antibiotica gekuurde vogels zijn meestal toch voor de kweek verloren. Kan je ze beter elimineren, maar als elk kwartje telt doen mensen soms rare dingen.

Mvg
Dirk


marc1
Website Member
Posts :416

Website Member
2012-04-17 - 07:57:56 send message to marc1

het PBFB virus bij papegaaien is net o sluipend aanwezig als papegaaienziekte bij de splendids die ik heb,dragers kunnen je hele bestand aantasten.
Daar laat ik tegen testen, en dat zouden anderen ook moeten doen naar mijn mening.
Dat het bij goedkope vogels niet gedaan word is geen exuus om het niet te doen, en natuurlijk zijn er veel meer ziektes, die je slecht of niet kunt testen,maar daar gaat het hier niet over.

deze discussie gaat over het nemen van verantwoording naar je vogels, hun kopers en naar jezelf.
En dat moet je doen met de middelen die je etr beschikking staan.
De persoonlijke aanvallen in dit topic zijn voor mij dan ook niet meer dan het keiharde bewijs dat mensen er geen geld voor over hebben,en dus iets niet zeker weten, en dus kopers bewust risico laten lopen.

en dat is wat er gebeurt volgens mij met PBFD,niemand neemt hier verantwoordelijkheid, de koper en de verkoper niet....maar goed, tis maar een mening, en discussies horen leuk te zijn en niet persoonlijk..wink ;)


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-04-17 - 08:41:34 send message to eric 008

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

lezen wat er geschreven word is voor sommige moelijk te begrijpen.

stel ik weet dat er bij een kweker een ziekte is wat moet ik doen in het belang van de vogels en collega kwekers

a verstoppertje spelen wat de meeste doen he xxxxxx[al zelf de x zetten]

b of als zo als in dit topic het plubliekelijk maken waar ik als kweker wat aan heb en mijn maatregelen kan nemen

c wat te doen met kwekers die verstoppertje spelen om vooral maar vriendjes te blijven .

verders een goededag xxxx m.v.g een realist

heb ze er maar zelf bij gezet hans wink ;)


marc1
Website Member
Posts :416

Website Member
2012-04-17 - 09:50:33 send message to marc1

ik denk optie D

d : geen vogels kopen bij deze kweker als je het weet, of als je twijfelt, vogel apart zetten en laten testen


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-04-17 - 09:57:04 send message to Karel

quote
stel ik weet dat er bij een kweker een ziekte is wat moet ik doen in het belang van de vogels en collega kwekers


Alle mogelijke antwoorden (a,b, en c) zijn in mijn ogen niet toepasbaar.

Het ligt wat mij betreft aan:

1. Ik ken de kweker persoonlijk en weet dus uit de eerste hand dat de ziekte in zijn bestand zit.

2. Ik heb het van "horen zeggen".

In het eerste geval is antwoord d. van toepassing: de kweker er constant op wijzen dat hij geen vogels moet verkopen. Dit kan op een goede manier, waar de vriendschap niet onder hoeft te lijden.

In het tweede geval (van horen zeggen), houd ik m'n mond en ga de roddel niet verder verspreiden zonder eerst zelf de kweker gesproken te hebben, of op een andere manier zekerheid te hebben gekregen dat het gerucht juist is.


marc1
Website Member
Posts :416

Website Member
2012-04-17 - 10:51:02 send message to marc1

Daar ben ik het helemaal mee eens Karel, en dat is ook waar de hetze over gaat....
ik vind het niet mijn taak om publiekelijk mensen aan de paal te nagelen, ook als ik het weet.
ik heb er destijds voor gekozen om betreffende kweker te waarschuwen, en deze heeft direct maatregelen genomen en zijn vogels geeutaniseerd.


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-04-17 - 11:54:39 send message to eric 008

Kweker die zelf de vogels heeft laten onderzoeken en waar papagaaieziekte is uitgekomen waar meldings plicht op zit in het belang van overdracht op de mens.
speel men verstoppertje als je dit niet meld en ook niet de collega kwekers van op de hoogte stelt .

en dan is het hypocriet om nog op dit soort topic,s te reageren xxxx en andere het ''moeten'' laten onderzoeken op te leggen of blijven verkondige terwijl het ten alle tijde moment opnamens zijn .dus onzinnig is

met vriendelijke groet eric gennissen.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2012-04-17 - 12:01:47 send message to mijnkaketoes.nl

Even voor alle duidelijkheid Eric daar waar papegaaienziekte heerst zal het lab of de arts dit zelf bij de inspectie melden.


vogeltje1000
Website Member
Posts :309

Website Member
2012-04-17 - 12:37:17 send message to vogeltje1000

quote
Even voor alle duidelijkheid Eric daar waar papegaaienziekte heerst zal het lab of de arts dit zelf bij de inspectie melden.



Op een lezing van een grote kweker gehoord dat hij in Duitsland laat testen dan had hij minder positieve PBFD uitslagen en de meldplicht geld niet in geval van een positieve uitslag van papegaaien ziekte.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-04-17 - 12:39:30 send message to Karel

quote
terwijl het ten alle tijde moment opnamens zijn .dus onzinnig is



Tja, moeten we dan dus maar helemaal niet meer testen? Wat is de goede oplossing in jouw ogen, Eric?


J.ten Wolde
Website Member
Posts :229

Website Member
2012-04-17 - 12:58:44 send message to J.ten Wolde

Het is nog steeds niet veranderd de 1 wil nog meer gelijk hebben dan de ander
Daarom heb ik altijd gelijk tot het tegendeel bewezen word happy :)
Waarom zou je de meest risicovolle vogels niet laten testen omdat die vogeltjes minder dan zoveel euro kosten en je dat geld er nooit meer uitkrijgt.
Doe wat je doet en neem daar dat ook de verantwoordelijkheid voor.
Het is wel zo dat degene die test minder geld voor zijn vogel krijgt al iemand die niet test




Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 142 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede