Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Forsten lori ?????? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-04-08 - 21:56:28 send message to dooren

Het zou iets kleiner mogen, peter. 20x20x60hoog inwendig is beter. Gezien dat ze maar max. 2 jongen hebben blijven ze in een kleinere blok beter warm.
Groetjes gert.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-04-08 - 22:24:06 send message to Niltava

Dat bedoelde ik dus. De verhouding vogel - blok leek me niet overeenkomen.
Vooral omdat vogels meestal liever niet van zeer ruime blokken houden.
Verschil met het voorbeeld van Gert is dus en in de lengte 8 cm en in de breedte 8 cm, dat is best veel!


loripeet
Website Member
Posts :100

Website Member
2005-04-09 - 02:07:27 send message to loripeet

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

De vogels zitten in een binnenvoliere en het is er altijd warm dus koud zitten ze nooit echt.
Maar voor een volgende keer zal ik er aan denken.
Ik kan hem altijd nog even aanpassen door er aan de binnenkant nog wat planken tegenaan te zettten.

Peter


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-04-09 - 14:24:23 send message to dooren

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Peter het warm houden is een ding. Een andere belangrijke zoals niltava vertelde is een veilig gevoel van geborgenheid. Maw. ook bv het invlieggat in de natuur is vaak zodanig dat een vogel zich erdoorheen moet persen. Dit zorgt ervoor dat grotere concurrenten dit blok niet gemakkelijk kunnen bezetten. Ook andere vijanden kunnen de ouders en jongen moeilijk bereiken. (hier is ook nestdiepte van belang)

In de natuur komen bv. loris buiten het broedseizoen terug om het invlieggat bij te houden dmv knagen. Bij bv muskusloris is het invlieggat precies 32mm. in de natuur. Precies grootgenoeg om er doorheen te kunnen, hun concurrenten: lori's van de blauwe bergen passen hierin dus niet.

Vaak ook broedholen die schuin lopen, (afgebroken takken) in plaats van een verticaal nest zoals bij vele liefhebbers. Hierdoor geen kapotte eieren, pop past vaak precies in zo'n nesthol, in een later stadium als de jongen groter zijn lopen ze naar de ingang en doen ze hun behoefte achterin het nestkast.
Gert


loripeet
Website Member
Posts :100

Website Member
2005-04-09 - 17:39:08 send message to loripeet

Ik zal even kijken dat ik de ruimte in het blok wat kan beperken. Wat betreft het gat. Deze lijkt misschien een beetje groot maar ze hebben hier al de eerste dag aan zitten knagen. Dus dit zal wel goed zijn.

Peter


loripeet
Website Member
Posts :100

Website Member
2005-04-17 - 20:34:54 send message to loripeet

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Vanavond bij thuiskomst keek ik even in het broedblokhappy :).En tot mijn blijde verassing lag er een ei in het blokhappy :)happy :). Echter de pop zit nog niet in het blok.
Dit is een van mijn twee koppels. Ze zitten sinds drie weken opgesplitst over twee kooien.
Dus is het redelijk snel dat ze een eerste ei hebben gelegd.

Peter


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-04-17 - 20:36:59 send message to Dennis Fr.

super. Gefeliciteerd hopelijk komen er meer en zijn ze bevrucht.en natuurlijk dat het goede ouders zijn.

Groeten Dennis


loripeet
Website Member
Posts :100

Website Member
2005-04-17 - 20:56:58 send message to loripeet

Inmiddels is het donker geworden en zit de pop in het blok.

Peter


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-04-17 - 22:48:25 send message to dooren

Harstige goed Peter, nu nog +/- 24 dagen wachten en dan heb je je eerste jonge lori. Ik hoop dat ze bevrucht zijn.
Gert


loripeet
Website Member
Posts :100

Website Member
2005-05-05 - 14:42:40 send message to loripeet

happy :)happy :)Het vorige ei is niets geworden maar deze pop heeft vandaag of gisteren een nieuw ei gelegd. Ze komt nu ook regelmatig in het blok. Dus hoop ik dat het dit keer beter gaat en de pop gaat broeden.

Peter


loripeet
Website Member
Posts :100

Website Member
2005-05-07 - 16:16:28 send message to loripeet

Ik schakelde net even op tijd over van de TV naar de camera en zag dat het andere koppel ook aan het paren was happy :). Dit zul je niet zo gauw zien wanneer je zelf bij ze in de kamer staat. Maar met de camera is dit perfect te zien. wink ;)

Peter


loripeet
Website Member
Posts :100

Website Member
2005-05-16 - 21:13:23 send message to loripeet

Ze zitten sinds 5-5-2005 op twee eieren en het koppel broed goed.

Peter


loripeet
Website Member
Posts :100

Website Member
2005-06-02 - 20:34:16 send message to loripeet

De eerste twee jongen zijn uitgekomenhappy :). Ze groeien al zeer goed.
Het andere koppel had ook twee eitjes gelegd maar deze waren niet bevrucht.

Peter


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-06-02 - 20:46:59 send message to dooren

Proficiat Peter, met wat geluk worden ze vanzelf groot. Mooi resultaat en snel, dit bewijst toch maar eens dat loris beslist niet zo moeilijk zijn als sommige wel eens denken.
Gert.


loripeet
Website Member
Posts :100

Website Member
2005-06-06 - 18:45:25 send message to loripeet

Dat klopt erg moeilijk zijn ze niet. De pop is ook niet agressief ik kan namelijk zelfs het blok openen en controleren terwijl ze er nog in zit. Ze blijft dan net zo lekker rustig zitten.
En dat het blok te groot zou zijn valt dus ook wel mee. Misschien dat het helpt omdat ik halverwege de vliegopening en de ondergrond een plankje heb aangebracht zodat ze toch het idee van een kleine ruimte hebben en er dus ook niet te veel licht in het blok is. Ze groeien naar mijn idee goed.

Peter




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 137 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede