Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > vinkenieren de suskewiet . Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2013-06-03 - 15:39:29

we gaan botvinken kweken hé. met wel en wee.
dan is medaar weer tevree.
sorrie ze kan het nooit laten.
genieten van de botvinkenkweek.


toppie
Geroyeerd
Posts :14

Geroyeerd
2013-06-04 - 19:10:58

Doordat ik geen eieren wegneem en alles puur natuur zijn gangetje laat gaan, heb ik vandaag het 5de jong van een nestje geringd. De eerste drie heb ik eergisteren geringd en het 4de en 5de jong telkens met één dag tussen. Ik vind het niet kunnen om 5 jongen ineens te ringen ofwel zijn ze te groot ofwel te klein. Vandaag ook de eerste drie jongen uit een nestje van vier eieren geboren, hopelijk morgen het 4de jong, dat zou nu eens terug een succes zijn.


toppie
Geroyeerd
Posts :14

Geroyeerd
2013-06-04 - 20:08:17

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Schiet niet op de pianist hé, maar ik ben vergeten te vertellen dat ik ook tracht vinken en andere ec-vogels te kweken. Van kromsnavels en exoten weet ik niet veel af.


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2013-06-04 - 21:18:47

bij nestje van 5, is het gokken , wanneer ringen . op welke dag ?
te vroeg dat kan zeker , te laat ook .
ik kijk 5x daags naar mijn kweek .
in kleine volie nu : bruinepop op 5 jongen , isabel al 3 van de 4. agaatmadam op 6 is ook aan hetpikken, zullen er 6 zijn (hoop ik).
( die bedevaart naar de arme klaren in brugge ) hé.

is were gokken wanneer ringen ? ik op 5 of 7 dagen , volgens het weer.

maar : dat levend voer kost veel geld .
teveel .


toppie
Geroyeerd
Posts :14

Geroyeerd
2013-06-04 - 22:09:09

Amai die vinkjes hun pootjes als je ze op 7 dagen moet ringen, ik heb al moeite op 5 dagen. Trek jij dan nooit geen tenen uit op 7 dagen of doe je iets aan hun pootjes? Wanneer is het beste moment om te ringen, 's morgens of 's avonds? Volgens mij 's avonds omdat vogels en baasje dan meer relaxed zijn.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-06-04 - 22:35:51

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

's-Morgens zijn vogelpootjes (én mensenvingers) iets dunner. Test maar met je eigen ring als je die draagt.happy :)

Vaak worden vogels echter 's-avonds geringd omdat ze dan rustig de nacht in gaan. Ingeval je een keer 's-avonds niet meer kunt ringen omdat je denkt dat je te laat bent en de pootjes te dik zijn, dan lukt het meestal de volgende ochtend nog wel!


toppie
Geroyeerd
Posts :14

Geroyeerd
2013-06-05 - 13:22:37

Ik zal wel eens de proef op de som nemen, Karel. Indien het lukt ring ik dan voortaan 's morgens.

quote
maar : dat levend voer kost veel geld .
teveel .


Nou medaar, koken kost geld hé. "verwijderd"
Voor vogels waarvan je zielsveel houdt mag niets teveel zijn en moet je het voer en alles wat erbij hoort met de glimlach aanschaffen.


Dit bericht is door moderator Karel aangepast

Henk57
Website Member
Posts :332

Website Member
2013-06-05 - 16:13:38

In ieder geval met 10 pinten per dag krijg je ook dikke poten en of die de volgende dag afzakken is maar de vraag. Lol


toppie
Geroyeerd
Posts :14

Geroyeerd
2013-06-05 - 19:45:19

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Vandaag is het 4de jong uit het eitje gekropen. Hopelijk zitten er in die 2 nestjes enkele mannetjes bij zodat we ze volgend jaar de juiste zang kunnen aanleren en opleiden tot wedstrijdvinken.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-06-05 - 20:19:39

quote
In ieder geval met 10 pinten per dag krijg je ook dikke poten en of die de volgende dag afzakken is maar de vraag. Lol


Maakt niet uit, Henk. In dat geval kun je de ring gewoon door de neus doen.razz :pwink ;)


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2013-06-06 - 19:55:02

toppie : 1 vraag: kweek je botvinken ? ja of neen.
ik al jaren .
vraagje : kan je zelf miereitjes maken .
kan je meelwormen kweken .

man stop toch eens .
we kweken botvinken hier , met vallen en opstaan . ik snap je niet ze .


toppie
Geroyeerd
Posts :14

Geroyeerd
2013-06-06 - 20:38:10

quote
Schiet niet op de pianist hé, maar ik ben vergeten te vertellen dat ik ook tracht vinken en andere ec-vogels te kweken. Van kromsnavels en exoten weet ik niet veel af.

1) Deze zin zegt toch genoeg, medaar.

2) Echte miereneieren kan ik niet maken, maar nepmiereneieren wel. Je kookt een liter volle melk en wanneer die kookt giet je er een beetje azijn bij. Alles door een neteldoek en de overgebleven massa plet je met een vork. In plaats van volle melk kan je ook yoghurt gebruiken dan hoef je er geen azijn bij te voegen.

3) Meelwormen kweek ik in een plastiek bak met deksel, waarin een gat is gemaakt die beplakt is met metalen muggengaas. Als voeding krijgen ze zemelen met daarop keukenpapier. Om de dorst te lessen snijd ik een aardappel in twee of een appel of een wortel.

xxxxxx


Dit bericht is door moderator Karel aangepast

medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2013-06-09 - 19:59:37

nr 23 geringd. ik niet ze , de bibber lukte niet . agaat popje 6 jongen. dus 6 op 6.
vriendvinkenier gedaan voor ik .
was ook zweten zegde hie .
11 vinken jongen bij nu .
ook nog putter jongen (eindelijk) 3 op 3
de bruine pastel? erbij hoop het .
weeral wat levend voer moeten kopen . zoon 85€ aan eten .

ze maken were nesten , dumen maar hé.

wat die mand eiren naar de arme klaren, kan doen hé.wink ;)


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-06-10 - 23:26:49

"Topic opgeschoond"


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-06-10 - 23:29:02

quote
weeral wat levend voer moeten kopen . zoon 85€ aan eten .


Ja, dat zijn serieuze bedragen. Ik betaalde vorige week 60 euro voor 3kg moriowormen.sad :(




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 125 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede