Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > vinkenieren de suskewiet . Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



bospoeper
Geroyeerd
Posts :80

Geroyeerd
2013-03-02 - 23:29:54

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Uhumm, drie nieuwe auto's geloof ik. Ik denk dat hij met moeite een reservewiel heeft.
Hopelijk is het geen besmettelijke ziekte, medaar.


stamperke
Website Member
Posts :8

Website Member
2013-03-03 - 11:47:55

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Het is toch eigenaardig dat bepaalde mensen willen opvallen door hun taalgebruik en boodschappen. Niemand heeft daar iets aan.ik wik nu mijn woorden anders worden ze verkeerd begrepen.Bij het vinkenieren is het zo dat enkelingen zich bedreigd voelen zodra iemand een betere kweker of speler is dan hijzelf. Ik ben een gepasioneerd kweker van de botvink, maar sinds een jaar begin ik me de vraag te stellen of dit nog de moeite is.Door het jaloerse gedoe laat ik het kweken van vink stilaan in het mindere komen en zoek ik andere vogels waar ik mijn hobby ten volle kan beoefenen. Natuurlijk ligt het aan de liefhebbers zelf die maar blijven hoge bedragen betalen voor al dan niet goede vogels.Laatst was ik op een beurs en wat ik daar zag verliest alle werkelijkheid zelfs bij de andere europese vogels worden volop hoge bedragen uitgegegen.Ik zag een man zomaar 500 euro betalen voor een gele putter. Je zou zeggen dat moet die man weten maar toen ik die man eens goed bekeek vond ik dat hij zich beter een paar goede schoenen zou gekocht hebben. Enfin, daar moet ik me niet mee moeien eigenlijk.Maar dit is de waarheid als en koe.zolang de liefhebbers zelf de hoge bedragen blijven geven zal er niks veranderen. Niet in Vlaanderen en niet in Nederland.
Stamperke


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-03-03 - 12:27:04

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

@Stamperke
Ik denk dat je het goed verwoordt. De reden voor de haat en nijd die je tegenkomt in de vinkensport, komt denk ik voort uit competitie.
Steeds waar de competitie een rol speelt, lijkt agressie jegens elkaar de kop op te moeten steken. Dat geldt de vinkensport, maar ook in de duivensport en vele andere sporten kennen we helaas dit verschijnsel.

Kweek voor je plezier en gun elkaar mooie resultaten, dan blijft het gezellig!happy :)


gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2013-03-03 - 14:51:24

groot gelijk karel en stamperke!


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2013-03-03 - 20:31:20

ik weet van veel meer. wanneer je al 51 jaar vinkenieren kent. weet ik wat ik zeg .
wink ;)


bospoeper
Geroyeerd
Posts :80

Geroyeerd
2013-03-03 - 21:30:48

Allemaal goed en wel, maar de meeste miserie wordt veroorzaakt door het te koop stellen op verkoopsites van mindere zeg maar slechte vinken. Wat ze daar aan prijzen vragen overstijgt de prijzen van de koerspaarden. Ik hoor jullie al zeggen je moet er maar niet op in gaan, maar er zijn nog altijd goedgelovige zielen. Zelf zou ik er nooit één kopen.
Niet enkel in de vinkensport heerst er jaloezie en afgunst, kijk ook maar eens naar de tt. ook daar kom je dit euvel tegen.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2013-03-03 - 21:38:34

Als je een bepaalde vogel te duur vindt, koop je die toch gewoon niet? Wat is het probleem dan?


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-03-03 - 23:05:05

quote
Niet enkel in de vinkensport heerst er jaloezie en afgunst, kijk ook maar eens naar de tt


Natuurlijk, de TT is ook een competitie. Meestal verloopt deze in alle sportiviteit en collegialiteit, maar ook daar zitten wat "rotte appels" tussen die elkaar de winst misgunnen en soms zeer vervelend uit de hoek kunnen komen.
Dat is overigens al zo sinds de tijd dat mensen over vanalles wedstrijden menen te moeten houden....het schijnt niet anders te kunnen...sad :(


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2013-03-04 - 20:01:30

oo: wie kweekt er nu botvinken ??
wie ?
dat was mijn vraag .


Henk57
Website Member
Posts :332

Website Member
2013-03-04 - 20:08:14

Waarom wil dat weten dan


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2013-03-04 - 20:11:12

omdat ik op zoek ben naar nieuw vinkenbloedt.


Henk57
Website Member
Posts :332

Website Member
2013-03-04 - 20:24:49

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Oké dan is het duidelijk . Nou je hebt in ieder geval dan bospoeper


bospoeper
Geroyeerd
Posts :80

Geroyeerd
2013-03-05 - 09:04:24

Maar of bospoeper geneigd is om vogels van de hand te doen, dat is dan weer een andere vraag. De mogelijkheid om te wisselen bestaat wel, maar dan moeten van de vinkenstal mooie en goede resultaten voorgelegd worden. Een stap in het onbekende zetten is voor avonturiers en dus niet voor mij.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-03-05 - 09:34:45

Niet onredelijk. Als je iets goeds afgeeft, wil je er iets goeds voor terug.
Hopelijk kunnen jullie tot overeenstemming komen.wink ;)


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2013-03-05 - 12:53:12


ze willen ruilen ? met wat ?
ik toon mijn kweekbotvinken volié.
ik kweek voor mijn plezier, genieten van kweek , enig mooi . met webcamp erop.
toon eens je kweekboxen of kooien ?
dan wil ik ruilen pop voor pop .
nooit 1 vinkenman , heb ze zat .
maar deze madam , ik moet weten waar ze geboren is .
zodus( ieder vogel is geen mus). laat weten hé : bos . en stam.





Plaats een reactie



Er zijn in totaal 113 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede