Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Ongelofelijk
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



suk
Website Member
Posts :503

Website Member
2005-03-04 - 19:16:10 send message to suk

graag gedaan.

en ik hoor het graag als ze uit komen.happy :)happy :)happy :)happy :)happy :)happy :)happy :)happy :)happy :)happy :)


senna
Oud Lid
Posts :72

Oud Lid
2005-03-04 - 19:57:55 send message to senna

Hoi Allmaal,

mijn edels hadden eieren van de winter. Omdat ik bang was dat het te koud was heb ik ze eerst weggehaald. Weer kwam er eitjes en dat vond ik toch ook niet de bedoeling. Ik heb ze laten liggen en het ging heel goed. Je moet alleen in de gaten houden dat ze er goed opblijft.

wat je ook kan doen als het niet lukt is de eieren op een warme plaats leggen en steeds om de zoveel uur kantelen. Maar dan zit je met handvoeding. Niet iedereen kan dat of heeft er tijd voor.

Ik doe al mijn kleintjes op handvoeding dus als iemand ze kwijt wil de jonkies . . . . .

gr corina


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-03-04 - 21:29:56 send message to dooren

Bob, met het andere risico bedoelde ik geen virussen. Maar een gratis verblijf in een of ander staatshotel of een forse boete.

Met betrekking tot virusoverdracht door middel van eieren moet je niet denken dat dit niet kan.
Virussen kunnen wel via het ei worden verspreid.
Een gekocht ara is te testen, een ei?? dat wordt toch wat moeilijker.
Gert


bob_verhagen
Oud Lid
Posts :218

Oud Lid
2005-03-04 - 21:53:58 send message to bob_verhagen

dat bedoelde ik ook, dat je eieren niet kan testen en moeilijk in quarantaine kan leggen of iets dergelijks. alleen wat is er illegaal aan dit alles. dat kreeg ik even niet mee?

Bob


bob_verhagen
Oud Lid
Posts :218

Oud Lid
2005-03-04 - 21:56:07 send message to bob_verhagen

waarom is het verboden lijst 2 eieren over de grens te brengen? of is dat het niet? en pyrrhura`s slapen toch altijd in hun nestblok ? of was dat een eandere soort. ik bedoel ook als ze geen nestje hebben of krijgen.

Bob


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-03-04 - 22:09:30 send message to dooren

1. In Australië dat land bedoelde ik, willen ze geen enkele ei, veertje, of wat dan ook, wat niet in hun land voortkomt binnen krijgen.

Export van inheemse vogels is ook verboden, Export van uitheemse vogels weer niet.

2. Sommige soorten slapen in het blok, maar het is geen noodzaak.
De noodzaak is vaak vanwege dat ze geen goed nachthok hebben. Het broedblok fungeert dan eigenlijk als een soort klein nachthokje waar men de koude nacht doorbrengt.
Dat zelfde "nachthokje" wordt een broedblok met wat mooi voorjaarsweer.

Met een goed vorstvrij nachthok kunnen alle soorten zonder nestkast.

De vogels worden dan ook niet zomaar gestimuleerd als het even goed weer is, om vervolgens hard te worden getroffen als ze eieren hebben gelegd.

De vogels volgen de natuur, goed weer = beginnen, slecht weer, pech eieren weg.

We hebben dus voor een deel zelf in de hand of vogels beginnen. Te vroeg beginnen zonder goede voorzieningen is altijd dom. Het leid vaak alleen maar tot teleurstellingen. Alleen tijdens een zachte periode heb je kans dat het lukt, maar waarom dat risico.
Gert


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2005-03-04 - 22:11:24 send message to oranjekuif

Misschien is dit een gevalletjeanders maar 9 van de 10 keer is het puur geldzucht als er eieren verkocht worden (worden vaak opgekocht door babypapagaaienhandelaars of smokkelaars)

Ik vind het inieder geval geen reclame voor de hobby

Al maak ik mij zelf wel schuldig aan het kopen van kippeneierenlaugh :Dlaugh :Dlaugh :D Maar consequent zijn is ook het moeilijkste in de hobbywink ;)D



dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-03-04 - 22:15:23 send message to dooren

Klopt Rene, ken uit het verleden handelaren die eieren kochten voor de smokkel.
Vandaar dat ik ook even wat fel reageerde, ik weet dat er een bepaalde kans is dat er bepaalde "eier"handelaren op af komen.
Niet goed voor de hobby
Gert


bob_verhagen
Oud Lid
Posts :218

Oud Lid
2005-03-04 - 22:44:41 send message to bob_verhagen

in Nederland is het dus niet verboden? ( niet dat ik nu in een keer een broedmachine koop voor 500 papegaaieneieren en overal eieren opkoop, ook van over de grens )en wat betreft de pyrrhura`s, ik dacht dat die altijd een nestblok nodig hadden, maar dat is dus niet nodig mits ze een vorstvrij nachthok hebben ?

Bob


ristje
Website Member
Posts :66

Website Member
2005-03-04 - 22:46:26 send message to ristje

WAT EEN GEZEIK HIER ALLEMAAL
GEWOON OMDAT IK DOOR WEERSOMSTANDIGHEDEN EN NIET IN HET BEZITZIJNDE VAN EEN BROEDMACHINE MIJN EIEREN VERKOOP
WEET JE WAT
IK ZAL ZE ER MORGEN UITHALEN EN STUKGOOIEN
ALLEMAAL CONTENT HIER

TJONGE JONGE JONGE
WAT KUNNEN DIE HOLLANDERS TOCH ZIELIG DOEN
(SOMMIGE) MAAR HIER ZIJN HET WEL ALTIJD DEZELFDE


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-03-04 - 23:05:13 send message to dooren

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Wat is er aan de hand, Ristje, ik had je toch aanbevolen om gewoon de eieren te laten liggen.
Mijn buurman heeft ook wel eens kaketoes gekweekt in februari. Dus met die Ara's zal het ook wel lukken met wat geluk.
De eieren kapot gooien, wat een kletskoek, dat geloof je toch zelf niet.
Get a grip.
Gert


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-03-04 - 23:09:03 send message to dooren

Oja Bob, de pyrrhura`s kunnen zonder nestkast, mits vorst vrij. Hier in Erp zit een hele grote kweker (al een paar keer wereldkampioen ermee geworden) Nestkasten laat men er vaak ook inhangen om het bevriezen van tenen te voorkomen.
Vogels moeten dus wel binnen overnachten.
Gert


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2005-03-05 - 01:24:20 send message to oranjekuif

zoveel mensen zoveel meningenwink ;)

Dit geldt voor nederlanders ,belgen,duitsers voor iedereen.

niks mis mee,moet kunnenwink ;)


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-03-05 - 08:57:19 send message to ParkietenPeter

Ristje,

Kapot gooien is natuurlijk helemaal geen optie. Deze opmerking zal wellicht uit pure frustratie komen. Moet ook zeggen dat dit topic misschien niet zo gunstig begonnen is.

In dit topic zijn al verscheiden suggesties aangedragen die in succes beproefd zijn. Hier reageer je niet op en doet het vermoeden zo versterken.

Zoals ik je al geschreven heb; Als jij andere mogelijkheden hetb bekeken, en tot deze oplossing wilt komen, wens ik je succes.

Het is in een forum zo dat er topics opgestart worden om de kennis te vergroten zodat leed voorkomen kan worden. Als er dan een oplossing aangedragen wordt die men misschien niet het liefste hoort, dan kan dat gebeuren. Maar wordt met z'n allen nu niet direct zo boos, want dat is alleen maar slecht voor je hartje.

De aangedragen oplossingen zijn wellicht het overdenken waard.

Succes in ieder geval. De vogels eerst! happy :)

wink ;) Peter


Triton
Website Member
Posts :140

Website Member
2005-03-05 - 09:18:43 send message to Triton

Waarom mijn verbazing omdat ik zelf op dit moment een koppel meier en senegal papegaaien op eieren heb zitten en het is daar ook koud maar de eieren zijn lekker warm. En ik heb een koppel rhodogasters op 3 jongen zitten en een koppel meier papegaaien op 3 jongen zitten. Alles gaat goed ondanks de kou. Misschien moeten wij niet teveel willen nadenken voor de vogels. Laat ze lekker hun gang gaan. Ik heb zoiets gaat het fout volgende keer beter. Ik heb het mijn koppels meier papegaaien gehad dat deze steeds de jongen dood beten. En misschien wordt ik nu wel voor idioot uitgemaakt. Ik heb ze hun gang laten gaan hoe erg ik het ook vond voor de jongen. En het resultaat na ongeveer 7 nestjes die doodgebeten zijn krijgen ze nu steeds de jongen op stok happy :)
Wat ik wil aangeven laat het lekker gaan ze moeten er van leren als het fout gaat. We denken teveel voor de vogels.




Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 156 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede