Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Forsten lori ?????? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



smedinga
Website Member
Posts :0

Website Member
2005-02-26 - 23:38:52 send message to smedinga

Misschien ben ik een beetje kort door de bocht, ik kreeg ff de indruk dat peter twijfelde aan mijn vogels, maar ok je hebt gelijk peter begint net als ik ook pas met Lori's, Trouwens Peter ik heb deze vogels gekocht als koppel, maar toen ze vier eieren legden kwam ik erachter dat het twee poppen waren, ik heb ze apart gezet en toen lagen de eieren ook mooi in elke kooi vandaar.

het gaat goed met de Borneo's alleen ga ik zoals Gert al weet stoppen met de kleinere soorten.

gr en excuses van mijn kant.wink ;)


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-02-27 - 01:19:31 send message to Hawkeye_NL

Wordt het toch eens hoog tijd dat de 21 verschillende soorten met foto en super duidelijke omschrijvingen eens worden vermeld en getoond. Maar daar wordt al aan gewerkt. wink ;)

[Ik zie je wel bij mij thuis Peter.]
Erwin


loripeet
Website Member
Posts :100

Website Member
2005-02-27 - 20:48:00 send message to loripeet

Hoi Bert, geeft niet kan gebeurenwink ;). Het vertrouwen in jou is er wel maar meer de verschillende beschrijvingen en foto's in de verschillende boeken brachten mij aan het twijfelensad :(, en dan vooral diegene die ik erbij had gekocht. Ik weet dat je ook de kleinere Purpernek hebt zitten deze had ik ook nog wel willen hebben maar ik moet nu eerst zorgen dat ik een man bij mijn Forsten pop krijg. En aangezien ook ik mijn geld maar één keer uit kan geven. Moet ik hier maar even mee wachten.sad :(

Groeten,
Peter


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-02-27 - 21:14:54 send message to dooren

====================
Maar daar wordt al aan gewerkt.
====================
Doe me best Erwin wink ;), maarja 53 soorten loris, met zo'n +/- 65 ondersoorten, excl. vijgparkieten en lentepapegaaien e.d. kost wat tijd maar het kom langzaam naar je toe.

Hopelijk zal je site dan vele vragen zoals deze kunnen taekelen, zodat iedereen weet waarover hij het heeft. Ik hoop ook dat ik alle foto's kan krijgen, wordt nog een hele uitdaging happy :).
Gert


loripeet
Website Member
Posts :100

Website Member
2005-02-27 - 21:31:31 send message to loripeet

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Misschien iets voor mede kwekers en kenners van loris en eigenlijk alle soorten kromsnavels om hier aan mee te werken . Al was het alleen maar door het sturen van foto´s van hoge kwaliteit. Zodat een kenner het verhaal erbij kan gaan schrijven. Maar vaak zal toch de kweker er zijn ervaringen bij kunnen vermelden. Hij heeft de ervaringen met die speciefieke soort.
Stuur deze dan op naar Erwin folkers van macawclubholland.

Groet, Peter


loripeet
Website Member
Posts :100

Website Member
2005-03-01 - 20:02:43 send message to loripeet

Gert, ik krijg deze week de foto's gemaild uit duitsland. Dan kan ik ze samen met jou bekijken. maar de man van 3 jaar oud is afkomstig van een kweekkoppel wildvang dus dat zit wel goed. Hij kost wel redelijk wat meer dan een vogel uit nederland. Maar dan heb je wel een raszuivere vogel.
Ik kom zaterdag morgen tegen 10 uur wel bij je langs. Ik zal even kijken of ik mijn vogels mee zal nemen. Ik vang ze eigenlijk niet zo graag uit om stress te voorkomen. Maar aan de andere kant kun je ze wel even goed bekijken.
Overigens kun je me je adres even mailen, dan weet ik waar ik zijn moet.

Groeten, Peter


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-03-01 - 21:11:16 send message to dooren

Slim om de duitse vogel te kopen, de kans in nederland met weinig forstenloris op verwantschap is groot.
Een F1 generatie wildvang uit Duitsland garandeerd een goede bloedlijn.
Geef je wel even een prive mailtje
Gert


loripeet
Website Member
Posts :100

Website Member
2005-03-02 - 20:14:04 send message to loripeet

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Deze morgen om 06.15 uur bij het voeren vertoonde het mannetje bals gedrag door op en neer te bewegen en liep toen op de pop af, ging er naast zitten en probeerde de pop met zijn poot te pakken. De pop reageerde door hem een knauw te geven. Hij deed dit naar de pop welke eigenlijk steeds een beetje vel op hem reageerd.
Nu weet ik niet hoe het met de lori's zit maar met de Ara nobilis die ik gehad heb was het ook altijd ruzie maken tot dat op een dag de pop eieren gelegd had. Vanaf dat moment was het koek en ei tussen de twee.
Is dit in het algemeen vaak zo bij de papegaaien?
Wie weet of je de Forsten lori's met bijvoorbeeld twee koppels in een voliere kunt houden voor de kweek. Ik heb op het internet een foto gezien waar meerdere koppels in een voliere zaten en er ook meerdere nestkasten hingen.
En kan het zo zijn dat als je twee poppen bij een man zet, de man eventueel beide poppen zal gaan bevruchten.

Groeten Peter


loripeet
Website Member
Posts :100

Website Member
2005-03-10 - 19:02:21 send message to loripeet

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hallo,
Ik ga zaterdag naar duitsland hier kan ik bij een kweker een 3 jaar oude Forsten lori man kopenhappy :). Deze man is een jong van een wildvang koppel. Dus raszuiver. Op de fotos die hij me heeft gestuurd staat echt een hele mooie vogelhappy :).
Kan ik meteen kijken wat voor soorten hij nog meer heeft zitten om in de toekomst te kopenwink ;).

Groeten, Peter


loripeet
Website Member
Posts :100

Website Member
2005-03-19 - 21:28:24 send message to loripeet

Hallo, ik heb dan eindelijk twee koppeltje samengesteld van mijn Forsten lori's. Ik heb een man erbij gekocht in Duitsland. Dit is een jong van een wildvang koppel, dus heb ik een goede bloedlijn. De vogel zit perfect in de veren.
Van het wildvang koppel had de man een duidelijk blauwe nekband en zijn pop niet. Hetzelfde was ook zo bij de jongen die dit koppel kreeg.
Nu hebben mijn poppen een donkere nekband dus met de man die ik er nu bij heb, ben ik benieuwd of bij mij de mannen en de poppen allebijde de donkere band zullen krijgen.
In het begin dat ik de bijde poppen uitelkaar haalde blerven ze kontact met elkaar zoeken. Dit wordt echter al minder. Dus nu maar afwachten wanneer en of ze gaan broeden.

Groetjes, Peter


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-03-19 - 21:30:49 send message to Dennis Fr.

kijk aan gefeliciteerd.hopelijk horen we met de tijd kweekresultaten.

Groeten Dennis


loripeet
Website Member
Posts :100

Website Member
2005-03-20 - 19:59:28 send message to loripeet

Hallo,
Vanmiddag was het eerste koppel zich aan het verzoenen. Ze waren elkaar de koppen aan het schoonmaken en het mannetje liet al duidelijk merken dat hij meer wouhappy :). Echter heb ik ze verder nog niets zien doen. Maar goed het begin is er.

Peter


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-03-28 - 17:18:43 send message to Dennis Fr.

nog weer een paar mooie foto`s plaats deze op verzoek van Peter.


Hier een foto van mijn nieuwste aanwinst.
De vogel zonder de rode vlekken in zijn gele nekband is de man.
Deze is het jong van een wildvang koppel.




Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-03-28 - 17:26:31 send message to Niltava

Een vraagje, is dat blok eigenlijk niet te groot?


loripeet
Website Member
Posts :100

Website Member
2005-04-08 - 20:33:16 send message to loripeet

Ik dacht dat het wel een redelijke maat was hij is 28x28x60cm met ongeveer 10 á 15 cm bodembedekking in het blok.

Peter




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 80 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede