Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Ongelofelijk
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



bob_verhagen
Oud Lid
Posts :218

Oud Lid
2005-03-04 - 17:16:00 send message to bob_verhagen

ik keur het toch helemaal niet af?? want u bedoelt mij met kleine kinderen. of heb ik nu iets verkeerds gezegd.

Bob


ristje
Website Member
Posts :66

Website Member
2005-03-04 - 17:19:40 send message to ristje

sorry bob u bedoelde ik niet
had het er moeten bijvermelden die andere onozelaars die er tussenstaan
het zijn telkens dezelfde namen die je ziet terugkomen
ik kan het toch ook niet helpen dat die pop va


Pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-03-04 - 17:23:28 send message to Pattie

jesus christus laat iedereen zn eigen dingen doen joh en bemoei je er niet mee.. laat die man eieren verkopen als hij dat wil..


ristje
Website Member
Posts :66

Website Member
2005-03-04 - 17:24:23 send message to ristje

sorry bob u bedoelde ik niet
had het er moeten bij zetten
het zijn altijd dezelfde onozelaars die kritiek hebben op alles en iedereen
ben er zeker van dat hier op vogelarena wel mensen zitten met een beetje gezond verstand maar zeker niet diegene die op een advertentie kritiek geven zonder van enige achtergrond op de hoogte te zijn
sorry nogmaals bob mocht ik u beledigd hebben
die andere klungels moeten geen excuses verwachten
en als het toch zo ongewoon is om eieren te verkopen waarom heb ik dan al 8 mails en 3 telefoons gekregen om ze te verkopen

bij deze zou ik willen vragen enkel te reageren met enige kennis van zaken en anders gelieve uw onzinnige praat elders te verkondigen
mocht dit niet kunnen had ik liever dat de heer brinkers deze zinloze topic afsloot


bob_verhagen
Oud Lid
Posts :218

Oud Lid
2005-03-04 - 17:30:10 send message to bob_verhagen

ik voel me niet beledigd, ik had eerder het idee dat ik u beledidg had. niet iedereen kan verstand hebben of de tijd hebben voor handopfok. heb het zelf helaas ook niet. lijkt mij wel leuk, maar ook heel moeilijk en zwaar. of is het veel makelijker dan je zou denken?

Bob


ristje
Website Member
Posts :66

Website Member
2005-03-04 - 17:36:36 send message to ristje

nee rob
gemakkelijk is het alleszins niet anders zou ik mijn eieren niet moeten verkopen
maar als je voltijds gaat werken kan je moeilijk om de twee uur die ara's voederen
na enkele weken zou dit nog gaan maar aangezien ik er de mogelijkheid niet voor heb moet ik andere oplossingen zoeken
en broedblok weghalen en van die toestanden
als je iets aan de omgeving van uw ara's veranderd
kunnen ze zich plots niet meer thuisvoelen in hun eigen kooi met resultaat volgend jaar geen broedsel
en of ik nu eieren verkoop of jonge papegaaien iemand die hier geen verstand van heeft reageert alleen maar met kritiek op de advertentie, zei die er wel van op de hoogte zijn maken er geen probleem van
mocht ik langs deze weg een kweker een plezier kunnen doen graag dan


suk
Website Member
Posts :503

Website Member
2005-03-04 - 18:05:08 send message to suk

ik had vorige week ook 2 eieren van mijn edels.

ook ik heb deze weg gedaan.
maar ik head ze weggegeven.
want je kon niet zien of ze bevrucht waren.

ieder moet het zelf weten.wat hij met de eieren doet.



wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2005-03-04 - 18:15:55 send message to wiechmann

bij mijn zitten de ara'sook op eieren de vorige door de kou afsestorven vlak voor het uit komen nu 2 dagen heeft ze weer eieren 2 stuks ze blijf er perfect opzitten door de kou van de afgelopen dagen zouden deze dan ook kapot zijn wie heeft daar antwoord op ik laat ze er welonder liggen ik haal ze niet weg want dan begin ze gelijk weer opnieuw het is net een kip wat dat aangaat ze zitten wel buiten dit koppel wie kan mij daar antwoord opgeven


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-03-04 - 18:41:56 send message to ParkietenPeter

Wiechman,

Als de pop er goed opzit hoeft het nog geen probleem op te leveren. Uitzonderingen daargelaten, natuurlijk. Er zijn verwarmingsplaten in de handel. Lijkt op een verwarmingselement van het koffieapparaat, maar dan anders. Die monteer je onder of aan de zijkant van de blok. Bij neophema's werkt dit perfect. Nu is het natuurlijk wel zo dat het op dit moment extreem koud is. Let er wel op dat de vogels niet aan de kabel kan bijten.

Dan zou je een kans kunnen maken.

eb even geen afbeelding voor je, maar bij een dierenspeciaal zaak, (de betere zullen we maar zeggen wink ;)) weten ze beslist wat je hebben moet.

Laat ook eens weten hoe het afloopt.

Succes
Peter


Zonnetje
Website Member
Posts :33

Website Member
2005-03-04 - 18:50:07 send message to Zonnetje

suk de eieren worden goed bebroed door myn edel.
Nu maar afwachten, nooit geschoten is altyd mis.
Nog bedankt, je hoort nog.


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2005-03-04 - 19:01:13 send message to wiechmann

peter bedankt
ze geven beter weer op dus we houden hoop en voor de rest is het maar afwachten de pop blijft er perfect opzitten dus wat dat aangaat geen probleem ze liggen op 10cm zaagsel dus van de onderkant van daan genoeg isolatie denk ik maar ik ga wel even kijken voor die plaaten nooit geschoten is altijd mis .
een ander koppel ara moeten deze week uitkomen maar helaas nog niets geboren afgelopen woensdag was dag 28 vanaf ei 2 ze heb 3 eieren of ze nu uitzijn weet ik niet ik kan niet kijken zonder de pop te moeten stooren en met deze temperatuur wil ik ze er niet afhalen de temp bij dit koppel is nog niet onder nul geweest we eachten maar af .


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-03-04 - 19:01:39 send message to ParkietenPeter

Hey, hebben we midden in de winter toch nog een Zonnetje in huis. wink ;)

Uit dit topic blijkt alweer dat een haastige reactie toch nogal eens onterecht is. Er stond een tel.nr. bij, er stond een e-mail adres bij. Misschien toch goed om eerst dan eens info in te winnen. Moet ik heel eerlijk toegeven, doe ik ook niet altijd. Maar daarom kunnen we hier allemaal wel van leren.

Gunter, Is het voor jou misschien ook een optie om ook zo'n warmte element aan de blok te hangen?

Ik wens je in ieder geval succes.
Peter wink ;)


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-03-04 - 19:05:05 send message to ParkietenPeter

Herman,

Ik zou ze inderdaad ook nu niet gaan storen. Geduld wordt vaak toch wel beloont.

Die platen doen hun werk goed. Ik heb die platen zelf ook nog niet en meoet me nu dus behelpen met een vorstkacheltje onder de kooi. Id drie keer niks. Moet er ook voor gaan.

wink ;) Peter


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-03-04 - 19:05:31 send message to Lennart

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€....en anders niets! Niks in het belang van de vogel!!!!!
Als je niet verwarmt kan broeden en nu tropen eieren laat leggen in deze weersomstandigheden ben je voor mij een echte amateur!!!!!!!
Er werd in een vorig topic gesproken over de kwaliteit van dit forum...maar ik begin nu toch ernstig mijn twijfels te krijgen!

Ik wil toch wel een advies geven; Knoei maar lekker aan!

Lennart sad :(


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-03-04 - 19:15:27 send message to dooren

Ristje misschien was ik even wat vlug, (zit in het aard van het beesje), sorry.

Even terug naar je ara's:
Maar laat de eieren maar gewoon liggen als ze over een poosje uitkomen is het eind maart en dan hebben de jongen beslist een goede kans om uit te komen.

De eieren verkopen lijkt leuk maar als je pop dadelijk de rest van het jaar niet meer legt dan heb je toch even spijt, en kun je wachten tot volgend jaar. (en in een jaar kan er weer veel gebeuren)

Voor de volgende winter, hang het blok in het nachtverblijf zodat de eieren niet afsterven, hierdoor wordt toch enig klimaatbeheersing mogelijk.
Gert






Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 157 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede